Hoi.
Ik heb mijn RRC met 2” heavy duty veren verhoogd zowel voor als achter.
Dit omdat ik 140 liter lpg onderbouw heb.
Het vervelende is dat de achterzijde lager hangt dan de voorzijde en dit is geen gezicht.
Met name als ik er een aanhangwagen achterhang ziet het er niet uit.
Wat is nu wijsheid.
1 voor verlagen en zo ja hoeveel.
2 achter nog hoger en hoeveel dan, zonder dat ik in de problemen met mijn assen kom.
Vind de hoogte aan de voorzijde wel mooi zo.
Zijn er nog andere oplossingen om de achterzijde te verhogen zonder dat ik nieuwe veren hoef te kopen.
Hoorde laatst iets over hulpveren maar die persoon kon me er niet verder mee helpen.
Vast bedankt
Groetjes Richard.
welke veren RRC
-
Geert Oude Luttighuis
Re: welke veren RRC
140 liter onderbouw? Zou je ook willen delen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
-
Bart van Dessel
Re: welke veren RRC
140 liter onderbouw is, denk ik, 70 of 80 liter in de ruimte van benzinetank en nog 's 2 tanks onder de deuren. Ik persoonlijk zou dan eerder gaan denken aan een tdi, maar daar gaat het hier niet over. Zijn die 2" veren nieuw? Gebruikte veren is vaak een risico, onbelast zijn ze meestal de oorspronkelijke hoogte maar zodra er gewicht opkomt kunnen ze aardig doorzakken. Het kunnen ook veren zijn die bedoeld zijn voor een diesel, dan gaat de neus de lucht in en lijkt de achterzijde te zijn doorgezakt. Als de veren nieuw zijn dan zou je de voorveren misschien moeten vervangen voor benzineveren. Als je achter 2" hebt dan zou ik ze niet nóg 's hoger maken, je krijgt dan qua wegligging een linke auto, probeer met 100 km/uur maar 's een onverwachte uitwijkmanouvre te maken. Zijn je schokbrekers ook aangepast? Verlaagde steuntjes misschien?
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Léon
Re: welke veren RRC
Ik had hetzelfde, heb nu tijgerballen, geen aandelen, en als ik een zware last heb pomp ik extra op en echt het helpt.
Gewoon ook al, de auto ligt beter op de weg echt een waanzinnige uitvinding.
En ook hele hulpvardige mensen.
[www.niveauplus.nl]
Gewoon ook al, de auto ligt beter op de weg echt een waanzinnige uitvinding.
En ook hele hulpvardige mensen.
[www.niveauplus.nl]
-
richard rrc
Re: welke veren RRC
Dag Bart.
Ik heb 2x 40 liter onderbouw onder de deuren en 80 liter op de plaats van de oude tank.
het zijn inderdaad nieuwe veren.
Ik heb ze vanuit engeland laten overkomen en heb aangegeven dat het voor een benzine motor was.
Ja de veren achter zijn ook 2"verhoogt.
Wat bedoel jou met steuntjes.
Zijn die er dan om de auto iets lager te krijgen.
hoor het graag van je.
Vast bedankt
GRT richard
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> 140 liter onderbouw is, denk ik, 70 of 80 liter in
> de ruimte van benzinetank en nog 's 2 tanks onder
> de deuren. Ik persoonlijk zou dan eerder gaan
> denken aan een tdi, maar daar gaat het hier niet
> over. Zijn die 2" veren nieuw? Gebruikte veren is
> vaak een risico, onbelast zijn ze meestal de
> oorspronkelijke hoogte maar zodra er gewicht
> opkomt kunnen ze aardig doorzakken. Het kunnen ook
> veren zijn die bedoeld zijn voor een diesel, dan
> gaat de neus de lucht in en lijkt de achterzijde
> te zijn doorgezakt. Als de veren nieuw zijn dan
> zou je de voorveren misschien moeten vervangen
> voor benzineveren. Als je achter 2" hebt dan zou
> ik ze niet nóg 's hoger maken, je krijgt dan qua
> wegligging een linke auto, probeer met 100 km/uur
> maar 's een onverwachte uitwijkmanouvre te maken.
> Zijn je schokbrekers ook aangepast? Verlaagde
> steuntjes misschien?
>
> Gr, Bart
Ik heb 2x 40 liter onderbouw onder de deuren en 80 liter op de plaats van de oude tank.
het zijn inderdaad nieuwe veren.
Ik heb ze vanuit engeland laten overkomen en heb aangegeven dat het voor een benzine motor was.
Ja de veren achter zijn ook 2"verhoogt.
Wat bedoel jou met steuntjes.
Zijn die er dan om de auto iets lager te krijgen.
hoor het graag van je.
Vast bedankt
GRT richard
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> 140 liter onderbouw is, denk ik, 70 of 80 liter in
> de ruimte van benzinetank en nog 's 2 tanks onder
> de deuren. Ik persoonlijk zou dan eerder gaan
> denken aan een tdi, maar daar gaat het hier niet
> over. Zijn die 2" veren nieuw? Gebruikte veren is
> vaak een risico, onbelast zijn ze meestal de
> oorspronkelijke hoogte maar zodra er gewicht
> opkomt kunnen ze aardig doorzakken. Het kunnen ook
> veren zijn die bedoeld zijn voor een diesel, dan
> gaat de neus de lucht in en lijkt de achterzijde
> te zijn doorgezakt. Als de veren nieuw zijn dan
> zou je de voorveren misschien moeten vervangen
> voor benzineveren. Als je achter 2" hebt dan zou
> ik ze niet nóg 's hoger maken, je krijgt dan qua
> wegligging een linke auto, probeer met 100 km/uur
> maar 's een onverwachte uitwijkmanouvre te maken.
> Zijn je schokbrekers ook aangepast? Verlaagde
> steuntjes misschien?
>
> Gr, Bart