Gekke Gerrit's RRC, lijkt onvoldoende gas te krijgen?
-
Geert Oude Luttighuis
Gekke Gerrit's RRC, lijkt onvoldoende gas te krijgen?
Hallo!
Na al enige tijd hier rondgehangen/gekeken te hebben, en na 30 jaren wachten op de dag dat ik een RRC kon bezitten, heb ik dan afgelopen vrijdag mijn aanwinst opgehaald (uit Frankrijk; Arno bedankt!).
Nu dan ook het gevoel dat ik me met recht kan voorstellen op het prikbord...
Ik ben Geert Oude Luttighuis, 38 jaar en woonachtig in Breda. Ik houd me in mijn (helaas zeer spaarzame) vrije tijd graag bezig met oude k(n)arren, en heb dan inmiddels ook een 4-tal oldtimers/classics in mijn trotse bezit. Met als top-off-the-bill mijn nieuwste aanwinst/jeugddroom: een RRC 3,5 automaat "In Vogue" uit 1985/1981 (voor het eerst op kenteken in 1985, volgens het Heritage Centre in december 1981 van de band gelopen? )
Zoals gezegd afgelopen vrijdag opgehaald, en dat was toch wel even wat heftiger dan vooraf ingeschat (om 4h in de ochtend thuis vertrokken, om 2h de volgende nacht weer thuis, om vervolgens de dag daarna mee te mogen doen aan een vrijgezellendag (RIB-varen op de Maas, paintballen, en vervolgens een eet-en-drink-festijn). Ben op dit moment dan ook mijn wonden aan het likken, maar het feit dat de RaRo in Nederland (en van mij) is geeft aardig wat endorfine om de dag door te komen...
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Vrijdagochtend 5h, klaar voor vertrek uit Weelde (:
GroteFoto-SPOXWGEQ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('309cdb08cf1d2cd10881a6b78d71290b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij aankomst in Frankrijk bleek de verkoper bij de laatste verplaatsing in de loods de contactsleutel afgebroken te hebben. Auto in stuurslot, dus effe kloten om 'm recht op de trailer te krijgen:
GroteFoto-JIC6YDOV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b86ee01277e2d11eef2605dd217af0a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JIC6YDOV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JIC6YDOV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JIC6YDOV.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c74c124d641db04d70e8832e02511987', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-U3WQUEHU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b62dbe3d2b225206e8a3d24b3a5ade5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-U3WQUEHU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U3WQUEHU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-U3WQUEHU.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-P63WFNLS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c8fbe8e8ae391434f1301dd75df7c2d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P63WFNLS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P63WFNLS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P63WFNLS.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Maar uiteindelijk stond-ie er op en waren we klaar voor de terugreis:
GroteFoto-JYUBVU44.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b72fb5fe6974c0e18356274e00b444b6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JYUBVU44.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JYUBVU44.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JYUBVU44.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-G3VCBDUO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab0478d2975deef79337289c160fead5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-G3VCBDUO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G3VCBDUO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-G3VCBDUO.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-HXHHXKD3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc2e2b34f4673791b2f1602e9a74e443', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-HXHHXKD3.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HXHHXKD3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-HXHHXKD3.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En net vóór middernacht eindelijk op de plaats van bestemming: Rotterdam, waar de loods al opgeruimd en versierd was voor het vrijgezellen-gebeuren van de volgende dag:
GroteFoto-EQSHM7TM.jpg --> mod_embed_images_loadimage('781c3f25c2bf2c13fd7ba630e373734c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-EQSHM7TM.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EQSHM7TM.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-EQSHM7TM.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-C3XD8RHZ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e175e711b2a7ee0a344e9ce3beb5799a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-LJIPM6GU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('858847b464df3d864de28aeb4006d028', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-LJIPM6GU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LJIPM6GU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-LJIPM6GU.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-83TD8M6R.jpg --> mod_embed_images_loadimage('451cafcd314d25473b92af2bf51c0d0c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-83TD8M6R.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-83TD8M6R.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-83TD8M6R.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
love.gif --> mod_embed_images_loadimage('83cd721e445bcf95472f12bbc4ebd140', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.steilheck.nl%2Fsmf%2FSmileys%2F86c%2Flove.gif', 'http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/love.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.steilheck.nl%2Fsmf%2FSmileys%2F86c%2Flove.gif', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2012 23:54 door Geert Oude Luttighuis.
Na al enige tijd hier rondgehangen/gekeken te hebben, en na 30 jaren wachten op de dag dat ik een RRC kon bezitten, heb ik dan afgelopen vrijdag mijn aanwinst opgehaald (uit Frankrijk; Arno bedankt!).
Nu dan ook het gevoel dat ik me met recht kan voorstellen op het prikbord...
Ik ben Geert Oude Luttighuis, 38 jaar en woonachtig in Breda. Ik houd me in mijn (helaas zeer spaarzame) vrije tijd graag bezig met oude k(n)arren, en heb dan inmiddels ook een 4-tal oldtimers/classics in mijn trotse bezit. Met als top-off-the-bill mijn nieuwste aanwinst/jeugddroom: een RRC 3,5 automaat "In Vogue" uit 1985/1981 (voor het eerst op kenteken in 1985, volgens het Heritage Centre in december 1981 van de band gelopen? )
Zoals gezegd afgelopen vrijdag opgehaald, en dat was toch wel even wat heftiger dan vooraf ingeschat (om 4h in de ochtend thuis vertrokken, om 2h de volgende nacht weer thuis, om vervolgens de dag daarna mee te mogen doen aan een vrijgezellendag (RIB-varen op de Maas, paintballen, en vervolgens een eet-en-drink-festijn). Ben op dit moment dan ook mijn wonden aan het likken, maar het feit dat de RaRo in Nederland (en van mij) is geeft aardig wat endorfine om de dag door te komen...
