stotteren
-
Ronald Molenaar
stotteren
Hoewel ik misschien volgens de kenners niet een echte landrover heb: nl een Freelander 1 uit 2001,
wil ik hier toch vragen of iemand mij kan helpen een probleem te tackelen.
Mijn freelander stottert. Hij start prima, loopt stationair goed, maar na een minuut of vijf, als hij dus langzaam warm wordt, begint hij af en toe in te houden.
net alsof je je voet plotseling van het gas haalt. Dit gebeurd dan onregelmatig.
Dit rijdt vervelend maar is ook erg lastig of gevaarlijk als je bijvoorbeeld wilt inhalen en de auto wil niet.
Vorig jaar hebben ze bij de garage wat gevonden, bij het uitlezen van de boordcomputer vonden ze ook een storing, ze hebben het toen verholpen, maar nu begint het weer, terwijl er geen storing wordt aangegeven.
Hij is inmiddels ook bij de landroverdealer in Purmerend geweest en ook daar vinden ze niets.
Weet iemand wat dit kan zijn?????
wil ik hier toch vragen of iemand mij kan helpen een probleem te tackelen.
Mijn freelander stottert. Hij start prima, loopt stationair goed, maar na een minuut of vijf, als hij dus langzaam warm wordt, begint hij af en toe in te houden.
net alsof je je voet plotseling van het gas haalt. Dit gebeurd dan onregelmatig.
Dit rijdt vervelend maar is ook erg lastig of gevaarlijk als je bijvoorbeeld wilt inhalen en de auto wil niet.
Vorig jaar hebben ze bij de garage wat gevonden, bij het uitlezen van de boordcomputer vonden ze ook een storing, ze hebben het toen verholpen, maar nu begint het weer, terwijl er geen storing wordt aangegeven.
Hij is inmiddels ook bij de landroverdealer in Purmerend geweest en ook daar vinden ze niets.
Weet iemand wat dit kan zijn?????
-
HLaan
Re: stotteren
Ronald,
Ik heb geen antwoord voor je maar kan je iets meer informatie geven, welke brandstof en welk type motor ?
Zonder deze info wordt het erg lastig voor de lezers jou te helpen.
Succes ermee,
Huub
Ik heb geen antwoord voor je maar kan je iets meer informatie geven, welke brandstof en welk type motor ?
Zonder deze info wordt het erg lastig voor de lezers jou te helpen.
Succes ermee,
Huub
-
serine
was je bij de jager of leeuwenkamp?
als de een het niet vind? ga je toch naar de ander...
als de een het niet vind? ga je toch naar de ander...
-
Tata-D2
Ronald,
Kan aan verschillende zaken liggen.
Als je een diesel hebt de wastegate kijken of die gangbaar is en anders effe smeren met wd40.
Verder kunnen wat sensors problemen geven.
Kan ook aan de druk in je dieselleiding liggen. Heb je misschien een nieuwe pomp nodig.
Zoek maar eens op Google Td5 Misfire under load. Wellicht brengt je het op ideeen.
Heb hetzelfde probleem. Binnenkort nieuwe brandstofpomp.
Groet, Willem
Tata-D2.
Kan aan verschillende zaken liggen.
Als je een diesel hebt de wastegate kijken of die gangbaar is en anders effe smeren met wd40.
Verder kunnen wat sensors problemen geven.
Kan ook aan de druk in je dieselleiding liggen. Heb je misschien een nieuwe pomp nodig.
Zoek maar eens op Google Td5 Misfire under load. Wellicht brengt je het op ideeen.
Heb hetzelfde probleem. Binnenkort nieuwe brandstofpomp.
Groet, Willem
Tata-D2.
-
defendertje90
Ik heb dit probleem vandaag dus ook gekregen met mijn freelander 1 1.8 bezine.
alleen begint het stotteren bij mij meteen na het starten en varieert het toerental stationair tussen de 500 en 1000rpm het inhouden duurt echt maar 1 sec maar kan wel meerdere keren achter elkaar voor komen. Op de snelweg heb ik er bijna geen last van gaat met name onder de 100km/h dan heb ik problemen.
Motormanagement lampje gaat niet branden.
Wat zou het kunnen zijn?
alleen begint het stotteren bij mij meteen na het starten en varieert het toerental stationair tussen de 500 en 1000rpm het inhouden duurt echt maar 1 sec maar kan wel meerdere keren achter elkaar voor komen. Op de snelweg heb ik er bijna geen last van gaat met name onder de 100km/h dan heb ik problemen.
Motormanagement lampje gaat niet branden.
Wat zou het kunnen zijn?
-
Kees
Ik zou twijfelen aan het rubber van je achter differentieel of je motorsteun.
[landrover.startpagina.nl]
Succes.
[landrover.startpagina.nl]
Succes.
-
defendertje90
he mijn grote vriend is er weer die nog altijd niet zijn eigen naam durft te zeggen of te registreren.
motorsteun kan nog wel even wachten komt eind dit jaar pas aan de post te zien.
