Uitlaat rrc verloren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Viktor

Uitlaat rrc verloren

Bericht door Viktor »

Heren,

Gister ben ik met terreinrijden mn uitlaat verloren. Het achterste stuk (inclusief demper) ben ik kwijt. Weet iemand of dit verplicht is voor de apk? Hij maakt niet heel veel herrie dus als ik hier netjes een einde aan maak kan ik zo ook blijven rijden. Wie heeft er een advies? Of een oude uitlaat, RRC 3.5 V8, 1975

Bedankt allen!
Henry

Re: Uitlaat rrc verloren

Bericht door Henry »

Viktor,

Mijn RRC 3.5 V8 EFI uit 1986 heeft in plaats van de eind demper alleen een pijp. Komt al jaren op deze manier door de APK. Ik weet niet of het nodig is dat de pijp ook tot het eind van de auto loopt, maar het lijkt mij wel handig. Anders krijg je roet aanslag aan de onderkant van de auto. Verder heb ik altijd begrepen dat de rear crossmember bij de RRCs rot vanwege de uitlaatgassen. Het lijkt mij dus verstandig om de uitlaat toch te verlengen tot ongeveer de originele lengte, alleen een demper is niet nodig voor de APK.

Groeten,

Henry
Henk de Witte

Bericht door Henk de Witte »

De uitlaat moet gasdicht zijn tot waar hij onder de auto vandaan komt. Mag dus niet onder de auto ophouden. De APK let (in principe) niet op decibellen dus de demper mag missen. Ik denk dat de herrie nog wel meevalt als je de middendemper nog hebt.

Groet,

Henk de Witte.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Even bij een Britse leverancier een vervangend stukje bestellen. Zo duur zijn ze daar niet

Jurriaan.
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,

Ik zou in iedergeval iets maken dat hij onder de auto vandaan komt, je hebt zo kans dat je bedrading van je achterlicht smelt.

Groet Frank
Davy

Bericht door Davy »

Heb een poosje rondgereden zonder de laatste 20cm van mn uitlaat. Moest dan wel alle ramen openhouden omdat het uitlaatgas door de gaten (geen roest) naar binnen kwam. Misschien dat een RRC wat dichter is aan de onderkant dan een 109, maar wel iets om mee te nemen in je overweging lijkt me. Uitlaatgas is niet zo gezond.

Davy
Plaats reactie