Ik wil mijn militaire lichtschakelaar vervangen door een simpele aan uit schakelaar om het stads licht en dimlicht aan te doen.
Kan ik zonder andere problemen tegen te komen die draden gebruiken die bekrachtigd worden als ik het licht aan zet en de rest van de draden gewoon afplakken/wegknippen
De stuurschakelaar heb ik al gerooid en de claxon en grootlicht anders aangesloten straks een nieuw dashbord maken en allemaal gewone schakelaars er op.
Contactslot en stopknop gaan ook nog van het stuur af.
Ik hoop op wat ervarings deskundige die mij hier in kunnen adviseren.
Alvast bedankt Willem
Lichtschakelaar 109 serie 3 ex mil
-
Erik One-ten+LW
Re: Lichtschakelaar 109 serie 3 ex mil
Op één van de Prikkers-cd's staat hoe je dat bij een militaire 110 moet doen. Je moet geloof ik 2 draden van de stekker van de mil.schakelaar doorlussen en dan kun je gewoon een originele lichtschakelaar aansluiten.
Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij een 109 ook geldt, maar bij een 110 ligt de orig.stekker er dus gewoon.
Een militaire schakelaar (mits ex-NL=Hella) zijn overigens wel degelijk, beter als de Landrover schakelaars..
Erik
Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij een 109 ook geldt, maar bij een 110 ligt de orig.stekker er dus gewoon.
Een militaire schakelaar (mits ex-NL=Hella) zijn overigens wel degelijk, beter als de Landrover schakelaars..
Erik
-
The Dream
Re: Lichtschakelaar 109 serie 3 ex mil
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb gezocht maar op de prikkers cd die ik heb no 1 2 3 kan ik het niet vinden (zijn er al meer ? ) maar ik begrijp dat het mogelijk is ik ga wel een middagje met een proeflampje de boel eens doormeten en dan kijken of het lukt.
Was niet van plan om Land Rover schakelaars te gebruiken maar ge woon een aan uit schakelaar van de lokale electro winkel (Bacho)
bedankt
Heb gezocht maar op de prikkers cd die ik heb no 1 2 3 kan ik het niet vinden (zijn er al meer ? ) maar ik begrijp dat het mogelijk is ik ga wel een middagje met een proeflampje de boel eens doormeten en dan kijken of het lukt.
Was niet van plan om Land Rover schakelaars te gebruiken maar ge woon een aan uit schakelaar van de lokale electro winkel (Bacho)
bedankt