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Vrijdagochtend 5h, klaar voor vertrek uit Weelde (:
GroteFoto-SPOXWGEQ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('309cdb08cf1d2cd10881a6b78d71290b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-SPOXWGEQ.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij aankomst in Frankrijk bleek de verkoper bij de laatste verplaatsing in de loods de contactsleutel afgebroken te hebben. Auto in stuurslot, dus effe kloten om 'm recht op de trailer te krijgen:
GroteFoto-JIC6YDOV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b86ee01277e2d11eef2605dd217af0a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JIC6YDOV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JIC6YDOV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JIC6YDOV.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c74c124d641db04d70e8832e02511987', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ZKHY8ZMY.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-U3WQUEHU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b62dbe3d2b225206e8a3d24b3a5ade5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-U3WQUEHU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U3WQUEHU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-U3WQUEHU.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-P63WFNLS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c8fbe8e8ae391434f1301dd75df7c2d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P63WFNLS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P63WFNLS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-P63WFNLS.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Maar uiteindelijk stond-ie er op en waren we klaar voor de terugreis:
GroteFoto-JYUBVU44.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b72fb5fe6974c0e18356274e00b444b6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JYUBVU44.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JYUBVU44.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-JYUBVU44.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-G3VCBDUO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab0478d2975deef79337289c160fead5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-G3VCBDUO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G3VCBDUO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-G3VCBDUO.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-HXHHXKD3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc2e2b34f4673791b2f1602e9a74e443', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-HXHHXKD3.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HXHHXKD3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-HXHHXKD3.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En net vóór middernacht eindelijk op de plaats van bestemming: Rotterdam, waar de loods al opgeruimd en versierd was voor het vrijgezellen-gebeuren van de volgende dag:
GroteFoto-EQSHM7TM.jpg --> mod_embed_images_loadimage('781c3f25c2bf2c13fd7ba630e373734c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-EQSHM7TM.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EQSHM7TM.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-EQSHM7TM.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-C3XD8RHZ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e175e711b2a7ee0a344e9ce3beb5799a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-C3XD8RHZ.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-LJIPM6GU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('858847b464df3d864de28aeb4006d028', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-LJIPM6GU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LJIPM6GU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-LJIPM6GU.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-83TD8M6R.jpg --> mod_embed_images_loadimage('451cafcd314d25473b92af2bf51c0d0c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-83TD8M6R.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-83TD8M6R.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-83TD8M6R.jpg', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
love.gif --> mod_embed_images_loadimage('83cd721e445bcf95472f12bbc4ebd140', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.steilheck.nl%2Fsmf%2FSmileys%2F86c%2Flove.gif', 'http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/love.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.steilheck.nl%2Fsmf%2FSmileys%2F86c%2Flove.gif', '', 10892292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2012 23:54 door Geert Oude Luttighuis.
-
offroadanimal
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Hoi Geert,
Welkom op de prik. Gefeliciteerd met je aankoop, dat zie je toch maar zelden, een disco die wordt achtervolgd door zoveel schoonheid.
Sjoerd
Welkom op de prik. Gefeliciteerd met je aankoop, dat zie je toch maar zelden, een disco die wordt achtervolgd door zoveel schoonheid.
Sjoerd
-
waterman
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
GEERT! Van harte man, ik ben blij dat jullie het er heelhuids vanaf gebracht hebben. Hoe ging 't met de Disco en de veer-problems? Nou ja, hij staat er! Gaaf man!
-
rangie79
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
gefelicteerd !
ziet er goed uit
Chris RRC Reeuwijk
ziet er goed uit
Chris RRC Reeuwijk
-
Jurriaan
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Da's een mooie!
Zit nog even te denken of ik nog een contactslot had liggen. Volgens mij pas de laatste verkocht...
Jurriaan.
Zit nog even te denken of ik nog een contactslot had liggen. Volgens mij pas de laatste verkocht...
Jurriaan.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
waterman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe ging 't
> met de Disco en de veer-problems? Nou ja, hij
> staat er! Gaaf man!
Daags erna een update gehad van Arno: gelukkig geen kapot systeem of lekke balg, slechts een gaatje in een slangetje...
-------------------------------------------------------
> Hoe ging 't
> met de Disco en de veer-problems? Nou ja, hij
> staat er! Gaaf man!
Daags erna een update gehad van Arno: gelukkig geen kapot systeem of lekke balg, slechts een gaatje in een slangetje...
-
Reeg
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Gefeliciteerd Geert
Das een hele mooie RRC.
Groeten Reeg
Das een hele mooie RRC.
Groeten Reeg
-
zandrovertje
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Geert ik was ook echt blij dat we er waren en ook dat de luchtbalg niet stuk bleek te zijn maar slechts een luchtleidinkje op de chassis doorgeschuurd. En ja het was een hele onderneming maar toch ook zeker de moeite waar, niet???
Ik wens je veel suc6 en ik hoop nog iets van je te horen als hij weer uit Rotterdam maar Breda verhuist is of zo.
Grtz Arno
Ik wens je veel suc6 en ik hoop nog iets van je te horen als hij weer uit Rotterdam maar Breda verhuist is of zo.
Grtz Arno
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
No worries... De verkoper voelde zich zo schuldig dat-ie een nieuw startslot met 2 nieuwe sleutels had gehaald en erbij leverde. Maar het punt is dat het hem wel gelukt was om de baard van de sleutel uit het slot te krijgen, en dus wil ik gewoon proberen om de sleutel bij/her te laten maken. Op die manier hoef ik ook de portiersloten niet aan te passen e.d. Dus waarschijnlijk heb ik zelf straks nog een contactslot op voorraad/te koop...
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Yeps, ook heel blij voor je dat de schade voor de VeryDisco erg mee blijkt te vallen! En het was voor mij zéker de moeite waard!
Echt onwijs bedankt, want het was toch wel een iets grotere onderneming dan we hadden ingeschat?!
Natuurlijk verneem je het als de auto in gebruik wordt genomen, ik zal zeker nog wel een ritje Breda-Weelde maken. En we hebben leuke paadjes onderweg gezien om nog een keer te verkennen, toch?
Echt onwijs bedankt, want het was toch wel een iets grotere onderneming dan we hadden ingeschat?!
Natuurlijk verneem je het als de auto in gebruik wordt genomen, ik zal zeker nog wel een ritje Breda-Weelde maken. En we hebben leuke paadjes onderweg gezien om nog een keer te verkennen, toch?
-
Peter
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Mooie aanwinst! Gefeliciteerd.
Hoe is het met zijn gezondheid?
Gr. Peter
Range Rover Forum
Hoe is het met zijn gezondheid?
Gr. Peter
Range Rover Forum
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Alles is relatief, maar erg goed. Auto heeft een keihard chassis (het belangrijkste?), en heeft kort voor stilstand een nieuwe automaatbak gekregen. Daarnaast nieuwe bougiekabels, ontsteking en nokkenassen.
Moet wel het één en ander aan gebeuren. De tussenbak (of waarschijnlijk de verbinding automaatbak-tussenbak) moet nagekeken danwel hersteld worden, en de carburateurs moeten goed afgesteld worden. Dan LPG inbouwen, en vervolgens tzt de airco weer gangbaar maken/vullen...
Moet wel het één en ander aan gebeuren. De tussenbak (of waarschijnlijk de verbinding automaatbak-tussenbak) moet nagekeken danwel hersteld worden, en de carburateurs moeten goed afgesteld worden. Dan LPG inbouwen, en vervolgens tzt de airco weer gangbaar maken/vullen...
-
Jan Willem
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Mooi bak man,
Waar sleutel jij in rotterdam??
Gr
JW
Olli 2000 D2 TD5 (rijdend)
De Kameel 1984 110 4.0 V8 CT replica (in onderdeeltjes)
Waar sleutel jij in rotterdam??
