Waarom geen laro assen???
-
Joost Nouwen
Waarom geen laro assen???
Hallo , was laatst in Sclayn en de mannen en vrouwen van hannibal off-road waren daar ook bezig.
Erg gezellig btw.
Alles en iedereen rijdt met flink versleutelde wagens.
Maar wat ik niet begrijp is waarom er onder die suzuki's , daihatshu's en andere blubber bakken , geen laro assen worden gebruikt.
Wat ik zo te horen heb gekregen is dat laro assen niet zo sterk zouden zijn als patrol assen.
En de assen van een rocky dan? zijn die dan ook beter ?
Toen ik zei dat ik nog nooit geen steekas had gebroken keken ze een beetje , scheef , met 1 oog dicht.
Tja, ik heb geen blubbermonster , gewoon standaard militair en moet er ook mee naar huis , niet op een trailer!
Iedereen had stukken behalve ik , maar ik kon ook niet overal komen want ik heb geen lier , plus mijn wagen is ook voor dagelijks werk , bomen uitrukken , zware karren etc.
Ga hem niet zo maar voor de lol kapotrijden , als het gebeurd , jammer dan , maar voorkomen is beter dan...
De reden waarom ik me dit afvraag is dat er veeel laroassen te krijgen zijn en de prijs ten opzichte van een nissan as is toch een stuk lager.
Maat van me is zijn nissan om aan het bouwen naar blubberbak en heeft een achteras gekocht voor 500 euro(nissan) , veel geld , vind ik.
Hij zegt dat de as breder is dan een laroas , op een 109 kan ik begrijpen maar een 110 as zal toch hendig in de buurt zitten of niet?
De steekas zou veel dikker zijn dan die van een laro.........???
Kijk , ik vind alles wel leuk , maakt me niet uit waar je mee blubberd maar neem niet zomaar aan dat laroasen sneller breken.
Dit moet mij uitgelegt worden , en bewezen , moet het zien of voelen ruiken proeven.
Zal best wel , want anders zouden er wel meer zijn met een defenderas onder een suzi.
Wat is jullie ervaring/kennis hieromtrend?
En als ik dan toch aan het vragen ben.
Zijn er sterkere steekassen te krijgen voor een 110?
Bedoel sterker dan standaard.
Net zoiets als die extra betere ,sterkere ,weet ik veel wat koppelingsplaten.
Niet dat ik de bedoeling heb om er 1 te breken maar kan me wel voorstellen dat het ooit gaat gebeuren.
Erg gezellig btw.
Alles en iedereen rijdt met flink versleutelde wagens.
Maar wat ik niet begrijp is waarom er onder die suzuki's , daihatshu's en andere blubber bakken , geen laro assen worden gebruikt.
Wat ik zo te horen heb gekregen is dat laro assen niet zo sterk zouden zijn als patrol assen.
En de assen van een rocky dan? zijn die dan ook beter ?
Toen ik zei dat ik nog nooit geen steekas had gebroken keken ze een beetje , scheef , met 1 oog dicht.
Tja, ik heb geen blubbermonster , gewoon standaard militair en moet er ook mee naar huis , niet op een trailer!
Iedereen had stukken behalve ik , maar ik kon ook niet overal komen want ik heb geen lier , plus mijn wagen is ook voor dagelijks werk , bomen uitrukken , zware karren etc.
Ga hem niet zo maar voor de lol kapotrijden , als het gebeurd , jammer dan , maar voorkomen is beter dan...
De reden waarom ik me dit afvraag is dat er veeel laroassen te krijgen zijn en de prijs ten opzichte van een nissan as is toch een stuk lager.
Maat van me is zijn nissan om aan het bouwen naar blubberbak en heeft een achteras gekocht voor 500 euro(nissan) , veel geld , vind ik.
Hij zegt dat de as breder is dan een laroas , op een 109 kan ik begrijpen maar een 110 as zal toch hendig in de buurt zitten of niet?
De steekas zou veel dikker zijn dan die van een laro.........???
Kijk , ik vind alles wel leuk , maakt me niet uit waar je mee blubberd maar neem niet zomaar aan dat laroasen sneller breken.
Dit moet mij uitgelegt worden , en bewezen , moet het zien of voelen ruiken proeven.
