LT-77 of R380

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Landstalker

LT-77 of R380

Bericht door Landstalker »

Beste prikkers,

Mijn LT-77 versnellingsbak is aan revisie toe. Ik zag op de Ashcroft site dat vervanging met een R380 met short bellhousing mogelijk is. Dit is wel een stuk duurder.
Is dit het geld waard?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Mark..
Michiel

Re: LT-77 of R380

Bericht door Michiel »

Ik overweeg hetzelfde.

Mijn ervaring met de R380 is dat 'ie een stuk fijner (soepeler) schakelt.

Technisch gezien heeft het volgens mij pas echt zin als je tenminste een 200tdi of sterker (meer koppel) in je wagen hebt (of in de toekomst wilt).
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Ben ook voorstander van een R380. Helaas past een kort bellhouse bij mij niet, dus het moet maar een gewone worden. Helaas dan de motor naar de 300Tdi positie. Zou je ook nog kunnen overwegen trouwens, motor naar voren verplaatsen en een gewone R380 plaatsen.

Gebruikt komen die short bellhouse R380 erg weinig voor, dus wordt waarschijnlijk toch de hoofdprijs bij Ashcroft betalen...

Jurriaan.
88+48

Bericht door 88+48 »

Tja, is het het geld waard? Ik heb een maand geleden de lt77 vervangen voor een R380 van Ashcroft. Deze bak is totaal geluidloos en schakelt soepel. Het is even wennen aan de andere positie van de R. Verder past het zonder aanpassingen op de plek van de oude bak. Service en communicatie met Ashcroft was ook prima. ?70 verzendkosten, thuis afgeverd op een pallet. Compleet met koppelingsvork en druklager. Maar wel prijzig natuurlijk. Een gereviseerde lt77 in Nederland is ook duur en als je hem in Engeland koopt zit je met een retourzending van de oude bak. Ik heb dus voor de R380 en ben er meer dan tevreden over. Teun
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

De bellhouse van een LT77 schroef je zo tegen een R380 aan, ik heb de LT77 van een RRC 200 tdi vervangen voor een R380, schakelt fijner maar een wereld van verschil kan ik het niet noemen, de LT77 had het 400.000 km volgehouden. Verder vind ik dat de synchromesh van een R380 niet ijzersterk is, het kan natuurlijk zijn dat ik met een paar bakken pech heb.

gr, Bart
Landstalker

Ik ben nog niet echt overtuigd. Een R380 kost bij Ashcroft 2X zo veel geld als een LT-77. Ik denk niet dat een R380 2X zo sterk, 2X zo betrouwbaar, 2X zo goed schakelt als een LT-77. Of wel?

Groet,
Mark..
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

De short bellhouse R380 is zonder inruil dacht ik, dat scheelt ook nog wat in prijs.

Jurriaan.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Bij de R380 is de Crosdrilld mogelijk heid toegepast op latere R380 bakken v.a. 1998 ( dacht ik ) Ik weet niet of dit ook kan bij de LT77 de crosdrilld bakken zouden de levens duur van de splines verlengen ( uitgaande as bak naar tandwiel tussenbak)

Groetjes Andrew
Bart van Dessel

Ha die Andrew, is dat niet alleen van toepassing op de LT230? Ik heb het bij de R380 nog nooit gezien.

Gr, Bart
Landstalker

Bak opsturen naar Ashcroft

Heeft iemand al eens een versnellingsbak terug gestuurd naar Ashcroft? Wat waren de kosten en wie kan dat doen?

groet,
Mark..
Bart van Dessel

Re: Bak opsturen naar Ashcroft

Geen ervaring, niet goedkoop lijkt me, hoe Paddock het voor zo weinig geregeld krijgt is me een raadsel. Kwantiteit = korting lijkt me. Voor welke auto zoek je een LT77? Ik heb binnenkort een goede LT77 uit een RRC V8 beschikbaar. Kan nog mee gereden worden. Eerst RDW keuren.

gr, Bart
Landstalker

Re: Bak opsturen naar Ashcroft

Hallo Bart,

Het is for een Defender uit 1993 een 56A..... Dus dat is een longstick. Die van jou zal dan helaas niet passen.
Het versturen van de bak naar Ashcroft is niet rendabel m.i. Ik ben ook aan het denken om de fitting service van ashcroft te gebruiken.
Dat scheelt verzend kosten en dan kan ik mijn kapotte bak inruilen. Dat is GBP 260,- en voor GBP 300,- zetten ze hem er voor je in.
Twee dagen Londen is leuker dan 2 dagen onder de auto lijkt me.
Ik wilde nog een extra versnellingsbak inruilen maar daar willen ze dan weer niet al te veel voor geven.
Groet,
Mark..
Plaats reactie