Gr
JW
Olli 2000 D2 TD5 (rijdend)
De Kameel 1984 110 4.0 V8 CT replica (in onderdeeltjes)
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Jan Willem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi bak man,
>
> Waar sleutel jij in rotterdam??
Dit is de loods van een vriend van me, op een werf aan de oude Maas (tegen Beverwaard/Oud-IJsselmonde aan)...
-------------------------------------------------------
> Mooi bak man,
>
> Waar sleutel jij in rotterdam??
Dit is de loods van een vriend van me, op een werf aan de oude Maas (tegen Beverwaard/Oud-IJsselmonde aan)...
-
Jurriaan
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Niet toevallig nog een hoekje over?
Jurriaan
Barendrecht.
Jurriaan
Barendrecht.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Helaas... Is ook anti-kraak overigens, hoor, dus voor hetzelfde geld moet je er morgen wegwezen.
-
GeraRRCd
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Hallo stadsgenoot,
Mooie wagen! Fraaie achterkleppen op de foto. En welkom in de club van liefhebbers. Als ik zie wat er aan RRC's rondkart, dan kunnen we bijna een lokale sleutelclub oprichten. Fijn dat je een goede sleutelplek hebt. da's een hele luxe.
Enfin, ik zal je tzt wel zien rondrijden en in de tussentijd veel plezier,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b1085dc1168ab163a76b7dd78b0c213', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10896203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mooie wagen! Fraaie achterkleppen op de foto. En welkom in de club van liefhebbers. Als ik zie wat er aan RRC's rondkart, dan kunnen we bijna een lokale sleutelclub oprichten. Fijn dat je een goede sleutelplek hebt. da's een hele luxe.
Enfin, ik zal je tzt wel zien rondrijden en in de tussentijd veel plezier,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b1085dc1168ab163a76b7dd78b0c213', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10896203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Erik Overmeijer
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Hallo Geert,
Gefeliciteerd met jouw aanwinst!!!
Ziet er goed uit!
Groeten,
Erik
Land Rovers Online
RR-bridge.jpg --> mod_embed_images_loadimage('87bde54711aa0a6b610bd9eb3cc601b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.everyoneweb.com%2FWA%2FDataFileslandroversonline%2FFotoalbum_BoomB1_F2%2FRR-bridge.jpg', 'http://www.everyoneweb.com/WA/DataFileslandroversonline/Fotoalbum_BoomB1_F2/RR-bridge.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.everyoneweb.com%2FWA%2FDataFileslandroversonline%2FFotoalbum_BoomB1_F2%2FRR-bridge.jpg', '', 10899922, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gefeliciteerd met jouw aanwinst!!!
Ziet er goed uit!
Groeten,
Erik
Land Rovers Online
RR-bridge.jpg --> mod_embed_images_loadimage('87bde54711aa0a6b610bd9eb3cc601b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.everyoneweb.com%2FWA%2FDataFileslandroversonline%2FFotoalbum_BoomB1_F2%2FRR-bridge.jpg', 'http://www.everyoneweb.com/WA/DataFileslandroversonline/Fotoalbum_BoomB1_F2/RR-bridge.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.everyoneweb.com%2FWA%2FDataFileslandroversonline%2FFotoalbum_BoomB1_F2%2FRR-bridge.jpg', '', 10899922, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
richard78
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Welkom en zeer mooie auto. Ik hoop niet dat de auto aan de rechterkant van de loodsdeur eindigt
maar dat zal wel niet
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92e4867aab0dfd678af9c4d96cbd4030', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10903569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
maar dat zal wel niet
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92e4867aab0dfd678af9c4d96cbd4030', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10903569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Geert Oude Luttighuis
Re: mijn RRC opgehaald: hij loopt!
De vorige eigenaar had tussen kijkdag en ophaaldag per ongeluk de sleutel afgebroken. Hij voelde zich daar zo lullig over dat hij een nieuw contactslot met sleutels bij leverde. Vandaag heb ik het contactslot gewisseld en was het eerste gespin van de V8 (die nog afgesteld moet worden overigens) er weer... Als een kleine jongen zo blij!
Filmpje
Meer van hetzelfde
Filmpje
Meer van hetzelfde
-
zandrovertje
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
Geert wilje mij zoveel mogelijk originele foto's sturen van het ophaal avontuur dan ga ik die op mijn website gebruiken als dat van jou mag.
Groetjes Arno
die blij is dat hij hem nu toch al eens kan horen lopen en ik kom zekers nog eens kijken of je bent hier ook welkom
Groetjes Arno
die blij is dat hij hem nu toch al eens kan horen lopen en ik kom zekers nog eens kijken of je bent hier ook welkom
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Voorstellen: m'n RRC opgehaald
zandrovertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geert wilje mij zoveel mogelijk originele foto's
> sturen van het ophaal avontuur dan ga ik die op
> mijn website gebruiken als dat van jou mag.
Ga ik doen, maar moet ff de tijd vinden...
-------------------------------------------------------
> Geert wilje mij zoveel mogelijk originele foto's
> sturen van het ophaal avontuur dan ga ik die op
> mijn website gebruiken als dat van jou mag.
Ga ik doen, maar moet ff de tijd vinden...
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
*KUCH* *proest* *veeg*
Even het stof wegvegen...
Vandaag voor het eerst weer tijd gehad om bezig te zijn met de RaRo, en what a day it was?!
Dankzij de hulp van een mede-prikker (thnx @Waterman) erachter gekomen dat de tussenbak niet kapot is, maar dat men (wss bij het inbouwen van de nieuwe automaat) de hendel niet goed afgesteld had. Inbusbout zat veel te los, en daarmee was de tussenbak eigenlijk niet te bedienen. In Frankrijk in de schuur onder de auto bleek ik de schakelaar voor de diff-lock los te hebben gemaakt ipv de hoog/laag-schakelaar. Nieuwigheid met de RaRo/LaRo-techniek zeg maar...
Maar goed, hendel dus beter vastgezet en afgesteld (Waterman that is), en schakelaar van diff-lock ook weer bevestigd, en bij de proefrit bleek de tussenbak gewoon domweg prima! Me happy!
Daarnaast: ik had een dimlicht-probleem en een lamme richtingaanwijzer-hendel, en via een prikker een paar weken geleden 'nieuwe' hendels gekocht. Die heb ik vandaag ook gemonteerd (althans richtingaanwijzer- en ruitenwisser-hendel; het kleine verlichtingshendeltje bleek er niet bij te zitten...), en daarmee is zowel het clignoteur-probleem, alsook het dimlicht-probleem opgelost! Me nog happier?!
Rest van de dag nog zoveel mogelijk interieur-zaken teruggebouwd (nu alleen nog dashboard-onderkant bij de radio en tellerbak nog).
En dan nog één ding, waarvan ik hoop dat er wellicht een ervaren Prikker is die me daarbij zou kunnen/willen helpen: het afstellen van de carburateurs... Bij deze de vraag: is er iemand in omgeving Breda (danwel bereid die kant op te komen, maar wil je niet op kosten jagen), die voor/met mij de carburateurs van m'n V8 zou willen/kunnen afstellen?
