Kloink geluid

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Willem Vroegh

Kloink geluid

Bericht door Willem Vroegh »

Hoi Allemaal

Een 2 weken geleden heb ik het gehad over het kloink geluid van mijn Landrover Defender 110 tdi 1992,ik heb ook alle 4 de meenemers vervangen,de Aframe kogel was ook nog goed,alle rubbers die er onderzitten zijn vervangen , er zit wel een klein beetje speling in de voorste dif,voor de rest was, zo ver ik het heb nagetrokken goed,maar de kloink was er nog,
Ik ben toen gaan testen of mijn dif-lock goed werkte en mijn laag en hoge gaering,en wat bleek toen ik in mijn hoog ging rijden was het kloink geluid helemaal weg,en rijd hij als een zonnetje,ik weet niet of andere dit ook hebben meegemaakt,misschien een tip om het ook eens te proberen ,ik weet alleen niet wat nu de reden is dat het nu niet meer hoorbaar is,ik weet ook niet in welke versnelling ik hiervoor heb gereden,mijn Trooper had geen permanente 4 weel,wil iemand mij dat is uitleggen??
Groetjes Willem
Bart van Dessel

Re: Kloink geluid

Bericht door Bart van Dessel »

Dat heb ik je uitgelegd, waarschijnlijk zijn het de splines van je bak naar de tussenbak, als de kloink nu opeens weg is dan kan het zijn dat de tanden nu op elkaar zitten ipv langs elkaar en is er een kans dat de vertanding doorschiet, dan sta je stil zonder aandrijving, ik heb hier vaker mee van doen gehad. Je kunt aan de achterkant van de tussenbak de ronde deksel verwijderen langs je handrem trommel dan kun je zo de splines bekijken.

gr, Bart
willem vroegh

Re: Kloink geluid

Bericht door willem vroegh »

maar Bart,als ik weer terug ga op mijn vorige manier van rijden is het geluid er wel,rij ik dan op de gewone versnellingsbak,en nu soms op de tussenbak??,of zit de 4x4 hoog niet op de tussenbak,misschien word je heel moe van deze domme vragen,maar ik was blij dat ik het daarvoor wel hoorde en in zijn 4x4 hoog niet,en alles wat je me aanrade hebben we nagekeken,ook de steekassen,en ook de splines van de tussen bak, maar die waren nog goed.
Groetjes Willem
Plaats reactie