vooras differentieel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
WillemNoord

vooras differentieel

Bericht door WillemNoord »

Beste Prikkers,

Dit weekend mijn differentieel vervangen. Wat bleek een aantal tanden van mijn oude differentieel waren compleet weg geslagen. Nu zat dit altijd goed in de olie. Dus ik vraag me af hoe zo iets kan gebeuren. Ik hoop dat het antwoord slijtage is want dan ben ik de eerste tijd er weer van af.

Groet
WillemNoord
bowy

Re: vooras differentieel

Bericht door bowy »

Idd slijtage. Is niet ongebruikelijk bij series diffs die van iets sterker materiaal dan chocola zijn gemaakt
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Meestal is dit het gevolg van overbelasting, vooral spinnende wielen die plotseling weer grip krijgen zorgen er vaak voor dat er iets defect raakt.
De ene keer zijn het steekassen en de andere keer zou het een differentieel kunnen zijn.
Op de weg zijn putdeksels in een bocht i.c.m. een nat wegdek regelmatig goed voor een gebroken steekas of gestript kroonwiel.

Dennis B
Lute

Bericht door Lute »

Mmm misschien iets met een vliegende LW tegen de bult op?

Mooi dat ie het weer doet!

Groet'n Lute
Joost88

Bericht door Joost88 »

als er tanden helemaal af zijn dat is dat waarschijnlijk overbelasting of klappen te verduren.

Als het alleen slijtage geweest is dan krijg je pitting (putjes in het oppervlak van de tand) maar niet de hele tand eraf.
WillemNoord

Bericht door WillemNoord »

Oh ik heb toch een LW uit het Engelse leger die bestemd was voor het vliegen

Maar voordat ik door de lucht ging had ik die ellende al. Misschien heeft het ritje door gaten van 4 a 5 meter diep en met een redelijke gang een bult op de boel niet verbeterd. Ben wel blij dat dit nu gebeurd is en niet ergens onderweg in het buiten land. Ik heb wel begrepen dat mijn verzekering (bij wiegers) hem dan weer terug brengt maar wil deze service liever niet testen.
@ Dennis als je op de weg rijdt heb je de 4X4 uitstaan en mag dit toch geen belasting geven?

groet WillemNoord
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

denk dat dennis dan problemen achter bedoeld.
heb het zelf ook gehad, nat weer en een gebroken steekas.
nou zal deze wel wat eerder op z,n donder hebben gehad.
idd bij het optrekken even spinnen op een deksel gevolgd door grip op het wegdek en weg was de aandrijving.(na een ,,krak,,)

paul
Plaats reactie