hoge carterdruk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Merijn

hoge carterdruk

Bericht door Merijn »

Ik heb last van een te hoge carterdruk doordat ik de vacuumpomp van een 2.5 N/a nog niet heb kunnen aansluiten op de remcilinder( is niet bekrachtigd)
Is dit schadelijk voor de motor?
kan ik zonder problemen de vacuumpomp verwijderen als ik niet voor de bekrachtigde remcilinder ga?

Alvast bedankt
richard78

Re: hoge carterdruk

Bericht door richard78 »

VOlgends mij krijg je geen hoge carterdruk omdat de rvacuumpomp van de embekrachtiging NIET hebt aangesloten. Deze pomp pompt lucht uit de rembekrachtiging naar je carter. Het vacuum in de rembekrachtiger helpt dan bij remmen. De lucht kan naar de carter omdat hier doorgaands een onderdruk zit. Volgends mij kan het zijn dat de pomp te veel naar je carter pompt, door een lekje oid, en zo een overdruk produceert, maar dan moet je een overdruk hebben omdat je de rembekrachtirer aansluit.

Als er een overdruk is zonder vacuumpompje aangesloten moet je naar de oorzaak zoeken (zoek even op het prikbord). ZOnder rembekrachtiging rijden kan volgends mij gewoon (bij mijn 109 kon dat wel in ieder geval). Maar voor de APK, en dus eigenlijk ook voor de weg, moet de rembekrachtiging werken.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf86eb9c4bc9072eed924b75a762573e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12038670, 600, 600, 'Loading image ...', false);
merijn

Re: hoge carterdruk

Bericht door merijn »

De vacuumpomp zuigt nu gewoon buitenlucht aan. Heb al een beetje in de gesciedenis van het prikbord gezocht. Daar wordt het wel als mogelijkheid aangegeven. vacuumpomp verwijderen schijnt niet goed te kunnen omdat hij betrokken is bij de oliedistributie. Misschien voorlopig maar waar hij lucht aanzuigt afdichten en zo het vacuum creeeren wat normaal ontstaat met een rembekrachtiger.
Reinoud

Re: hoge carterdruk

Bericht door Reinoud »

Hallo Merijn,

inderdaad, een bout oid in de zuigslang om een ieder geval geen overschot aan lucht te verpompen. Voorkomt ook meteen dat je tijdens het rijden stof aanzuigt. Een diesel heeft altijd een licht overdruk in het carter wat meegenomen wordt in de inlaat. Heb je veel overdruk en verdwijnt dat niet nmet het afpluggen van de vacuumpomp, zul je last krijgen van zwetende keerringen, waarbij de achterste kerring van de krukas bij het vliegwiel vrijwel altijd als eerste gaat.

Succes!
Joost88

Re: hoge carterdruk

Bericht door Joost88 »

Ik heb bij mijn 2,5TD de vacuümpomp uit mijn blok geschroefd.
Het ontstane gat heb ik afgedicht met een staalplaat in dezelfde vorm. (driehoek)

Ik zie niet in wat hij met de oliedistributie te maken heeft. De vacuümpomp werd alleen gesmeerd door spatsmering zover ik kon zien.
Plaats reactie