300tdi in een 90n/a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
McFly

300tdi in een 90n/a

Bericht door McFly »

Ik ben op zoek naar een belastingvrije Laro diesel, maar hij moet wel een beetje met het verkeer meekomen.
Nu ben ik een 86'er 90 RHD tegengekomen waar een 300tdi in is gelegd. Daar hebben ze daar zo'n beetje de hele aandrijflijn van een Disco onder geschroefd en dat was ik niet van plan.

Vraagje; als ik een 90 n/a koop en ik wil daar zelf een 300tdi inleggen, wat komt daar allemaal bij kijken?
Ik ga uit van dat blok met bijbehorende versnellingsbak, maar heb je verder nog aansluitproblemen met de uitgaande as? Moet ik dadelijk toch hele stukken aandrijflijn vervangen?
Wie heeft er ervaring mee?
Mud Machine

Re: 300tdi in een 90n/a

Bericht door Mud Machine »

Je kunt er makkelijk een 300Tdi inleggen. Bakken kun je behouden. Kleine aanpassing aan belhousing en andere motorsteunen.
paul be

Bericht door paul be »

een 200 Tdi sluit zo aan op alles, behalve de motorsteun, turbo wat draaiien en uitlaatbocht.

defender 110 300TDi
Huub

Bericht door Huub »

Waar woon je? Rij al een jaartje rond met deze conversie is te doen maar wel belangrijk dat je alle toebehoren meebegroot.

Huub
Disco

Bericht door Disco »

Ik vraag mij af wat er verkeerd is aan de aandrijflijn van een Disco?

Theo
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Theo, met de versnellingsbak kom je een beetje in de knoei, bellhousing is stuk langer. Kwalitatief met Disco spul natuurlijk niks mis mee, de mijne staat op 497.000 km, binnenkort feestje

gr, Bart
Disco

Bericht door Disco »

Dat begrijp ik maaaaaaaaaaa: Daar hebben ze daar zo'n beetje de hele aandrijflijn van een Disco onder geschroefd en dat was ik niet van plan, alles zit er dus al in!!!!!!!!!!

Theo
Bart van Dessel

Tja, zoals Mcfly (wie het ook is) schrijft kan hij een 90 kopen waar alles al ingeschroeft is van een Disco, dan is ie toch helemaal klaar? Dat bedoelt Theo? ben ik wel mee eens,

gr bart
Disco

Bericht door Disco »

dat bedoel ik je heb de voordelen sterkere motor, hogere topsnelheid(als de tussenbak is meegenomen) en als de assen zijn meegenomen schijfremmen rondom je bent helemaal klaar.

Zo slecht is dat toch niet?

Theo
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

mijn vrouw zocht een lr90, en na een verkooper die niets meer van zich liet horen is ze gegaan voor een 300tdi met automaat uit een disco 1.
de dag dat ze Pepper ophaalde belde ze even en was blij als een klein kind.
de enigste aanpassing die ze gedaan heeft is het tweede gas pedaal,en met de disco tussenbak is klimmen op hogere heuvels een langzame bezigheid, maar wie geeft om snelheid?
mvg,
Arjan
Bart van Dessel

Hoi Arjan, een 300 tdi automaat is een mooie combinatie, ze zijn inderdaad niet snel. Maar een kleine aanpassing aan je inspuitpomp kan veel schelen! Staat je kickdown kabel goed afgesteld?

Gr, Bart
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

hoi bart,
door die aswolk heb ik de 90 nog niet eens gezien, laatstaan gehoord.
ik vermoed dat de verhoudingen in de tussenbak een beetje tegenwerken.
ik weet ook niet wat ik voor tussenbak heb in mijn 1995 disco 1 maar eventueel kan de 3.9V8 efi op lpg worden over gezet.
volgens mijn vrouw is de choke kabel een aardige aanwijzing dat het kan.
cheers,
Arjan
Plaats reactie