Zal best wel , want anders zouden er wel meer zijn met een defenderas onder een suzi.
Wat is jullie ervaring/kennis hieromtrend?
En als ik dan toch aan het vragen ben.
Zijn er sterkere steekassen te krijgen voor een 110?
Bedoel sterker dan standaard.
Net zoiets als die extra betere ,sterkere ,weet ik veel wat koppelingsplaten.
Niet dat ik de bedoeling heb om er 1 te breken maar kan me wel voorstellen dat het ooit gaat gebeuren.
-
bas88pickup
Re: Waarom geen laro assen???
Dat jij je spullen heel houdt heeft meer te maken met verstandig en in zicht rijden, dan dat het materiaal zwakker is of sterker. Als ik zie hoe andere merken terrein rijden, dan verbaast het mij niks dat zij het allersterkste spul op de markt willen hebben, en dan ook nog in waepons grade materiaal. ZO onbenullig dat het kapot moet.
Er zijn idd sterkere steekassen te krijgen voor een 110.
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Er zijn idd sterkere steekassen te krijgen voor een 110.
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
-
Madcap
Re: Waarom geen laro assen???
Volgens mij kun je beter een kapotte steekas hebben ipv je difs kapot rijden.
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Tja.
Waarom die Zuki lui geen LR assen gebruiken? Omdat hun over het algemeen het ding toch op een trailer erheen brengen en dus wat minder vriendelijk zijn met het ding. Dan wil je gewoon sterke assen, en die van LR zijn niet sterk. Tenzij je er een bult geld tegenaan gaat gooien om ze sterk te maken.
Voor een standaard auto op 31" banden zijn LR assen prima, maar het blijft altijd wat oppassen. Grotere banden gaat ook nog wel. Een locker gaat ook nog wel. Doe je er grote banden op MET een locker dan gaat de kans dat je iets kaait ook exponentieel omhoog.
Een Sals is sterker dan een Roveras. De steekassen zijn ietsje dikker dan een Rover as, maar wat ook een GROOT verschil is, is dat de Sals as een hypoid diff heeft (pinion zit onder de hartlijn van het kroonwiel). Dit is een VEEL sterkere constructie dan de spiral bevel (pinion in hartlijn kroonwiel) van de Roveras.
Zet sterkere steekassen in een Sals en hij je hebt een goed sterke as die je niet snel zal slopen.
Om een Roveras sterk te krijgen moet je een ander diffcentre erin doen (locker dus ), andere steekassen en je moet je diff peggen (wat ashcroft doet) om je kroonwiel en pinion heel te houden.
Maat van me heeft een 109" met een 3.4 diesel, heeft al 2 steekassen gebroken, ééntje flink getordeerd en een diffcentre gebroken...... op straat!
Ik heb ook een 3.4 diesel erin liggen en ik heb mijn assen nog niet gebroken, ook niet in het terrein. Ik heb hetzelfde verhaal. Het is mijn dagelijkse auto. Ik stuur hem graag het terrein in, maar ik kom ook graag rijdend weer thuis. Ik doe gewoon voorzichtig, maar ik ga wel ver in het terrein.
Ondanks dat ik nog niks gebroken heb ben ik ook bezig met andere assen, van een 80series LandCruiser. Waarom? Hier zijn een paar redenen:
1) veel sterkere steekassen en homokineten
2) ashuizen zijn dikker/sterker en wat breder dan mijn RR assen
3) high-pinion reverse-cut voordiff, dus geen last van een stuurstang die onder de as zit zoals met LR assen. Spoorstang gaat dus ruim over de bladveren heen en zit beschermd ACHTER de as.
4) serieus grote remmen. 311x32 geventileerd met 4zuiger voor, 335x18 geventileerd achter.
5) standaard Toyota electrische lockers voor en achter.
Wil ik mijn RR assen zo sterk hebben met lockers dan gaat de kassa rinkelen! Dat kost serieus geld! Tuurlijk, deze assen zijn ook niet goedkoop, maar kost de helft ofzo van wat het kost om die RR assen op te bouwen. Iets met you can't polish a turd .
Aangezien ik dalijk ook een setje extra banden wil voor in het terrein, 34" simex JT2's, wil ik wel dat het zaakje heel blijft als beide lockers ingeschakeld zijn.
