Elektronische ontsteking 2.25
-
Lennart SII 109 2.25B
Elektronische ontsteking 2.25
Hallo,
Ik wil een nieuwe elektronische ontsteking plaatsen op mijn 2.25B blok. Wat is nu een goede keus?
Een duurdere 123ignition of een goedkopere variant.
En waarom is de een beter dan de andere.
Lennart
Ik wil een nieuwe elektronische ontsteking plaatsen op mijn 2.25B blok. Wat is nu een goede keus?
Een duurdere 123ignition of een goedkopere variant.
En waarom is de een beter dan de andere.
Lennart
-
Dirk109
Re: Elektronische ontsteking 2.25
Hallo Lennart loopt jouw auto ook op gas?Als dit zo is zou je beste een TAP kunnen plaatsen van iwema
dan loopt de motor altijd goed.Er wordt dan twee verschillende curve gebruikt een voor gas en een voor benzine.
De 123 heb ik ook, echter voor gas zit er niet de juiste curve in.Ik zou denk ik voor de goedkopere kiezen.
(prijsverschil 200.-)de 123 heeft wel een paar extra functie maar of dat merkbaar is?Ik heb me de laatste tijd aardig verdiept in deze materie dus als je iets wilt weten hoor ik het wel.
Groet Dirk
dan loopt de motor altijd goed.Er wordt dan twee verschillende curve gebruikt een voor gas en een voor benzine.
De 123 heb ik ook, echter voor gas zit er niet de juiste curve in.Ik zou denk ik voor de goedkopere kiezen.
(prijsverschil 200.-)de 123 heeft wel een paar extra functie maar of dat merkbaar is?Ik heb me de laatste tijd aardig verdiept in deze materie dus als je iets wilt weten hoor ik het wel.
Groet Dirk
-
bowy
Ik heb die van Landro een paar jaar gehad en is mij uitstekend bevallen!
Gr bowy
Gr bowy
-
RoadRocket
same here, tevreden met de versie die landro levert en zijn geld waard
ben na de montage van deze ontsteking wel eens langs iwema gereden voor wat verder check- en afstelwerk, wat voornamelijk in het vervangen van kabels, bougies en een hoop tips heeft geleid (waarna de laro overigens prima reed en rijdt) - de TAP had hij toen volgens mij nog niet in het assortiment, heb het in ieder geval niet voorbij zien komen...
incidenteel op benzine, vol vermogen op de snelweg happert de laro de laatste tijd wel maar ik zoek het probleem daar meer in de benzine-toevoer oid dan de ontsteking aangezien het hele bereik, incl het starten op lpg meer dan prima is
ben na de montage van deze ontsteking wel eens langs iwema gereden voor wat verder check- en afstelwerk, wat voornamelijk in het vervangen van kabels, bougies en een hoop tips heeft geleid (waarna de laro overigens prima reed en rijdt) - de TAP had hij toen volgens mij nog niet in het assortiment, heb het in ieder geval niet voorbij zien komen...
incidenteel op benzine, vol vermogen op de snelweg happert de laro de laatste tijd wel maar ik zoek het probleem daar meer in de benzine-toevoer oid dan de ontsteking aangezien het hele bereik, incl het starten op lpg meer dan prima is
-
D&G
Ik heb de TAP van Iwema erin zitten en loopt perfect op zowel benzine als LPG.
Makkelijk zelf in te bouwen. Aanradertje!
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Makkelijk zelf in te bouwen. Aanradertje!
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
-
WillemNoord
Ik heb denk ik eentje over. Op mijn nieuwe motor heb ik de bestaande ontsteking laten zitten. Ik vermoedt dat dit en elektronische is omdat ik geen contact puntjes zie. Maw als dit juist is heb ik eentje over.
Groet WillemNoord
Groet WillemNoord
-
D&G
Even voor de goede orde
De TAP is een separaat kastje wat je aansluit tussen de distributieklok, met electronische ontsteking of conventionele puntjes en de bobine. Je stelt de motor af op benzine en op het moment dat je overschakelt naar LPG neemt hij een andere ontstekingscurve aan. Deze is in te stellen.
D&G
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2010 12:48 door D&G.
De TAP is een separaat kastje wat je aansluit tussen de distributieklok, met electronische ontsteking of conventionele puntjes en de bobine. Je stelt de motor af op benzine en op het moment dat je overschakelt naar LPG neemt hij een andere ontstekingscurve aan. Deze is in te stellen.
D&G
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2010 12:48 door D&G.
-
Lennart
Hallo,
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Willem wat voor elec. ontsteking heb jij nog over? En wil je ervan af?
Groet,
Lennart
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Willem wat voor elec. ontsteking heb jij nog over? En wil je ervan af?
Groet,
Lennart
-
WillemNoord
Het is iets met 123 ignition? zoals gezegd denk ik dat ik op mijn huidige motor ook een elektronische ontsteking heb. Als dat het geval is heb ik er 1 over. En die kun je dan wel overnemen.
-
Lennart
Willem,
wil je me even mailen op reindersl@hotmail.com, met je nummer dan bel ik je even.
Zit momenteel in Buurse en heb geen bereik op de mobiele telefoon, maar bel je dan vanmiddag even op.
Ik heb interesse in de ontsteking.
Groet,
Lennart
wil je me even mailen op reindersl@hotmail.com, met je nummer dan bel ik je even.
Zit momenteel in Buurse en heb geen bereik op de mobiele telefoon, maar bel je dan vanmiddag even op.
Ik heb interesse in de ontsteking.
Groet,
Lennart
-
wschutte
Deze TAP van Iwema; vervroegd die alleen de ontsteking of zit daar een speciaal voor LPG een curve in en is deze curve dan instelbaar? Groet, Wiecher.
-
Dirk109
Deze TAP veranderd ook enigzins de curve en is instelbaar met microswicht(een rijtje hele kleine schakelaartjes).
Was vorige week nog bij Iwema en heb het toen gezien bij een landrover.
Ik was daar m mijn LR 109 te laten afstellen met een 123 onsteking.
groet Dirk
Was vorige week nog bij Iwema en heb het toen gezien bij een landrover.
Ik was daar m mijn LR 109 te laten afstellen met een 123 onsteking.
groet Dirk