Als dat gebeurd is is het zo snel mogelijk tijd voor de RDW-keuring, en vervolgens APK en gas-installatie...
Bottom-line van de dag: me = happy!!!
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2010 12:26 door Geert Oude Luttighuis.
Even het stof wegvegen...
Vandaag voor het eerst weer tijd gehad om bezig te zijn met de RaRo, en what a day it was?!
Dankzij de hulp van een mede-prikker (thnx @Waterman) erachter gekomen dat de tussenbak niet kapot is, maar dat men (wss bij het inbouwen van de nieuwe automaat) de hendel niet goed afgesteld had. Inbusbout zat veel te los, en daarmee was de tussenbak eigenlijk niet te bedienen. In Frankrijk in de schuur onder de auto bleek ik de schakelaar voor de diff-lock los te hebben gemaakt ipv de hoog/laag-schakelaar. Nieuwigheid met de RaRo/LaRo-techniek zeg maar...
Maar goed, hendel dus beter vastgezet en afgesteld (Waterman that is), en schakelaar van diff-lock ook weer bevestigd, en bij de proefrit bleek de tussenbak gewoon domweg prima! Me happy!
Daarnaast: ik had een dimlicht-probleem en een lamme richtingaanwijzer-hendel, en via een prikker een paar weken geleden 'nieuwe' hendels gekocht. Die heb ik vandaag ook gemonteerd (althans richtingaanwijzer- en ruitenwisser-hendel; het kleine verlichtingshendeltje bleek er niet bij te zitten...), en daarmee is zowel het clignoteur-probleem, alsook het dimlicht-probleem opgelost! Me nog happier?!
Rest van de dag nog zoveel mogelijk interieur-zaken teruggebouwd (nu alleen nog dashboard-onderkant bij de radio en tellerbak nog).
En dan nog één ding, waarvan ik hoop dat er wellicht een ervaren Prikker is die me daarbij zou kunnen/willen helpen: het afstellen van de carburateurs... Bij deze de vraag: is er iemand in omgeving Breda (danwel bereid die kant op te komen, maar wil je niet op kosten jagen), die voor/met mij de carburateurs van m'n V8 zou willen/kunnen afstellen?
Als dat gebeurd is is het zo snel mogelijk tijd voor de RDW-keuring, en vervolgens APK en gas-installatie...
Bottom-line van de dag: me = happy!!!
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2010 12:26 door Geert Oude Luttighuis.
-
waterman
Re: Gekke Gerrit's RRC
Misschien is het handig als ik even omschrijf wat er met die carbu's aan de hand is.
Ten eerste slaat de motor zonder choke-gebruik erg slecht aan. Vervolgens moet ie vrij lang op de choke lopen voor ie een beetje lekker stationair wil blijven draaien. Dit alles gaat gepaard met stank en rookwolken natuurlijk. Als de auto eenmaal goed warm is loop ie vrij aardig, maar tot die tijd hort en stoot ie nogal en geeft ie zo nu en dan een flinke klap in de uitlaat... Daarbij is de auto in Frankrijk bij de "controle technique" afgekeurd op een veel te hoog CO.
Kortom: er klopt niet veel van. Het synchroonstellen van de carburateurs zou ik wel kunnen, daar heb ik de spullen wel voor, maar het gereedschap voor het afstellen van het CO-gehalte heb ik niet en een CO meter ook niet.
Vandaar de oproep van Geert dus. Wie o wie....
Ten eerste slaat de motor zonder choke-gebruik erg slecht aan. Vervolgens moet ie vrij lang op de choke lopen voor ie een beetje lekker stationair wil blijven draaien. Dit alles gaat gepaard met stank en rookwolken natuurlijk. Als de auto eenmaal goed warm is loop ie vrij aardig, maar tot die tijd hort en stoot ie nogal en geeft ie zo nu en dan een flinke klap in de uitlaat... Daarbij is de auto in Frankrijk bij de "controle technique" afgekeurd op een veel te hoog CO.
Kortom: er klopt niet veel van. Het synchroonstellen van de carburateurs zou ik wel kunnen, daar heb ik de spullen wel voor, maar het gereedschap voor het afstellen van het CO-gehalte heb ik niet en een CO meter ook niet.
Vandaar de oproep van Geert dus. Wie o wie....
-
TVR
Re: Gekke Gerrit's RRC
Nou mooi dat het niet de tussenbak is! scheelt weer, (kan ik hem nog even houden haha) had niet goed begrepen dat je ook die kleine schakelaars nodig had?
Succes nog met de rest!
Groet, Tom
Succes nog met de rest!
Groet, Tom
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
TVR Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou mooi dat het niet de tussenbak is! scheelt
> weer, (kan ik hem nog even houden haha) had niet
> goed begrepen dat je ook die kleine schakelaars
> nodig had?
>
> Succes nog met de rest!
>
> Groet, Tom
No walkin' furries, Tom. Ik weet niet of ik ze alsnog zou mogen hebben? Met name die van de verlichting heeft een te ruim hulsje over de stang. Als je ze zelf nodig hebt is het pech voor mij, ik ben al blij dat de verlichting gewoon weer werkt...
-------------------------------------------------------
> Nou mooi dat het niet de tussenbak is! scheelt
> weer, (kan ik hem nog even houden haha) had niet
> goed begrepen dat je ook die kleine schakelaars
> nodig had?
>
> Succes nog met de rest!
>
> Groet, Tom
No walkin' furries, Tom. Ik weet niet of ik ze alsnog zou mogen hebben? Met name die van de verlichting heeft een te ruim hulsje over de stang. Als je ze zelf nodig hebt is het pech voor mij, ik ben al blij dat de verlichting gewoon weer werkt...
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Thnx voor de verduidelijking, Yuri!
Tja, ik ben gewend om een forum zo schoon mogelijk te houden, dus zo weinig mogelijk nieuwe draadjes op te starten, maar ik ben aan het twijfelen of het in dit geval niet handiger is om even een apart "hulp gevraagd"-topic te openen?!
Mooiste zou zijn als het wellicht een dezer dagen zelfs nog zou kunnen, want dan kan-ie richting huis en zsm gekeurd worden (de tijdelijke verzekering op chassisnr blijkt nog door te lopen t/m 13 april), maar ik begrijp dat ik weinig te eisen heb als ik om de goodwill van een ander vraag...
Tja, ik ben gewend om een forum zo schoon mogelijk te houden, dus zo weinig mogelijk nieuwe draadjes op te starten, maar ik ben aan het twijfelen of het in dit geval niet handiger is om even een apart "hulp gevraagd"-topic te openen?!