Patrol assen zijn ook bruut sterk, maar ik wil mijn aandrijflijn bij één merk houden, plus de Patrol achteras heeft zijn diff in het midden. En de vooras komt niet met een locker. Ik heb nu alles in één.
Het is simpel: The weak point in the driveline should be the contact patch between the tyre and the ground. En niks anders!
Ohja, nee rocky assen is ook niks....
Waarom die Zuki lui geen LR assen gebruiken? Omdat hun over het algemeen het ding toch op een trailer erheen brengen en dus wat minder vriendelijk zijn met het ding. Dan wil je gewoon sterke assen, en die van LR zijn niet sterk. Tenzij je er een bult geld tegenaan gaat gooien om ze sterk te maken.
Voor een standaard auto op 31" banden zijn LR assen prima, maar het blijft altijd wat oppassen. Grotere banden gaat ook nog wel. Een locker gaat ook nog wel. Doe je er grote banden op MET een locker dan gaat de kans dat je iets kaait ook exponentieel omhoog.
Een Sals is sterker dan een Roveras. De steekassen zijn ietsje dikker dan een Rover as, maar wat ook een GROOT verschil is, is dat de Sals as een hypoid diff heeft (pinion zit onder de hartlijn van het kroonwiel). Dit is een VEEL sterkere constructie dan de spiral bevel (pinion in hartlijn kroonwiel) van de Roveras.
Zet sterkere steekassen in een Sals en hij je hebt een goed sterke as die je niet snel zal slopen.
Om een Roveras sterk te krijgen moet je een ander diffcentre erin doen (locker dus ), andere steekassen en je moet je diff peggen (wat ashcroft doet) om je kroonwiel en pinion heel te houden.
Maat van me heeft een 109" met een 3.4 diesel, heeft al 2 steekassen gebroken, ééntje flink getordeerd en een diffcentre gebroken...... op straat!
Ik heb ook een 3.4 diesel erin liggen en ik heb mijn assen nog niet gebroken, ook niet in het terrein. Ik heb hetzelfde verhaal. Het is mijn dagelijkse auto. Ik stuur hem graag het terrein in, maar ik kom ook graag rijdend weer thuis. Ik doe gewoon voorzichtig, maar ik ga wel ver in het terrein.
Ondanks dat ik nog niks gebroken heb ben ik ook bezig met andere assen, van een 80series LandCruiser. Waarom? Hier zijn een paar redenen:
1) veel sterkere steekassen en homokineten
2) ashuizen zijn dikker/sterker en wat breder dan mijn RR assen
3) high-pinion reverse-cut voordiff, dus geen last van een stuurstang die onder de as zit zoals met LR assen. Spoorstang gaat dus ruim over de bladveren heen en zit beschermd ACHTER de as.
4) serieus grote remmen. 311x32 geventileerd met 4zuiger voor, 335x18 geventileerd achter.
5) standaard Toyota electrische lockers voor en achter.
Wil ik mijn RR assen zo sterk hebben met lockers dan gaat de kassa rinkelen! Dat kost serieus geld! Tuurlijk, deze assen zijn ook niet goedkoop, maar kost de helft ofzo van wat het kost om die RR assen op te bouwen. Iets met you can't polish a turd .
Aangezien ik dalijk ook een setje extra banden wil voor in het terrein, 34" simex JT2's, wil ik wel dat het zaakje heel blijft als beide lockers ingeschakeld zijn.
Patrol assen zijn ook bruut sterk, maar ik wil mijn aandrijflijn bij één merk houden, plus de Patrol achteras heeft zijn diff in het midden. En de vooras komt niet met een locker. Ik heb nu alles in één.
Het is simpel: The weak point in the driveline should be the contact patch between the tyre and the ground. En niks anders!
Ohja, nee rocky assen is ook niks....
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Ohja, wil je je LR assen ECHT sterk maken, kijk dan hier eens:
www.rovertracks.com
meer bulletproof kan haast niet.
www.rovertracks.com
meer bulletproof kan haast niet.
-
Joost Nouwen
Re: Waarom geen laro assen???
Hee Bas,
Je moet niet vergeten dat deze mensen met hun TOYZ aan het spellen zijn.
Vind ik geweldig hoor maar ik zit gewoon in een andere klasse , en ja ik ben meer van het "met inzicht".