Ga eerst het stotteren maar is oplossen. En dan mag hij waarschijnlijk heel veel stil gaan staan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2012 16:04 door defendertje90.
motorsteun kan nog wel even wachten komt eind dit jaar pas aan de post te zien.
Ga eerst het stotteren maar is oplossen. En dan mag hij waarschijnlijk heel veel stil gaan staan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2012 16:04 door defendertje90.
-
Andrew Colville
Bij de benzine free lander zou ik denken aan een verstopte brandstof filter of slechte bougie kabels etc.
even de kabels controleren en evt de filter vervangen zeker als je niet weet wanneer deze voor het laatst is vervangen.
twee weken geleden heb ik ook contact gehad met een klant met een 1.8 freelander die was stil gevallen, dit bleek na vel zoek werk voor ze belden uiteindelijk aan de boegiekables etc te liggen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
even de kabels controleren en evt de filter vervangen zeker als je niet weet wanneer deze voor het laatst is vervangen.
twee weken geleden heb ik ook contact gehad met een klant met een 1.8 freelander die was stil gevallen, dit bleek na vel zoek werk voor ze belden uiteindelijk aan de boegiekables etc te liggen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
defendertje90
Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de benzine free lander zou ik denken aan een
> verstopte brandstof filter of slechte bougie
> kabels etc.
>
> even de kabels controleren en evt de filter
> vervangen zeker als je niet weet wanneer deze voor
> het laatst is vervangen.
>
> twee weken geleden heb ik ook contact gehad met
> een klant met een 1.8 freelander die was stil
> gevallen, dit bleek na vel zoek werk voor ze
> belden uiteindelijk aan de boegiekables etc te
> liggen.
Bougiekabelis en bougies zijn besteld in engeland en onderweg. Brandstoffilter heb ik nog liggen zat daar vandaag ook aan te denken. Net nog even gekeken of de gaskabel vrij kan bewegen en dat is het geval. Luchtfilter heb ik er nog niet uitgehad maar die is 20.000 km geleden voor een k&n filter. Maar ga die van de week ook even controleren. Filter, bougies en kabels ga ik sowieso als eerste vervangen. En hopelijk is het dan opgelost want dit is geen rijden
-------------------------------------------------------
> Bij de benzine free lander zou ik denken aan een
> verstopte brandstof filter of slechte bougie
> kabels etc.
>
> even de kabels controleren en evt de filter
> vervangen zeker als je niet weet wanneer deze voor
> het laatst is vervangen.
>
> twee weken geleden heb ik ook contact gehad met
> een klant met een 1.8 freelander die was stil
> gevallen, dit bleek na vel zoek werk voor ze
> belden uiteindelijk aan de boegiekables etc te
> liggen.
Bougiekabelis en bougies zijn besteld in engeland en onderweg. Brandstoffilter heb ik nog liggen zat daar vandaag ook aan te denken. Net nog even gekeken of de gaskabel vrij kan bewegen en dat is het geval. Luchtfilter heb ik er nog niet uitgehad maar die is 20.000 km geleden voor een k&n filter. Maar ga die van de week ook even controleren. Filter, bougies en kabels ga ik sowieso als eerste vervangen. En hopelijk is het dan opgelost want dit is geen rijden
-
harry
hoi,
ik denk dat je brandstofpomp aan zijn einde is
google maar eens op fuelpump problems
mvg groet harry
ik denk dat je brandstofpomp aan zijn einde is
google maar eens op fuelpump problems
mvg groet harry
-
Harry & de 'RUS'
Re: stotteren Freelander 1
Ronald,
wat mij betreft zijn Freelanders wel degelijk echte Land Rovers, kijk maar eens naar mijn filmpje van mijn zomervakantie in IJsland:
In IJsland kreeg mijn Freelander TD4 overigens ook een stotter-probleem; dat was echter uitleesbaar bij de enige Land Rover dealer (wel even 300 km. naar Reykjavik rijden ). Probleem was een sensor, waardoor de dieselinspuiting onregelmatig haperde.
Maar het kan inderdaad ook een brandstofpomp zijn; wellicht is die ratel te horen bij opstarten?
Mvg
Harry
1983 Series 3 88-inch
2005 Freelander 1 TD4
wat mij betreft zijn Freelanders wel degelijk echte Land Rovers, kijk maar eens naar mijn filmpje van mijn zomervakantie in IJsland:
In IJsland kreeg mijn Freelander TD4 overigens ook een stotter-probleem; dat was echter uitleesbaar bij de enige Land Rover dealer (wel even 300 km. naar Reykjavik rijden ). Probleem was een sensor, waardoor de dieselinspuiting onregelmatig haperde.
Maar het kan inderdaad ook een brandstofpomp zijn; wellicht is die ratel te horen bij opstarten?
Mvg
Harry
1983 Series 3 88-inch
2005 Freelander 1 TD4
-
defendertje90
nee opstarten gaat gewoon normaal geen ratel (misschien bij een diesel wel maar bij mijn benzine hoor ik dit niet)