Bouten drive flange.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc Frencken

Bouten drive flange.

Bericht door Marc Frencken »

Beste mede Prikkers,

Ik ben bezig met het vervangen van alle 4 de drive franges van mijn 110.
Nu zou ik graag willen weten wat de boutsterkte van de M10 bouten moet zijn waarmee de driver flange vast zit omdat ik nieuwe wil gaan gebruiken?
De originele bouten zijn her en der beschadigd en de tekst op de kop van de bouten is niet meer leesbaar.
Heb zelf nog M10 x 50 liggen met op de boutkop de tekst SFC 8.8 zouden deze eventueel voldoen want er komen toch wel behoorlijk wat krachten op te staan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Marc Frencken

Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
Wim Janssen

Re: Bouten drive flange.

Bericht door Wim Janssen »

Mark,

Mijn gevoel zegt dat dit hardere bouten zijn en dus zou je al op een kwaliteit 10.9 uitkomen die dan ook een 1,5 keer grotere afschuifkracht aan kunnen bij het juiste aanhaalmoment.
Zie ook [www.vanpraag-montage.nl]

groeten
Wim
jan110tdi+109d

Bericht door jan110tdi+109d »

Mark,

Mijn herinnering zegt dat ze met 60 Nm moeten worden aangetrokken en dat pleit ook voor 10.9.

Groet,

Jan
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Weet je zeker dat de bouten M10 zijn, en geen 3/8.

En volgens mij zijn de bouten van de voor en achteras ook verschillend.

fb
Marc Frencken

Bericht door Marc Frencken »

Frans,

Het partsmanual geeft toch echt aan dat het M10 x 50 is voor zowel de vooras als ook de achteras dit tot VIN nr. KA930455 waar mijn 110 onder valt.

Wim en Jan,

Bedankt voor jullie reactie ben vanmiddag even naar Fabory geweest en heb de juiste bouten gekocht met sterkte 10.9.
Moet alleen nog een momentsleutel gaan lenen en dan kunnen de aandrijf flenzen er morgen op gezet worden.
Tevens wordt morgen mijn tweede herstelde deur afgelast en in de lak gezet zodat ik beide deuren in de loop van dit weekend kan terughangen.
Op deze manier wordt het lange weekend op Landrover gebiedt ook nuttig besteed.

Groeten,

Marc
Plaats reactie