Deze mensen gaan door tot de knak.
Wel leuk , voor erbij , want dat is wat het is voor hun maar ik heb mijn wagen voor beide en dan moet ik toch ergens inleveren op hun.
Vind ik niet erg hoor.
Is ook mooi om een anders iets te zien kapotrijden.
Je moet niet vergeten dat deze mensen met hun TOYZ aan het spellen zijn.
Vind ik geweldig hoor maar ik zit gewoon in een andere klasse , en ja ik ben meer van het "met inzicht".
Deze mensen gaan door tot de knak.
Wel leuk , voor erbij , want dat is wat het is voor hun maar ik heb mijn wagen voor beide en dan moet ik toch ergens inleveren op hun.
Vind ik niet erg hoor.
Is ook mooi om een anders iets te zien kapotrijden.
-
Joost Nouwen
Re: Waarom geen laro assen???
Kijk , da's nou iets waar mijn grijze massa van warm loopt , more info.
En weer een discussiepunt voor die maat van mij , Discussieren is onze hobby , we hebben beide een technische tik op alle vlakken.
The more you know , the more you want to know.
Voor mijn terreinrijden maakt dit alles niets uit , ben gewoon voorzichtig en schat in waar ik mee bezig ben (auto+terrein).
Maar vind het leuk om de grenzen van anderen te zien , bespreken , leren.
Gebruiken en rijden , doen , tot op het randje , soms erover .
Maar goed , nu ben ik wel benieuwd welk blok jij mee rijdt? die 3.4 is dat perkins toevallig?
En weer een discussiepunt voor die maat van mij , Discussieren is onze hobby , we hebben beide een technische tik op alle vlakken.
The more you know , the more you want to know.
Voor mijn terreinrijden maakt dit alles niets uit , ben gewoon voorzichtig en schat in waar ik mee bezig ben (auto+terrein).
Maar vind het leuk om de grenzen van anderen te zien , bespreken , leren.
Gebruiken en rijden , doen , tot op het randje , soms erover .
Maar goed , nu ben ik wel benieuwd welk blok jij mee rijdt? die 3.4 is dat perkins toevallig?
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Haha, ik ken het! Ik spendeer best veel tijd op internet/forums om te kijken wat allemaal mogelijk is en wat er allemaal gedaan word, zij het hele simpele aanpassingen voor comfort bijvoorbeeld of grondige complete verbouwingen met andere aandrijflijnen en weet ik het wat nog meer. Ik vind dat wel mooi om er meer van te leren!
Quote Maar goed , nu ben ik wel benieuwd welk blok jij mee rijdt? die 3.4 is dat perkins toevallig?
Ik heb een 3B blok uit een BJ42 LandCruiser in mijn 109" zitten, compleet met 4bak en tussenbak uit een BJ40. Leuk blok, levert 92pk, maar wel bruut veel koppel vanaf stationair. Ding is in het terrein echt niet te stoppen, als ie grip heeft tokkelt ie er stationair doorheen. Op de snelweg gaat het prima, maar boven de 100 wil ie niet echt vlot vooruit. Ding is ook mijn camper, dus zit vrij volgebouwd en is dus redelijk aan de zware kant .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Quote Maar goed , nu ben ik wel benieuwd welk blok jij mee rijdt? die 3.4 is dat perkins toevallig?
Ik heb een 3B blok uit een BJ42 LandCruiser in mijn 109" zitten, compleet met 4bak en tussenbak uit een BJ40. Leuk blok, levert 92pk, maar wel bruut veel koppel vanaf stationair. Ding is in het terrein echt niet te stoppen, als ie grip heeft tokkelt ie er stationair doorheen. Op de snelweg gaat het prima, maar boven de 100 wil ie niet echt vlot vooruit. Ding is ook mijn camper, dus zit vrij volgebouwd en is dus redelijk aan de zware kant .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Jurriaan
Re: Waarom geen laro assen???
Speciaal voor dit topic ook Prikker geworden, Koos?
Jurriaan, met nu nog een chassis zonder assen.
Jurriaan, met nu nog een chassis zonder assen.
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Hey Jurriaan .
Hahahahaaa.... nou nee.
