V8 restrictors hoe krijg ik die er uit?
-
Paul Rasch
V8 restrictors hoe krijg ik die er uit?
Waarde Prikkers,
Hoe krijg ik de beide restrictors uit het inlaatspruitstuk van een V8?
Is er een truuk zonder het inlaatspruitstuk te beschadigen?
Graag jullie suggesties?
Groeten Paul Rasch
109' V8, stage one, 1983
80', 1950
Hoe krijg ik de beide restrictors uit het inlaatspruitstuk van een V8?
Is er een truuk zonder het inlaatspruitstuk te beschadigen?
Graag jullie suggesties?
Groeten Paul Rasch
109' V8, stage one, 1983
80', 1950
-
Gerard E.
Re: V8 restrictors hoe krijg ik die er uit?
Hoi Paul,
Volgens de Prikkers met een tangetje.
Typ maar eens wat in op de zoekfunctie.
Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ze bij mijn stage one er al uit waren.
Groet, Gerard
Volgens de Prikkers met een tangetje.
Typ maar eens wat in op de zoekfunctie.
Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ze bij mijn stage one er al uit waren.
Groet, Gerard
-
Paul Rasch
Beste Gerard,
Natuurlijk gezocht, maar ik kan er helaas geen chocolade van maken, want 'met een tangetje', 'een kromme tang' of 'met (grof) pneumatisch geweld weet ik het niet.
De restrictors van mij zitten behoorlijk vast. Ik kan ze niet draaien bewegen of krijg iets tussen de restrictor of het inlaatspruitstuk zonder dat laatste te beschadigen.
Wie heeft recente ervaring?
Natuurlijk gezocht, maar ik kan er helaas geen chocolade van maken, want 'met een tangetje', 'een kromme tang' of 'met (grof) pneumatisch geweld weet ik het niet.
De restrictors van mij zitten behoorlijk vast. Ik kan ze niet draaien bewegen of krijg iets tussen de restrictor of het inlaatspruitstuk zonder dat laatste te beschadigen.
Wie heeft recente ervaring?
-
gerard E.
Hoi Paul,
Ik heb even voor je gegoogeld maar ze hebben het overal over een tangetje of een dunne schroevendraaier.
Er zouden ook nog snapringen in zitten (veerringen).
Mischien heb je hier wat aan.
Groet, Gerard
Ik heb even voor je gegoogeld maar ze hebben het overal over een tangetje of een dunne schroevendraaier.
Er zouden ook nog snapringen in zitten (veerringen).
Mischien heb je hier wat aan.
Groet, Gerard
-
Paul Rasch
Re: V8 restrictors hoe heb ik ze eruit gekregen
Ze zijn eruit!
Eén ging relatief makkelijk, een schuin tikje op de nok boven, draaien en voorzichtig trekken.
De ander zat muur vast. Eerst in twee tegenoverliggende gaten M10 getapt en met twee bouten en een plaatje getracht de restrictor er uit te trekken. Mislukt.
Uiteindelijk het middendeel weggeboord en de resterende flens op twee plaatsen voorzichtig ingezaagd.
Daarna gecanibaliseerd en de restanten kwamen eruit.
Deze methode kan natuurlijk alleen met een uitgebouwd spruitstuk omdat het aluminiun slijpsel overal zit.
En nu vol gas vooruit, ben benieuwd of het uitmaakt.
Dank voor jullie suggesties.
Groeten Paul Rasch
Eén ging relatief makkelijk, een schuin tikje op de nok boven, draaien en voorzichtig trekken.
De ander zat muur vast. Eerst in twee tegenoverliggende gaten M10 getapt en met twee bouten en een plaatje getracht de restrictor er uit te trekken. Mislukt.
Uiteindelijk het middendeel weggeboord en de resterende flens op twee plaatsen voorzichtig ingezaagd.
Daarna gecanibaliseerd en de restanten kwamen eruit.
Deze methode kan natuurlijk alleen met een uitgebouwd spruitstuk omdat het aluminiun slijpsel overal zit.
En nu vol gas vooruit, ben benieuwd of het uitmaakt.
Dank voor jullie suggesties.
Groeten Paul Rasch
-
TheoV
Laat nog even weten of het wezelijk uit maakt. Hebt ook een stage one v8 met de restrictors er nog in denk ik. Top is nu 115.
-
Paul Rasch
Beste Theo,
Ik laat het jullie weten. Ik doe echter meer dan het verwijderen van de restrictors.
Het liep vorig weekend uit de hand. Dacht de carburateurs schoon te maken en kreeg de geest, dus de koppen eraf, nieuwe nokkenas (Piper max. torcke) stoters etc.
Woensdag zou het weer moeten werken om mee te kunnen rijden met de 5 mei tocht in ons dorp, Lekkerkerk.
Groeten Paul Rasch
Ik laat het jullie weten. Ik doe echter meer dan het verwijderen van de restrictors.
Het liep vorig weekend uit de hand. Dacht de carburateurs schoon te maken en kreeg de geest, dus de koppen eraf, nieuwe nokkenas (Piper max. torcke) stoters etc.
Woensdag zou het weer moeten werken om mee te kunnen rijden met de 5 mei tocht in ons dorp, Lekkerkerk.
Groeten Paul Rasch