automaat schakelt niet naar 4 en lock up
-
flores
automaat schakelt niet naar 4 en lock up
ik heb een 4 traps automaat ingebouwd.
hij schakelde 2 dagen probleemloos maar na een middag in het terrein
wilde hij op de terugweg niet verder dan de derde versnelling.
ook in lage gearing en na schoonmaak.
kabels zitten goed atf nieuw en voldoende.
weet iemand wat dit kan zijn.
of is het engels en moet ik gewoon wachten tot hij het weer doet.
hij schakelde 2 dagen probleemloos maar na een middag in het terrein
wilde hij op de terugweg niet verder dan de derde versnelling.
ook in lage gearing en na schoonmaak.
kabels zitten goed atf nieuw en voldoende.
weet iemand wat dit kan zijn.
of is het engels en moet ik gewoon wachten tot hij het weer doet.
-
Peter
Re: automaat schakelt niet naar 4 en lock up
Hoi Flores,
Ik denk dat je de bak eens moet spoelen in de Noordzee ipv de Westerschelde
Grapje.
Is kloten misschien toch nog even afwachten. Hoe was het in Axel? Idereen genoten.
groetjes Peet
Ik denk dat je de bak eens moet spoelen in de Noordzee ipv de Westerschelde
Grapje.
Is kloten misschien toch nog even afwachten. Hoe was het in Axel? Idereen genoten.
groetjes Peet
-
Bart van Dessel
Nee, is geen Engels, de automaatbak is een van de weinige onderdelen die uit Duitsland komen. Ik heb ditzelfde probleem ook gehad, hij bleef na een dagje terreinrijden zelfs in de 1 staan en moest nog 60 km terug naar huis rijden. Ik heb toen een paar km gewoon in de 1 gereden, afwachten, bleef in de 1 staan met een file van auto's achter me. Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en het gaspedaal constant op de vloer geduwd (tdi die op temperatuur is, niet zo'n probleem), na een paar honderd meter begon hij weer te schakelen, weliswaar nog niet zonder schokken maar hij deed het weer wel. De eerste dagen erna bleef ie met schokken schakelen maar na een weekje intensief rijden was alles weer als vanouds. Na 30.000 km is ie nog steeds in orde.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Peter
He Flores,
Heb je al resultaat geboekt?
Peter
Heb je al resultaat geboekt?
Peter
-
maro
Hoi,
Heb hem vanavond even gezien, hij heeft zijn auto ( voor het eerst) gewassen, wat atf erbij gegooid, maar verder was er geen resultaat. Als ik flores was zou ik gewoon een handbak monteren. Maar ja.
Marco
Heb hem vanavond even gezien, hij heeft zijn auto ( voor het eerst) gewassen, wat atf erbij gegooid, maar verder was er geen resultaat. Als ik flores was zou ik gewoon een handbak monteren. Maar ja.
Marco
-
Crazy-G
Is wel even handig om te weten of het een elektronisch of mechanisch geschakelde automaat is, maakt nogal wat verschil.
Bij een elektronische kan de elektronica ontregeld zijn door eventueel vocht hier of daar en bij een mechanische kan er bij een doorwading eventueel een minieme hoeveelheid water in de bak gekomen zijn waardoor de plunjer niet lekker meer schakelt.
Misschien even een paar flesjes van dat rode Lubegard er in kiepen, dat schijnt nog wel eens te helpen als een automaat niet lekker wil schakelen.
Gert-Jan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2010 08:23 door Crazy-G.
Bij een elektronische kan de elektronica ontregeld zijn door eventueel vocht hier of daar en bij een mechanische kan er bij een doorwading eventueel een minieme hoeveelheid water in de bak gekomen zijn waardoor de plunjer niet lekker meer schakelt.
Misschien even een paar flesjes van dat rode Lubegard er in kiepen, dat schijnt nog wel eens te helpen als een automaat niet lekker wil schakelen.
Gert-Jan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2010 08:23 door Crazy-G.
-
Peter
Hoi,
Ik antwoord even voor Florus, het is een mechanisch geschakelde automaat.
Peet
Ik antwoord even voor Florus, het is een mechanisch geschakelde automaat.
Peet