Ik zag wat andere topics waar ik reageerde, en nadat ik voor de tigste keer die stomme spamcode fout had ingetoetst (waarom dat niet gewoon leesbaar kan zijn is mij ook een raadsel) besloot ik me maar aan te melden, veel makkelijker .
En wat voor assen wil jij ?
Hahahahaaa.... nou nee.
Ik zag wat andere topics waar ik reageerde, en nadat ik voor de tigste keer die stomme spamcode fout had ingetoetst (waarom dat niet gewoon leesbaar kan zijn is mij ook een raadsel) besloot ik me maar aan te melden, veel makkelijker .
En wat voor assen wil jij ?
-
Disco
Re: Waarom geen laro assen???
Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wil, dit is natuurlijk niet alleen bij laro's maar ook bij andere merken
Deze vind ik wel leuk
t44-axles-12.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c66b486a898652279480ac0b0d05e14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tonks4x4.com%2Fimages%2Fstories%2Fcustom%2Ft44%2Ft44-axles-12.jpg', 'http://www.tonks4x4.com/images/stories/custom/t44/t44-axles-12.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tonks4x4.com%2Fimages%2Fstories%2Fcustom%2Ft44%2Ft44-axles-12.jpg', '', 12054607, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gezien bij Tonks4x4
trouwens nog nooit van t44 axles gehoord.
Theo
Deze vind ik wel leuk
t44-axles-12.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c66b486a898652279480ac0b0d05e14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tonks4x4.com%2Fimages%2Fstories%2Fcustom%2Ft44%2Ft44-axles-12.jpg', 'http://www.tonks4x4.com/images/stories/custom/t44/t44-axles-12.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tonks4x4.com%2Fimages%2Fstories%2Fcustom%2Ft44%2Ft44-axles-12.jpg', '', 12054607, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gezien bij Tonks4x4
trouwens nog nooit van t44 axles gehoord.
Theo
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Leuk, alleen jammer dat ie maar 5cm kan inveren voordat de banden de spatborden op gaan eten. Leuk voor diepe sporen, maar met dit gebrek aan veerweg kun je nog amper over een boomstronk heenkomen .
-
Jurriaan
Re: Waarom geen laro assen???
Oh, m'n 110 worden gewoon 110 assen, met een ARB'tje achter en schijven rondom. Tzt misschien naar Maxidrive/Ashcroft internals, maar ik verwacht ook niet dat het kapot gaat met een niet al te zware rechtervoet en AT'tjes eronder. En natuurlijk eerst het apparaat maar eens rijdend maken voordat er steekassen, homokineten en/of diffs om de oren kunnen gaan vliegen.
Maar het TGV'tje wil maar niet opschieten met beschikbaar komen, eind van de maand pas als het goed is... Hopen dat die eikels bij TOYOTA de levertijd van de nieuwe auto voor de huidige eigenaar van de donorDisco niet nog verder uit gaan stellen...
Jurriaan.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2010 21:28 door Jurriaan.
Maar het TGV'tje wil maar niet opschieten met beschikbaar komen, eind van de maand pas als het goed is... Hopen dat die eikels bij TOYOTA de levertijd van de nieuwe auto voor de huidige eigenaar van de donorDisco niet nog verder uit gaan stellen...
Jurriaan.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2010 21:28 door Jurriaan.
-
Joost Nouwen
Re: Waarom geen laro assen???
Yo , Koos.
Mooi man.
Wat heb je gedaan met de veerring?
Enuh , hoe is je torsie op het ladderchassis?
What you do , i like , very much.
Mooi man.
Wat heb je gedaan met de veerring?
Enuh , hoe is je torsie op het ladderchassis?
What you do , i like , very much.
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Vaag zeg, hoe dit werkt.... Ik zie opeens allemaal posts staan die er net nog niet stonden..... en die staan voor mijn laatste post .
Anyway.
@Joost.
Wat ik gedaan heb?
Uhm... waar zal ik beginnnen... ok, de achterkant.
Achter heb ik 4blads paraboolveren, standaard dempers (nog wel) en de ophangpunten zijn verlaagd (dus de auto is omhooggekomen). Het punt waar de veer aan het chassis vastzit is 4cm lager, en de toren achter waar de veerschommel aanzit is ik dacht 6cm ofzo lager (weet het niet precies meer). Ik heb nog de normale lengte veerschommels. Deze worden dalijk omgewisseld voor de one-ton shackles als de andere assen eronder komen.