Mooiste zou zijn als het wellicht een dezer dagen zelfs nog zou kunnen, want dan kan-ie richting huis en zsm gekeurd worden (de tijdelijke verzekering op chassisnr blijkt nog door te lopen t/m 13 april), maar ik begrijp dat ik weinig te eisen heb als ik om de goodwill van een ander vraag...
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Nou, de auto staat in Breda...! Bougies vervangen en luchtfilter weer aangesloten, en ik moet zeggen: de motor loopt al een stuk beter! Na een kleine 10 minuten draaien kon de choke er van af en bleef de motor keurig draaien... Vanaf stationair is het even moeilijk gasgeven (lijkt te smoren), werden/worden mijn achterliggers niet echt blij van de uitlaatgassen en heeft de koppelomvormer wat moeite om de overbrenging tot stand te brengen? Maar eenmaal op gang is het heerlijk verder tokkelen.
Wat me tijdens de rit opviel: toerenteller en temperatuurmeter blijven dood in het linkerhoekje liggen, en de tankmeter gaf vóór het tanken van 40 liter een kwart-tank aan, net als direct ná het tanken van die 40 liter?!
De toerenteller lijkt me een kwestie van bedrading of defecte (W-aansluiting op de) dynamo. Temperatuurmeter maak ik me meer zorgen over, omdat de verwarming ook niet echt warm werd, en ik na de rit het idee had dat er ook niet echt stralingswarmte van de motor afkwam?! Ik kan me echter niet voorstellen dat de motor helemaal geen temperatuur maakt? En aangezien alledrie de meters (temp, tank en toeren) aan de linkerkant van het dash zitten, vraag ik me af of er misschien iets van een spanningsregelaar zit die kapot kan zijn? Controlelampjes lijken het wel allemaal te doen...
Wat me tijdens de rit opviel: toerenteller en temperatuurmeter blijven dood in het linkerhoekje liggen, en de tankmeter gaf vóór het tanken van 40 liter een kwart-tank aan, net als direct ná het tanken van die 40 liter?!
De toerenteller lijkt me een kwestie van bedrading of defecte (W-aansluiting op de) dynamo. Temperatuurmeter maak ik me meer zorgen over, omdat de verwarming ook niet echt warm werd, en ik na de rit het idee had dat er ook niet echt stralingswarmte van de motor afkwam?! Ik kan me echter niet voorstellen dat de motor helemaal geen temperatuur maakt? En aangezien alledrie de meters (temp, tank en toeren) aan de linkerkant van het dash zitten, vraag ik me af of er misschien iets van een spanningsregelaar zit die kapot kan zijn? Controlelampjes lijken het wel allemaal te doen...
-
Bart van Dessel
Re: Gekke Gerrit's RRC
Het afstellen van de SZ carburateurs is een moeilijke klus en alleen echte rotten in het vak kunnen dat. Ik heb een keer een RRC naar Jansen in Oisterwijk gebracht, ik kreeg 'm zelf niet afgesteld. Als het mij niet lukt dan vraag ik liever geen andere mensen maar dan breng ik 'm liever naar een bekend adres. Dan kost het wat maar dan is het wel goed. Menno heeft 'n toen perfect voor me afgesteld, op benzine én op gas! Als je overweegt om lpg in te bouwen doe dat dan eerst en laat 'm daarna afstellen. Goed adres en betaalbaar is HPO in Oostelbeers,
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
GeraRRCd
Re: Gekke Gerrit's RRC
Geert,
Heb je de thermostaat al gechecked (of misschien zelfs het ontbreken van de thermostaat)? na een paar minuten moet je toch voldoende warmte hebben, tenzij er lucht of een verstopping is aan de binnenkant. Hoe voelen de leidingen die naar je schutbord gaan? warm, heet of zacht (lucht)... Maar ik zou ook de temp-sensor even nameten.
Toerenteller zit inderdaad op je dynamo aangesloten, maar dan zou je de dynamo moeten laten controlleren.
Afstelling van je motor: ik heb net zelf meegemaakt wat voor verschil het is om een goede ontsteking te hebben: alsof je een 'nieuwe' motor hebt, merk je gelijk door het veel sneller schakelen van de automaatbak als je vermogen erop zet. Ook de juiste bougies en juiste bougie-opening zijn belangrijk, zeker als je straks op gas gaat rijden. De GAP moet 0,6 mm zijn, terwijl ik eerder 0,9 mm las (en met de champions ook standaard zo kreeg).
Bleef de tank op 40 liter staan? het duurt even voordat deze reageert, gaat zeker niet zo snel als bij een gewone wagen, maar kan natuurlijk ook een beetje roestig zijn (effe goed schudden met de wagen).
succes & groet - ik hoop dat ik je binnenkort een keer tegenkom hier in Breda...
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8de5c064b3bb1498e8a366790c663907', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117117, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb je de thermostaat al gechecked (of misschien zelfs het ontbreken van de thermostaat)? na een paar minuten moet je toch voldoende warmte hebben, tenzij er lucht of een verstopping is aan de binnenkant. Hoe voelen de leidingen die naar je schutbord gaan? warm, heet of zacht (lucht)... Maar ik zou ook de temp-sensor even nameten.
Toerenteller zit inderdaad op je dynamo aangesloten, maar dan zou je de dynamo moeten laten controlleren.
Afstelling van je motor: ik heb net zelf meegemaakt wat voor verschil het is om een goede ontsteking te hebben: alsof je een 'nieuwe' motor hebt, merk je gelijk door het veel sneller schakelen van de automaatbak als je vermogen erop zet. Ook de juiste bougies en juiste bougie-opening zijn belangrijk, zeker als je straks op gas gaat rijden. De GAP moet 0,6 mm zijn, terwijl ik eerder 0,9 mm las (en met de champions ook standaard zo kreeg).
Bleef de tank op 40 liter staan? het duurt even voordat deze reageert, gaat zeker niet zo snel als bij een gewone wagen, maar kan natuurlijk ook een beetje roestig zijn (effe goed schudden met de wagen).
succes & groet - ik hoop dat ik je binnenkort een keer tegenkom hier in Breda...
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8de5c064b3bb1498e8a366790c663907', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117117, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
GeraRRCd
Re: Gekke Gerrit's RRC
Hier een link van de roverclub hoe het afstellen aan te lopen:
[www.roverclub.nl]
Ik heb de mijne net laten afstellen bij Iwema in EIndhoven, verre van goedkoop, maar de wagen loopt zo fantastisch dat je de kosten weer snel vergeet.
En dan te bedenken dat er maar een 35 mm opening in mijn mengstuk zit en ook het inlaatgedeelte niet meer origineel is (zit een K&N op de afgezaagde tuit gemonteerd) dus er zit nog extra vermogen in het motorische systeem.
Voorheen heb ik hem ook bij Jansen in Oisterwijk laten afstellen, liep toen ook mooi maar zeker niet zoals hij nu loopt - zo stabiel als een huis!
