welke versnellingsbak onder RRC v8 3.5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Igo

welke versnellingsbak onder RRC v8 3.5

Bericht door Igo »

Ik heb vorig jaar uit Frankrijk een "farmers edition" RRc uit Frankrijk meegenomen.. nu is ze technisch bijna in orde op de versnellingsbak na.. Er zit nu een 5bak lt77 Longstick onder (achteruit links naar voren), ik denk dus al een keer vervangen.. en heeft het nummer 50A.......... suffix D is dat niet een dieselbak ? Mijn vraag is. naar welke bak moet ik nou op zoek? Misschien is de dieselbak wel (minder/beter) dan de V8. En overbrenging heb ik iets over gehoord? als ik nu wel een V8 bak koop past die er dan zo onder of?? Wie weet hier iets meer over te vertellen.

Groet, igo
G-men (Gargamel)

Re: welke versnellingsbak onder RRC v8 3.5

Bericht door G-men (Gargamel) »

Kijk even op de site van Vis in scheveningen.
Daar staan alle bakken op een rijtje. De LT77 is niet de sterkste bak die ze ooit gemaakt hebben, de voorganger (LT95-LT85) was een stuk sterker. Net als de opvolger de R380.....
LT95 en 85 zijn sterker maar meer "agricultural" zoals ze zeggen en de tussenbak is geintergreerd. Heel veel werk.
De R380 past volgens mij wel op jouw tussenbak; maar de bellhouse is volgens mij anders.

Maar de site van Vis brengt uitkomst.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb geen slechte ervaringen met de LT77, of het moet een terreinmonster worden met 300 pk.... een LT77 is er in verschillende uitvoeringen geweest, als je nu een long stick hebt dan is dit zeker een benzinebak want een RRC met long stick is er alleen als 3.5 V8 geweest. Of het zou een Defender bak moeten zijn maar dat zal wel niet want dan heb je een korter bellhouse en past je pook weer niet volgens mij.
Een short stick LT77 of R380 (wel beige V8 bakken..) past direct onder je RRC, maar dan moet je je tunnel weer aanpassen en je middenconsole want dan komt de pook een stuk verder naar achter uit de tunnel. Ik persoonlijk zou een ruilbak nemen of je huidige bak laten reviseren. In Midden Limburg zit Sander, die reviseert bakken en is heel goed. Zit veel op LRCH forum, gebruikersnaam Gizmo.

gr, Bart
Igo

Bericht door Igo »

G-men en Bart dank voor je reactie...

reviseren heeft niet zoveel zin, omdat ik een V8 bak wil (draait in hogere versnellingen iets minder toeren)
even rond gegoogeld en op site Vis en gebeld met ashcroft geven de volgende info:

Van mijn V8 3.5 (bj '80) is de oorspronkelijke 4 bak ooit vervangen door de huidige 5 bak LT77 van een 2.5 TD eerdere model (defender)

Mijn tunnelbak is inmiddels aangepast op deze 5 bak en is mij geadviseerd om op zoek te gaan of te kopen bij Ashcroft een 52A of een 60A (voor de V8) en zou zo moeten passen... maar een shortstick kan dus ook (wel weer zagen) en een andere bellhouse...

Overigens heb ik begrepen dat de 50A, 52A en 60A altijd longsticks zijn (achteruit zit links naar voren naast de 1).

Dus wie weet of heeft er zo'n bak voor mij... (igo@trampe.nl)

hoor het graag of jullie tips..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2010 14:58 door Igo.
Bart van Dessel

diesel en benzine bakken hebben dezelfde overbrengingen................
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij de LT95 vormen het huis van de hoofd en tussenbak een geheel, bij de LT85 is dit niet het geval.

Dennis B
Bart van Dessel

De eindoverbrenging zit 'm in de tussenbak, als je die wilt weten moet je even naar het serienummer kijken, ook de site van Vis is daar weer goed voor om effe te spieken. Wat ook een optie is dat is op zoek naar een LT77 short stick van een RRC of Disco V8, die zijn er genoeg en je tunnel aanpassen is niet veel werk, de bak schroef je zo tegen je motor en tussenbak past ook direct. Die delen heb ik evt. ook te koop voor scherpe prijzen (sorry, sluikreclame......) Ik heb een RRC koets staan ('90) waar je de tunnel zelf gratis uit mag slijpen, hij gaat naar het oud ijzer op héle korte termijn!

groetjes, Bart
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Ik zou er een automaat inzetten, de V8 vraagt gewoon om een automaat.

Groet Frank
Igo

Bericht door Igo »

Is dat veel werk? kom ik veel dingen tegen,,, en zijn de automaat bakken wel sterkker dan die eerste lt77 modellen///?

Frank RRV8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou er een automaat inzetten, de V8 vraagt
> gewoon om een automaat.
>
> Groet Frank

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2010 21:57 door Igo.
Igo

Bericht door Igo »

Bart,

dank voor je aanbod... zal er es goed over nadenken.... sluipreclame neem ik je niet kwalijk... (;-

igo
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi Igo,

De Automaatbakken zijn behoorlijk robuust en stukken beter als de lt77 handbakken. doordat er geen koppeling is die met een klap opkomt geeft het ook minder stres op de aandrijflijn. De omboew is vrij simpel, lastigste is de tunnel/het interieur. Verder is het een kwestie van bak wisselen en een koele plaatsen.

Groet Frank
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

met een auto maat kun je ook heel veel problemen krijgen, slippende torgu converter olie koeler lekages vervuilde filters oudere bakken willen vaak stug schakelen als je een automaat gaat monteren zord van te voren dat je met de donor auto hebt gereden.

als je de handgeschakelde bak fijn vindt zou ik deze houden, Ik zelf hoef nooit een automaat!
Ook vindt ik een automaat in het terein zeer onhandig maar dat is mijn mening! en die discussie is al eens geweest.

gewoon een gerviseerde LT 77 trug plaatsen met evt een verse tussenbak tandwiel en dan het zaakje jaarlijks nieuwe olie geven en je bent jarenlang vertrouwd opweg.

Groetjes Andrew
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Zou er een R380 onder zetten. Even zoeken naar een exemplaar voor een V8, maar ze zijn er wel uit de Disco's en Softdash RRC's.

Jurriaan.
Plaats reactie