Voorkant:
Hier zitten 3blads parabool achterveren met die Bilstein dempers met 14" slag. Ophangpunten totaal verlegt natuurlijk anders passen die lange veren niet. Hier zitten al wel die one-ton shackles.
Bumpstops zijn voor en achter nog de originele hoogte. Voor haalt ie ze echt net met inveren, achter zitten de veren te reverse-archen en raken ze de bumpstops niet. Bumpstops achter worden dalijk iets verlengt om te zorgen dat ie de dure Bilsteins niet aan poeier gaat duwen met inveren.
(voor fotos ombouw zie: [leafers.11.forumer.com] )
Het zaakje tordeert wel wat natuurlijk. Als ie crossaxled staat is het lastig om deuren dicht te maken, gewoon iets harder gooien dus.
De bladveren, en dan vooral voor, torderen gruwelijk en hebben de bussen al volledig om zeep geholpen binnen hele korte tijd. Heb er nu de enige echte polybush in zitten dus hopelijk blijft het nu wat langer heel.
Danku ...
@Jurriaan
110 assen is prima, die Sals achteras is goed stevig. Met locker en andere steekassen (kijk eens op rovertracks.com die hebben ook leuke steekassen) sloop je dit echt niet. Helemaal niet op AT's.
Anyway.
@Joost.
Wat ik gedaan heb?
Uhm... waar zal ik beginnnen... ok, de achterkant.
Achter heb ik 4blads paraboolveren, standaard dempers (nog wel) en de ophangpunten zijn verlaagd (dus de auto is omhooggekomen). Het punt waar de veer aan het chassis vastzit is 4cm lager, en de toren achter waar de veerschommel aanzit is ik dacht 6cm ofzo lager (weet het niet precies meer). Ik heb nog de normale lengte veerschommels. Deze worden dalijk omgewisseld voor de one-ton shackles als de andere assen eronder komen.
Voorkant:
Hier zitten 3blads parabool achterveren met die Bilstein dempers met 14" slag. Ophangpunten totaal verlegt natuurlijk anders passen die lange veren niet. Hier zitten al wel die one-ton shackles.
Bumpstops zijn voor en achter nog de originele hoogte. Voor haalt ie ze echt net met inveren, achter zitten de veren te reverse-archen en raken ze de bumpstops niet. Bumpstops achter worden dalijk iets verlengt om te zorgen dat ie de dure Bilsteins niet aan poeier gaat duwen met inveren.
(voor fotos ombouw zie: [leafers.11.forumer.com] )
Het zaakje tordeert wel wat natuurlijk. Als ie crossaxled staat is het lastig om deuren dicht te maken, gewoon iets harder gooien dus.
De bladveren, en dan vooral voor, torderen gruwelijk en hebben de bussen al volledig om zeep geholpen binnen hele korte tijd. Heb er nu de enige echte polybush in zitten dus hopelijk blijft het nu wat langer heel.
Danku ...
@Jurriaan
110 assen is prima, die Sals achteras is goed stevig. Met locker en andere steekassen (kijk eens op rovertracks.com die hebben ook leuke steekassen) sloop je dit echt niet. Helemaal niet op AT's.
-
Jurriaan
Re: Waarom geen laro assen???
Zal wel een afkorting zijn van de zaak waar de link naartoe gaat, Devon 4x4 korten ze ook af tot D44.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Bart van Dessel
Re: Waarom geen laro assen???
Dat zware verbouwen is leuk maar ik hou het simpeler, ik rij met standaard 10 splines assen, achter een locker en voor een lsd, 265/75-16 Insa Turbo banden, Scorpion Extrem kit, 2" veren en 8 cm lift kit onder de veren. Ik heb nog nooit een steekas kapot gehad, komt vrjwel overal door. 2 weken geleden op mammut was ik zowat heer en meester, heb verschillende Toyota's en J**ps uit de blub getrokken.
Kijk maar op Youtube: "bart van dessel"
gr, Bart
Kijk maar op Youtube: "bart van dessel"
gr, Bart
-
Jurriaan
Re: Waarom geen laro assen???
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vaag zeg, hoe dit werkt.... Ik zie opeens allemaal
> posts staan die er net nog niet stonden..... en
> die staan voor mijn laatste post .
