Past dit?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arjo

Past dit?

Bericht door Arjo »

Hallo larofielen,

Ik heb de volgende vraag voor de deskundigen hier, past dit onderdeel(zie link) op een 200tdi disco motor?
Deze wil ik gaan monteren in een 110.

[cgi.ebay.co.uk]

Ben benieuwd..

Mvg Arjo
bowy

Re: Past dit?

Bericht door bowy »

Ja past prima. Wel een andere uitlaat nodig.

Gr Bowy
Arjo

Bericht door Arjo »

Hoi Bowy,

Er zit dus geen verschil in de kop? Met dit manifold komt de turbo toch te staan zoals origineel? De verkoper wist niet te vertellen..

Mvg Arjo
Arjo

Bericht door Arjo »

ooh, ik zie het al, het enige verschil is de uitlaat opening naar de voorzijde toe..nog steeds laag gemonteerd dan..
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

nog 1 minuut
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ja, dat zou hebben gepast.
Deze oplossing wordt al jaren gebruikt om de inbouw van een Discovery 200 TDI in een 90/110 veel gemakkelijker te maken.

Dennis B
Arjo

Bericht door Arjo »

Dennis bedankt,

De 300 TDi disco en defender motoren zijn dus exact hetzelfde? Nu heb ik in de UK een 200TDi defender motor gevonden (voor weinig) zonder het in en uitlaat spruitstuk en turbo (zijn waarschijnlijk op een disco gezet??)
Als ik hier dus het in en uitlaatspruitstuk op monteer van een 300TDi, welke wel te vinden zijn.. ben ik klaar, en is simpel in te bouwen? (zelfde motorsteunen en genoeg ruimte)
Is een 300 TDi turbo niet "gevaarlijk/niet wenselijk"op een 200TDi?

En heb gehoord dat de 200 koppen niet meer te leveren zijn, passen die van een 300 dan? (met kleine modificatie?)

In ieder geval bedankt voor je vorige antwoord.

Mvg Arjo
paul be

Bericht door paul be »

de turbo van een 200 geeft 0.78 bar en van een 300 geeft 1,2 bar lees ik op internet, dus precies hetzelfde zijn ze niet.

defender 110 300TDi
Plaats reactie