steekas
-
WillemNoord
steekas
[www.mijnalbum.nl]
Prikkers,
Wat is wijsheid ?
Ik was mijn lagers aan het vervangen. Met als resultaat dat ik eerst de asstomp en de steekas moest vervangen omdat de boel echt aan gort was. Inmiddels een nieuwe asstomp (@ Wim, bedankt voor het zoeken maar als het goed is ben ik voorzien) Maar deze is niet origineel voor een LW mil uitvoering. Daarom steekt er een stuk uit bij de flens. Dit stuk heb ik er al af gehaald Maar het afdekplaatje past nog steeds niet. Nu kan ik weer gaan flexen waar de splices zitten of een extra ring plaatsen.
Welk advies kunnen jullie mij geven?
Groet,
WillemNoord
Prikkers,
Wat is wijsheid ?
Ik was mijn lagers aan het vervangen. Met als resultaat dat ik eerst de asstomp en de steekas moest vervangen omdat de boel echt aan gort was. Inmiddels een nieuwe asstomp (@ Wim, bedankt voor het zoeken maar als het goed is ben ik voorzien) Maar deze is niet origineel voor een LW mil uitvoering. Daarom steekt er een stuk uit bij de flens. Dit stuk heb ik er al af gehaald Maar het afdekplaatje past nog steeds niet. Nu kan ik weer gaan flexen waar de splices zitten of een extra ring plaatsen.
Welk advies kunnen jullie mij geven?
Groet,
WillemNoord
-
WillemNoord
Re: steekas
Zijn er eigenlijk kwalijke gevolgen als je gaat flexen in het splice stuk ?
-
bowy
Zou ik afraden als er ook een standaard oplossing is,: civiele meenemer.
Gr Bowy
Gr Bowy
-
WillemNoord
Ik heb er al een stuk afgehaald maar niet van de splices. Ik snap je punt ben ook huiverig om dit te doen. Wat ik als nadeel ervaar van jouw oplossing dat links en rechts niet meer gelijk zijn.
Ik zal morgen eens achter zo'n civiele meenemer aan gaan eens kijken hou het staat. Tenslotte wil het oog ook wat.
Ik zal morgen eens achter zo'n civiele meenemer aan gaan eens kijken hou het staat. Tenslotte wil het oog ook wat.
-
Dennis101
Ik denk dat je nu zowel een nieuwe aandrijfflens als weer een nieuwe steekas nodig hebt, want door het afzagen van het draadeind heb je ook daar niets meer aan. Voor zover ik mij kan herinneren wordt de steekas bij de lightweight met de platte naafdeksels op z'n plaats gehouden door een draadeind in het naafdeksel die in de inwendige schroefdraad in de steekas wordt gedraaid, nu heb je zowel geen inwendige draad zoals de standaard lightweight meer maar ook geen draadeind aan het uiteinde van de steekas zoals de civiele Land Rover.
Als je dan toch beide zijden gelijk wilt hebben kun je beter op zoek naar twee civiele flenzen en steekassen.
Overigens zijn de platte naafdeksels later vervangen door de normale civiele uitvoering, omdat de maximale breedte eisen voor de lightweight ondertussen waren bijgesteld door het Engelse leger.
Let er wel op dat je zowel de aandrijflenzen, steekassen, afstandbus, naafdop en de speciale moeren nodig hebt om een set compleet te maken.
Let er ook op dat de aandrijfflenzen en naafdoppen er in twee uitvoeringen bestaan en dat de dop van de ene niet op de flens van het andere type passen.
Dennis B
Als je dan toch beide zijden gelijk wilt hebben kun je beter op zoek naar twee civiele flenzen en steekassen.
Overigens zijn de platte naafdeksels later vervangen door de normale civiele uitvoering, omdat de maximale breedte eisen voor de lightweight ondertussen waren bijgesteld door het Engelse leger.
Let er wel op dat je zowel de aandrijflenzen, steekassen, afstandbus, naafdop en de speciale moeren nodig hebt om een set compleet te maken.
Let er ook op dat de aandrijfflenzen en naafdoppen er in twee uitvoeringen bestaan en dat de dop van de ene niet op de flens van het andere type passen.
Dennis B
-
WillemNoord
Oke, te laat dus.
Maar ik kan de steekas toch flexen op de lengte van de steekas van een LW en dan een gat in boren en tappen om het plaatje vast te zetten?
Maar ik kan de steekas toch flexen op de lengte van de steekas van een LW en dan een gat in boren en tappen om het plaatje vast te zetten?
-
WillemNoord
Oorzaak en gevolg:
1.Differentieel gaat kapot;
2.Aandrijfas krijgt een klap;
3.bout van het afdekklepje gaat kapot;
4.Lager komt droog te staan;
5.Wordt zo heet dat de achterste lager weg smelt.
Kijk en dan heb je weer een paar dagen sleutel plezier.
1.Differentieel gaat kapot;
2.Aandrijfas krijgt een klap;
3.bout van het afdekklepje gaat kapot;
4.Lager komt droog te staan;
5.Wordt zo heet dat de achterste lager weg smelt.
Kijk en dan heb je weer een paar dagen sleutel plezier.
-
WillemNoord
ja maar dit was niet de oorzaak. Hoop ik. Signalen ware er al.
Heb nu de oude mil, LW as als voorbeeld genomen en dus met de flex aangepast, Vraag me alleen af wat de functie is van het gat midden van de as. Volgens tekening moet dit het plaatje vast houden Maar kan me dit niet goed voor stellen want de andere kant zit daar ook geen bout meer in.
Heb nu de oude mil, LW as als voorbeeld genomen en dus met de flex aangepast, Vraag me alleen af wat de functie is van het gat midden van de as. Volgens tekening moet dit het plaatje vast houden Maar kan me dit niet goed voor stellen want de andere kant zit daar ook geen bout meer in.