Mijn 110 TD5 verbruikt wat koelvloeistof sinds een paar dagen, alleen bouwt hij geen extra druk op in het reservoir.. kan het evengoed een koppakking zijn of zijn er nog meer gaten waar het heen kan gaan?!? ik zie nergens vloeistof lekken o.i.d.
Het is een TD5 uit 2000 met ongeveer 140.000 kilometer op de teller.
Hoor graag en alvast bedankt!
koelvloeistofverbruik TD5...
-
Wouter Baaijens
Re: koelvloeistofverbruik TD5...
Mark,
Het gat waar mijn koelvloeistof "uitlekte" was helaas de uitlaat.
Kop weggebracht om te laten vlakken en afpersen, helaas was deze dus lek.
Deze is vervolgens gelast en heeft het nu al weer heel wat KM gemaakt.
Mijn verbruik van vloeistof was ook duidelijk meer dan "wat koelvloeistof" meer in de vorm van een wit rookgordijn.
Heb ook wel eens verhalen voorbij zien komen over een lekke verwarming matrix waardoor ook vloeistof verdween.
(het gaat dan zoetig ruiken in de auto bij gebruik van de kachel)
Verder inderdaad radiator, slangen, koppelingen of koppakking
Succes
Wouter Baaijens
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
Het gat waar mijn koelvloeistof "uitlekte" was helaas de uitlaat.
Kop weggebracht om te laten vlakken en afpersen, helaas was deze dus lek.
Deze is vervolgens gelast en heeft het nu al weer heel wat KM gemaakt.
Mijn verbruik van vloeistof was ook duidelijk meer dan "wat koelvloeistof" meer in de vorm van een wit rookgordijn.
Heb ook wel eens verhalen voorbij zien komen over een lekke verwarming matrix waardoor ook vloeistof verdween.
(het gaat dan zoetig ruiken in de auto bij gebruik van de kachel)
Verder inderdaad radiator, slangen, koppelingen of koppakking
Succes
Wouter Baaijens
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
-
rene huiberts
Beste mark,
Ik heb ook een td5 (110) uit 2000, met 140.000 km op de teller en heb net een nieuwekop laten monteren (hoge onkosten.)
ik zou er snel bij zijn ,aangezien een een lekkage nooit minder wordt, alleen maar meer!!!
Succes René
Ik heb ook een td5 (110) uit 2000, met 140.000 km op de teller en heb net een nieuwekop laten monteren (hoge onkosten.)
ik zou er snel bij zijn ,aangezien een een lekkage nooit minder wordt, alleen maar meer!!!
Succes René
-
Paul Stroink, One-Ten Land Rovers
Het kan toch best een lekkage zijn.
Als de motor warm is verdampt het lekkende water meteen weer en zie je niets. Er is een aantal slangen bij een TD5 die wel eens lekken, en ik heb ook wel een paar lekkende radiatoren gezien.
Het beste kun je met een goede lamp van onderen op zoek naar lekkage, te herkennen aan roze aanslag rond de lekkende delen (als er tenminste de juiste koelvloeistof in zit.
Paul Stroink
www.one-ten.nl
Als de motor warm is verdampt het lekkende water meteen weer en zie je niets. Er is een aantal slangen bij een TD5 die wel eens lekken, en ik heb ook wel een paar lekkende radiatoren gezien.
Het beste kun je met een goede lamp van onderen op zoek naar lekkage, te herkennen aan roze aanslag rond de lekkende delen (als er tenminste de juiste koelvloeistof in zit.
Paul Stroink
www.one-ten.nl
-
Mark 110 TD5
bedankt alvast voor de reactie's!
Ik zal eens gaan zoeken met een lamp op zoek naar roze opgedroogde vloeistof, omdat hij geen druk in het vat opbouwd hoop ik dat de koppakking nog heel is.
maarja... meestal valt het niet mee....
Ik zal eens gaan zoeken met een lamp op zoek naar roze opgedroogde vloeistof, omdat hij geen druk in het vat opbouwd hoop ik dat de koppakking nog heel is.
maarja... meestal valt het niet mee....