membraan carbs en LPG

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Aluhok

membraan carbs en LPG

Bericht door Aluhok »

Mijn 110 V8 met Zenith carbs loopt nu op LPG. In de Zenith's zitten membranen en nu vraag ik mij af of deze tegen LPG kunnen of dat er membranen zijn van een andere rubber-samenstelling die daar wel goed tegen kunnen.
Bart van Dessel

Re: membraan carbs en LPG

Bericht door Bart van Dessel »

Als je alleen op lpg gaat rijden dan kun je deze evt. verwijderen, rijdt ie ook nog wat beter, voor carburateur onderdelen zou je bij www.bccp.nl kunnen informeren,

gr, Bart
sjeroens

Bericht door sjeroens »

De membramen kunnen uitdrogen en dan scheuren. Ik ondervind geen problemen met lpg. Heb de membramen pas 1 keer moeten vervangen en gaan nu al 2 jaar mee (Ruim 25.000km). heb voor dezekerheid altijd een reserveset bij. Zorg ervoor dat er (motor)olie op de bovenkant staat.
J.
Aluhok

Bericht door Aluhok »

Wederom bedankt voor de snelle reacties. Ik heb olie op de carbs en ik schaf gewoon een reserve-setje aan. Ik zag al wel dat ze er in 2 soorten rubber zijn: nitrile-based en hydrin-based. Even uitzoeken wat het verschil is.
sjeroens

Bericht door sjeroens »

Ik geloof dat er ook nog verschil zit in de hoogte van de membraam.
sccs
j.
TonV8

Bericht door TonV8 »

Hoi. weet iemand een goed adres waar ik onderdelen ( voor revisie) voor dit type carbs kan krijgen.

Groetjes Ton
Aluhok

Bericht door Aluhok »

Zie post van Bart van Dessel: www.bccp.nl en anders bij Burlen fuel systems in Engeland.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Burlen indeed...... ;-)
Overigens vooraf wel even het spul goed nakijken of het nog reviseerbaar is. (ruimte in stangenstelsels, loopsporen van de zuiger e.d.

Ik heb overigens nog een complete set met intakle manifold en inlaatsysteem liggen. Je zou die kunnen reviseren en dan 1:1 wisselen. Heb zelf destijds gekozen voor een Weber 500. (met het oog op toekomstige plannen en makkelijk afstellen.)

Gerrit
Plaats reactie