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('27be7a1024038d1e0659ea5d700f039b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117188, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.roverclub.nl]
Ik heb de mijne net laten afstellen bij Iwema in EIndhoven, verre van goedkoop, maar de wagen loopt zo fantastisch dat je de kosten weer snel vergeet.
En dan te bedenken dat er maar een 35 mm opening in mijn mengstuk zit en ook het inlaatgedeelte niet meer origineel is (zit een K&N op de afgezaagde tuit gemonteerd) dus er zit nog extra vermogen in het motorische systeem.
Voorheen heb ik hem ook bij Jansen in Oisterwijk laten afstellen, liep toen ook mooi maar zeker niet zoals hij nu loopt - zo stabiel als een huis!
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('27be7a1024038d1e0659ea5d700f039b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117188, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Kijk! Dat is een vraag die ik nog had: eerst afstellen, of eerst LPG, want dan moet er toch weer bij-/afgesteld worden?!
Punt is meer dat er eerst ingevoerd moet worden (dus zonder LPG-installatie). Dat ga ik dus dan maar gewoon in de huidige set-up doen komende week...
Vervolgens moet ik voor de APK en wil ik LPG ingebouwd hebben. Kan ik tússen invoerkeuring en APK gewoon LPG in laten bouwen? Want dan krijg ik natuurlijk weer nieuwe papieren?! Oostelbeers is op zich goed te doen vanuit hier, en mijn ouders zijn net verhuisd naar Oisterwijk, dus opties zijn er wel.
De temperatuur-issue is wel iets dat ik morgen nader wil gaan bekijken... Vriend van me had het ook over vastzittende mechanische kleppen als gevolg van lang staan? Niet zozeer specifiek voor de RaRo/LaRo, maar meer algemeen met oudere auto's.
Zijn er issues bekend met het metercluster?
@Gerard: ik ga er van uit dat we elkaar vast wel eens tegen zullen komen? Is het jouw RRC op de foto in je onderschrift?
Punt is meer dat er eerst ingevoerd moet worden (dus zonder LPG-installatie). Dat ga ik dus dan maar gewoon in de huidige set-up doen komende week...
Vervolgens moet ik voor de APK en wil ik LPG ingebouwd hebben. Kan ik tússen invoerkeuring en APK gewoon LPG in laten bouwen? Want dan krijg ik natuurlijk weer nieuwe papieren?! Oostelbeers is op zich goed te doen vanuit hier, en mijn ouders zijn net verhuisd naar Oisterwijk, dus opties zijn er wel.
De temperatuur-issue is wel iets dat ik morgen nader wil gaan bekijken... Vriend van me had het ook over vastzittende mechanische kleppen als gevolg van lang staan? Niet zozeer specifiek voor de RaRo/LaRo, maar meer algemeen met oudere auto's.
Zijn er issues bekend met het metercluster?
@Gerard: ik ga er van uit dat we elkaar vast wel eens tegen zullen komen? Is het jouw RRC op de foto in je onderschrift?
-
Bart van Dessel
Re: Gekke Gerrit's RRC
Mijn volgorde zou zijn: olie (+filter) verversen, erg belangrijk bij V8, thermostaat vernieuwen, olie checken in carburateurs, RDW keuren, LPG inbouwen en daarna de carburateurs laten afstellen en dan apk keuren. Hij hoeft voor lpg in te bouwen en afmelden niet apk gekeurd te zijn. Misschien heeft HPO wel een apk adresje in de buurt, hij is heel aardig en zeer hulpvaardig, ik betaal nog geen 1000 euro voor een gloednieuwe installatie en keurig ingebouwd.
groetjes, bart
groetjes, bart
-
GeraRRCd
Re: Gekke Gerrit's RRC
Geert,
Yep, dat is de mijne - hier te zien op het Mammut 4x4 terrein (D).
Ik denk dat jij min of meer dezelfde kleur hebt - de mijne is van ca '88 - oorspronkelijk afkomstig uit CH. Wel een EFI + Kathalysator en ook op LPG dus.
See you around als je alle keuringen achter de rug hebt,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fd4d4c0928113e531589f35ab5f7a83b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117606, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Yep, dat is de mijne - hier te zien op het Mammut 4x4 terrein (D).
Ik denk dat jij min of meer dezelfde kleur hebt - de mijne is van ca '88 - oorspronkelijk afkomstig uit CH. Wel een EFI + Kathalysator en ook op LPG dus.
See you around als je alle keuringen achter de rug hebt,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fd4d4c0928113e531589f35ab5f7a83b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11117606, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
GeraRRCd
Re: Gekke Gerrit's RRC
Dat is een VW Passat Variant - 1974-1977 als ik het goed zie ... Leuke tijden, in die periode onstond mijn liefde voor de RRC.
groet, Gerard
groet, Gerard
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Yep, dat is mijn Passat GLD Variant (B1 type, maar niet van 1974-1977, maar van het faceliftmodel tussen '77 en '80). Die van mij is van 1980.
En hij is overigens niet wit, maar heel licht-roze (voor m'n dochtertje, inclusief Hello Kitty-sticker op de achterruit...
Een paar (slechte) foto's:
06082009001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ff0c9bfe86bbb04c0199a7ddf9cd9ac', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009001.jpg%3Ft%3D1249588735', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009001.jpg?t=1249588735', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009001.jpg%3Ft%3D1249588735', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
06082009003.jpg --> mod_embed_images_loadimage('11a7acd406326d489a96403fd4936c3d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009003.jpg%3Ft%3D1249589708', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009003.jpg?t=1249589708', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009003.jpg%3Ft%3D1249589708', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
06082009004.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d4a137971c07adb736c1647be472f44', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009004.jpg%3Ft%3D1249589997', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009004.jpg?t=1249589997', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009004.jpg%3Ft%3D1249589997', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Overigens nog zonder de Hello Kitty-sticker...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2010 12:19 door Geert Oude Luttighuis.
En hij is overigens niet wit, maar heel licht-roze (voor m'n dochtertje, inclusief Hello Kitty-sticker op de achterruit...
Een paar (slechte) foto's:
06082009001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ff0c9bfe86bbb04c0199a7ddf9cd9ac', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009001.jpg%3Ft%3D1249588735', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009001.jpg?t=1249588735', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009001.jpg%3Ft%3D1249588735', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
06082009003.jpg --> mod_embed_images_loadimage('11a7acd406326d489a96403fd4936c3d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009003.jpg%3Ft%3D1249589708', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009003.jpg?t=1249589708', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009003.jpg%3Ft%3D1249589708', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
06082009004.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d4a137971c07adb736c1647be472f44', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009004.jpg%3Ft%3D1249589997', 'http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009004.jpg?t=1249589997', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi844.photobucket.com%2Falbums%2Fab4%2FOudelut%2F06082009004.jpg%3Ft%3D1249589997', '', 11119052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Overigens nog zonder de Hello Kitty-sticker...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2010 12:19 door Geert Oude Luttighuis.