Da's nou het prikbord, je kunt per bericht reageren, die komen dan met streepjes als een boompje eronder te staan. Als je op het juiste bericht reageert in plaats van het gewoon eronder plempt werkt het prima
> @Jurriaan
> 110 assen is prima, die Sals achteras is goed
> stevig. Met locker en andere steekassen (kijk eens
> op rovertracks.com die hebben ook leuke
> steekassen) sloop je dit echt niet. Helemaal niet
> op AT's.
If it ain't broken, don't fix it. 'k Ga eerst maar eens wat standaard spul breken voordat het richting upgrade gaat Of ik moet er gebruikt tegenaan lopen van iemand die het op reserve had liggen oid. Voorlopig nog zat andere prioriteiten, met rijdend en APK op 1
Jurriaan.
-------------------------------------------------------
> Vaag zeg, hoe dit werkt.... Ik zie opeens allemaal
> posts staan die er net nog niet stonden..... en
> die staan voor mijn laatste post .
Da's nou het prikbord, je kunt per bericht reageren, die komen dan met streepjes als een boompje eronder te staan. Als je op het juiste bericht reageert in plaats van het gewoon eronder plempt werkt het prima
> @Jurriaan
> 110 assen is prima, die Sals achteras is goed
> stevig. Met locker en andere steekassen (kijk eens
> op rovertracks.com die hebben ook leuke
> steekassen) sloop je dit echt niet. Helemaal niet
> op AT's.
If it ain't broken, don't fix it. 'k Ga eerst maar eens wat standaard spul breken voordat het richting upgrade gaat Of ik moet er gebruikt tegenaan lopen van iemand die het op reserve had liggen oid. Voorlopig nog zat andere prioriteiten, met rijdend en APK op 1
Jurriaan.
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Quote Da's nou het prikbord, je kunt per bericht reageren, die komen dan met streepjes als een boompje eronder te staan. Als je op het juiste bericht reageert in plaats van het gewoon eronder plempt werkt het prima winking smiley Zoals ik al zei...... vaag .
Ik mik het er wel gewoon onderaan, eventueel met een quote-je. Net zo hendig .
@Bart.
Ja, als je met je verstand rijdt ipv met je rechtervoet dan zul je niet gauw wat breken. Ik heb ook nog nooit wat gebroken, en dat wil ik graag zo houden want ik heb helemaal geen zin om dat soort dingen te moeten fixen. Maar begrijp ik dat jij een 5"lift heb in totaal?
Ik mik het er wel gewoon onderaan, eventueel met een quote-je. Net zo hendig .
@Bart.
Ja, als je met je verstand rijdt ipv met je rechtervoet dan zul je niet gauw wat breken. Ik heb ook nog nooit wat gebroken, en dat wil ik graag zo houden want ik heb helemaal geen zin om dat soort dingen te moeten fixen. Maar begrijp ik dat jij een 5"lift heb in totaal?
-
Roel
Re: Waarom geen laro assen???
he koos jij blijft ook aan het klussen , hoe is het met reizen
grtz roel ( van de rrc assen die er nu onder zitten )
grtz roel ( van de rrc assen die er nu onder zitten )
-
ToyRoverlander
Re: Waarom geen laro assen???
Hey Roel! jij ook hier
Ik ben net terug van bijna 5maanden australie, ik ben geen winter hier geweest de laatste paar jaren . Ik blijf dus wel bezig! Ook met de auto, die assen zitten er nu net een jaar onder en ze gaan er nu al onderuit haha.
groeten
Koos
Ik ben net terug van bijna 5maanden australie, ik ben geen winter hier geweest de laatste paar jaren . Ik blijf dus wel bezig! Ook met de auto, die assen zitten er nu net een jaar onder en ze gaan er nu al onderuit haha.
groeten
Koos
-
Joost Nouwen
Re: Waarom geen laro assen???
Als ik dat allemaal zie begint het erg hard te kriebelen om nog een derde laro erbij te gaan doen.
Moet me nog ff inhouden want mijn huis afmaken is toch wel prioriteit.
In ieder geval al hardstikke bedankt voor het "voer".
Moet me nog ff inhouden want mijn huis afmaken is toch wel prioriteit.
In ieder geval al hardstikke bedankt voor het "voer".