-
Bart van Dessel
Re: Gekke Gerrit's RRC
Lelijk? Kijk 's naar die prachtige neus. Daar straalt wa vanaf. Voor een VW van 30 jaar is ie best wel mooi.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Zo extreem ga ik het niet maken, maar er ligt wel al een 1.6 TD motor met intercooler klaar... Van 50 naar 85 Pk, en toch "Zeitgenossen"...
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
waterman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jeemig Geert, hij's nog lelijker dan ik dacht!
Past goed bij me dan, toch?
-------------------------------------------------------
> Jeemig Geert, hij's nog lelijker dan ik dacht!
Past goed bij me dan, toch?
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Net de RaRo eens goed door de wasbox gejaagd, staat nu te glimmen voor de deur (al heel wat wandelaars en fietsers hebben hun nek verrekt )
De buurman vroeg al of ik er een milieuvergunning voor had, de uitlaatgassen rieken nogal?! Duidelijk een gevalletje van te rijk afgesteld staan. Gisteren wilde bij stationair het oliedruklampje nog wel gaan flikkeren (in de versnelling zelfs even constant aan), maar daar had ik op dit korte stukje iig geen last van. Wel een kwestie van goed in de gaten houden! Wat is de aanbevolen olie-dikte voor de 3,5 V8 (ja, ben even te lui om te zoeken).
Ik merk dat ik bij stationair even moet helpen met de chokeknop om het toerental kunstmatig te verhogen, want vanuit stilstand wil-ie met het gaspedaal niet altijd de toeren gaan opzoeken. Verder is het tankrijden met een grote smile, ik ben weer helemaal dat jongetje van 8!
Ga maar eens kijken of je je bij de RDW online kunt aanmelden voor een invoerkeuring, of welk nummer ik morgenochtend om 8 uur moet intoetsen...
De buurman vroeg al of ik er een milieuvergunning voor had, de uitlaatgassen rieken nogal?! Duidelijk een gevalletje van te rijk afgesteld staan. Gisteren wilde bij stationair het oliedruklampje nog wel gaan flikkeren (in de versnelling zelfs even constant aan), maar daar had ik op dit korte stukje iig geen last van. Wel een kwestie van goed in de gaten houden! Wat is de aanbevolen olie-dikte voor de 3,5 V8 (ja, ben even te lui om te zoeken).
Ik merk dat ik bij stationair even moet helpen met de chokeknop om het toerental kunstmatig te verhogen, want vanuit stilstand wil-ie met het gaspedaal niet altijd de toeren gaan opzoeken. Verder is het tankrijden met een grote smile, ik ben weer helemaal dat jongetje van 8!
Ga maar eens kijken of je je bij de RDW online kunt aanmelden voor een invoerkeuring, of welk nummer ik morgenochtend om 8 uur moet intoetsen...
-
waterman
Re: Gekke Gerrit's RRC
Ik heb dat probleem met een aan/uit olielampje ook gehad... na het goed afstellen van het stationair toerental was het weg, maar evengoed heb ik een nieuwe oliedrukzender gehaald ( 7 euro) en de olie ververst met total 15w40. Hierna gaat het lampje zelfs met 500 toeren stationair niet meer branden.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
7 euro? Pfff, wéér een berg onkosten voor zo'n sensor, denk dat ik het hele gevaarte maar weer weg doe?!
Ik denk overigens dat de temp-problemen simpelweg betekenen dat de thermostaat-klep blijft hangen. Dan prijs ik me nog gelukkig dat-ie in de open stand blijft hangen... NIeuwe thermostaat zal ook de wereld niet kosten?!
Zojuist on-line een invoerkeuring bij de RDW in Rijen aangevraagd: woensdagmiddag of donderdagochtend. Spannend wel?! Met name omdat ik dus het geboortebewijs heb dat zegt 4 december 1981, en het Franse kentekenbewijs dat zegt 14 april 1985...
Als dan het kenteken en de kentekenplaten geregeld zijn gaat-ie zsm naar HPO in Oostelbeers voor onderbouw van een LPG-installatie. Althans, morgen even bellen voor een offerte/afspraak... Daar zullen ze 'm dan ook netjes af moeten stellen? Vervolgens gaat-ie voor de APK (klopt toch dat je na invoer 2 maanden de tijd krijgt voor APK?
Ik denk overigens dat de temp-problemen simpelweg betekenen dat de thermostaat-klep blijft hangen. Dan prijs ik me nog gelukkig dat-ie in de open stand blijft hangen... NIeuwe thermostaat zal ook de wereld niet kosten?!
Zojuist on-line een invoerkeuring bij de RDW in Rijen aangevraagd: woensdagmiddag of donderdagochtend. Spannend wel?! Met name omdat ik dus het geboortebewijs heb dat zegt 4 december 1981, en het Franse kentekenbewijs dat zegt 14 april 1985...
Als dan het kenteken en de kentekenplaten geregeld zijn gaat-ie zsm naar HPO in Oostelbeers voor onderbouw van een LPG-installatie. Althans, morgen even bellen voor een offerte/afspraak... Daar zullen ze 'm dan ook netjes af moeten stellen? Vervolgens gaat-ie voor de APK (klopt toch dat je na invoer 2 maanden de tijd krijgt voor APK?
-
GeraRRCd
Re: Gekke Gerrit's RRC
Geert,
wat betreft het afstellen, even opletten, want op zich moet je auto op benzine eerst goed lopen. Als hij op benzine niet goed loopt, dan zal hij op LPG ook niet goed lopen.
Het afstellen zit dan ook in 2 stukken: 1) onsteking en 2) brandstof-mengsel.
Als je ontsteking slecht is, teveel weerstand, te grote afstand tussen electrodes, verkeerde timing en niet reageren op vacuum-vervroeging, slechte bobine, slechte versterker, breuk in verdelerkap, slechte rotor en verkeerde bougiekabels, dan wordt het nooit wat.
Een perfect mengsel op het verkeerde moment onstoken gaat je geen vermogen opleveren, dus check eerst je ontstekingssysteem. Dan kan de LPG man ook snel de juiste mengselafstelling doen.
Het is wel goed om nu al rekening te houden met de juiste bougies als je straks overgaat op LPG. Ik had de voorgeschreven champions erin, maar die zijn nu vervangen door NGK's (type weet ik niet precies, maar staan straks op de factuur) en dat was direct een zichtbaar verschil (in de afstelcomputer).
Ik ben er ondertussen achter dat het afstellen van de ontsteking toch echt iets anders is dan het afstellen van gas (benzine) en wat een impact dat kan hebben op de loop van je V8.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f076af6cbd62a09f0d604cf66b718ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11123754, 600, 600, 'Loading image ...', false);
wat betreft het afstellen, even opletten, want op zich moet je auto op benzine eerst goed lopen. Als hij op benzine niet goed loopt, dan zal hij op LPG ook niet goed lopen.
Het afstellen zit dan ook in 2 stukken: 1) onsteking en 2) brandstof-mengsel.
Als je ontsteking slecht is, teveel weerstand, te grote afstand tussen electrodes, verkeerde timing en niet reageren op vacuum-vervroeging, slechte bobine, slechte versterker, breuk in verdelerkap, slechte rotor en verkeerde bougiekabels, dan wordt het nooit wat.
Een perfect mengsel op het verkeerde moment onstoken gaat je geen vermogen opleveren, dus check eerst je ontstekingssysteem. Dan kan de LPG man ook snel de juiste mengselafstelling doen.
Het is wel goed om nu al rekening te houden met de juiste bougies als je straks overgaat op LPG. Ik had de voorgeschreven champions erin, maar die zijn nu vervangen door NGK's (type weet ik niet precies, maar staan straks op de factuur) en dat was direct een zichtbaar verschil (in de afstelcomputer).
Ik ben er ondertussen achter dat het afstellen van de ontsteking toch echt iets anders is dan het afstellen van gas (benzine) en wat een impact dat kan hebben op de loop van je V8.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f076af6cbd62a09f0d604cf66b718ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11123754, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
waterman
Re: Gekke Gerrit's RRC
Ik sluit me helemaal aan bij wat gerard hierboven zegt. Eerst het benzine verhaal goed voorelkaar, dan de rest.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Bedankt voor je zorgen, Gerard! Volgens mij staat de ontsteking goed afgesteld, want de motor draait na een tijdje keurig en probleemloos. Aanslaan is ook geen enkel probleem. Het punt zit 'm vooral in de mengsel-samenstelling. De carbs zijn er ook af/vernieuwd, toen de nokkenassen vervangen zijn. Je ruikt het overigens ook overduidelijk in de uitlaatgassen.
Maar ik zal de auto niet simpelweg in de huidige staat dumpen bij een LPG-boer, hoor, ik ga even in goed overleg over wat & hoe met betrekking tot de afstelling.
BTW, Gerard, ik vermoed dat mijn lakkleur net een tintje lichter (meer naar grijs) is dan die van jou... We moesten ze maar eens snel naast elkaar zetten?
Oh ja, deze mail kreeg ik vanochtend:
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben een afspraak gepland op 8 april om 09.00 uur. Wij verzoeken u
een kwartier voor genoemd tijdstip aanwezig te zijn.
Met vriendelijke groet,
Administratie RDW Rijen.
Spannend?!?!
Maar ik zal de auto niet simpelweg in de huidige staat dumpen bij een LPG-boer, hoor, ik ga even in goed overleg over wat & hoe met betrekking tot de afstelling.
BTW, Gerard, ik vermoed dat mijn lakkleur net een tintje lichter (meer naar grijs) is dan die van jou... We moesten ze maar eens snel naast elkaar zetten?
Oh ja, deze mail kreeg ik vanochtend:
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben een afspraak gepland op 8 april om 09.00 uur. Wij verzoeken u
een kwartier voor genoemd tijdstip aanwezig te zijn.
Met vriendelijke groet,
Administratie RDW Rijen.
Spannend?!?!
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Gekke Gerrit's RRC
Pfff, de keuze voor LPG-inbouw gaat nog niet zo simpel worden... Vandaag even rondgebeld:
HPO: € 1500 incl, voor onderbouw met vervangtankje voor benzine. Enige punt is dat HPO aangeeft dat een tank van 63 liter bruto de maximale maat is op de plek van de benzinetank?! Hier kan toch een 80-liter ringtank tussen de chassisbalken?
Iwema: Levert namelijk wél een 80-liter ringtank voor de plek van de benzinetank. Het voordeel is de zeer nauwgezette manier van aanpak in met name het afregelen (zie ook de verhalen van GeraRRCd). Het nadeel daar (Eindhoven) is dan weer de prijs. Wordt modulair opgebouwd, zeg maar: inbouw (met inbouwtank) voor basisprijs: € 1050, ringtank € 385, klein benzinetankje € 350, installatie voor onderbouw € 750. Dit alles excl BTW, dus alles bij elkaar zeg maar € 2500.
Zeer betaalbaar, en ook goed aangeschreven, bleek van Orsouw in Eindhoven: € 1150 incl BTW. Maar het grote nadeel bleek ook al snel: geen onderbouw mogelijk, alleen inbouw met 110 liter tank achter de achterbank.
Als laatste gebeld met de partij die vorig jaar de beste aanbieding (en ook zeer goede service) had voor de onderbouw bij de Scenic van mijn vrouw, AGIN in Rotterdam: € 1500 incl, maar zij konden dan weer geen alternatief benzinetankje leveren...
Tja, zo simpel vind ik het dan nog niet. Iwema spreekt meest aan, maar vraagt meer geld dan ik beschikbaar heb. HPO lijkt me een prima partij, maar ja, ik vind 63 liter bruto toch echt te weinig. Dus dan misschien toch voor een inbouw-tank kiezen? Heeft niet mijn voorkeur, maar ja... Moeilijk?!
Iemand nog andere partijen aan te raden?
HPO: € 1500 incl, voor onderbouw met vervangtankje voor benzine. Enige punt is dat HPO aangeeft dat een tank van 63 liter bruto de maximale maat is op de plek van de benzinetank?! Hier kan toch een 80-liter ringtank tussen de chassisbalken?
Iwema: Levert namelijk wél een 80-liter ringtank voor de plek van de benzinetank. Het voordeel is de zeer nauwgezette manier van aanpak in met name het afregelen (zie ook de verhalen van GeraRRCd). Het nadeel daar (Eindhoven) is dan weer de prijs. Wordt modulair opgebouwd, zeg maar: inbouw (met inbouwtank) voor basisprijs: € 1050, ringtank € 385, klein benzinetankje € 350, installatie voor onderbouw € 750. Dit alles excl BTW, dus alles bij elkaar zeg maar € 2500.
Zeer betaalbaar, en ook goed aangeschreven, bleek van Orsouw in Eindhoven: € 1150 incl BTW. Maar het grote nadeel bleek ook al snel: geen onderbouw mogelijk, alleen inbouw met 110 liter tank achter de achterbank.
Als laatste gebeld met de partij die vorig jaar de beste aanbieding (en ook zeer goede service) had voor de onderbouw bij de Scenic van mijn vrouw, AGIN in Rotterdam: € 1500 incl, maar zij konden dan weer geen alternatief benzinetankje leveren...
Tja, zo simpel vind ik het dan nog niet. Iwema spreekt meest aan, maar vraagt meer geld dan ik beschikbaar heb. HPO lijkt me een prima partij, maar ja, ik vind 63 liter bruto toch echt te weinig. Dus dan misschien toch voor een inbouw-tank kiezen? Heeft niet mijn voorkeur, maar ja... Moeilijk?!
Iemand nog andere partijen aan te raden?