123 ignition software kabeltje ?
-
megamannen
123 ignition software kabeltje ?
Zat op de site van 123 ignition te kijken en kwam bij downloads terecht.
Ze hebben daar een softwarepakketje voor de 123 ignition.
Volgens het programma moet je vervolgens de kabel aan je pc koppelen.
Maar ik kan nergens vinden wat voor kabel dit is.
Heeft iemand toevallig een schema van zo'n ding of is dat een universeel iets?
Op de site van 123 staat er verder niets over.
Groet Laurens
[megamannen.web-log.nl]
Ze hebben daar een softwarepakketje voor de 123 ignition.
Volgens het programma moet je vervolgens de kabel aan je pc koppelen.
Maar ik kan nergens vinden wat voor kabel dit is.
Heeft iemand toevallig een schema van zo'n ding of is dat een universeel iets?
Op de site van 123 staat er verder niets over.
Groet Laurens
[megamannen.web-log.nl]
-
Dirk109
Re: 123 ignition software kabeltje ?
Heb ik idd ook gezien en heb zelf het prog gedraaid maar kom niet verder omdat gevraagd wordt om de computer
aan te sluiten.Ik heb overigens nog wel een vraagje op het 123 forum gezet wat betreft lpg curve dus als ik iets weet hoor je het ook.
Er schijn een 123 versie te zijn uitgebreider is dan de standaard, misschien wel met instelbare curve.
Dirk 109
aan te sluiten.Ik heb overigens nog wel een vraagje op het 123 forum gezet wat betreft lpg curve dus als ik iets weet hoor je het ook.
Er schijn een 123 versie te zijn uitgebreider is dan de standaard, misschien wel met instelbare curve.
Dirk 109
-
Marc-my-Words
Re: 123 ignition software kabeltje ?
Ik kan eens aan mijn broertje vragen, die heeft "iets" met 123.
Alleen is ie nu net vanuit Zweden onderweg met een SAAB 95 naar NL, om vervolgens vanuit Frankrijk met een R25 opnieuw naar NL te rijden.
Beide 25 jaar oud, dus de reis waard.
Alleen is ie nu net vanuit Zweden onderweg met een SAAB 95 naar NL, om vervolgens vanuit Frankrijk met een R25 opnieuw naar NL te rijden.
Beide 25 jaar oud, dus de reis waard.
-
Dirk109
Re: 123 ignition software kabeltje ?
Ok, bedankt ik ben wel benieuwd en hoor het ook graag!
Dirk
Dirk
-
GeraRRCd
Re: 123 ignition software kabeltje ?
Ik zat net te surfen en kwam ook interessante info tegen op deze site:
[www.bs-autotune.nl]
Gaat over motormanagement, LPG en verschillende soorten bobine's/verdelers die volledig computergestuurd zijn.
Ik heb gisteren bij Iwema mijn LPG systeem van mijn RRC'88 laten afstellen en de motor is volledig anders: stiller, veel meer trekkracht, loopt heel mooi rond.
Maar constateerden wel wat zaken: uiteindelijk bleek mijn bobine niet goed te zijn, gaaf een hele korte vonk af met een verkeerde voorontstekingshoek. Verder vroegen mijn standaard bougies ook veel te veel stroom (19 KV) wat na wisselen met NGK's slechts 10KV was. Interessant om te zien op de crypton computer, na plaatsing van 1 bougie zie je keurig dat dien ene slechts 10 KV vraagt en de andere 19.
Hoe het verbruik zal gaan uitpakken is nog onduidelijk, maar ik heb nog nooit zo zoevend gereden (en eerder ook niet 150 km/uur zo gemakkelijk), maar moet m'n banden nog wel goed laten balanceren....
Aardig om te zien dat ze bij BS-autotune een 3.9 liter in een LR/racer gebouwd hebben met computer inspuit/electrisch systeem.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b11296dbad6493e5209f0483ce6efdf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11111428, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.bs-autotune.nl]
Gaat over motormanagement, LPG en verschillende soorten bobine's/verdelers die volledig computergestuurd zijn.
Ik heb gisteren bij Iwema mijn LPG systeem van mijn RRC'88 laten afstellen en de motor is volledig anders: stiller, veel meer trekkracht, loopt heel mooi rond.
Maar constateerden wel wat zaken: uiteindelijk bleek mijn bobine niet goed te zijn, gaaf een hele korte vonk af met een verkeerde voorontstekingshoek. Verder vroegen mijn standaard bougies ook veel te veel stroom (19 KV) wat na wisselen met NGK's slechts 10KV was. Interessant om te zien op de crypton computer, na plaatsing van 1 bougie zie je keurig dat dien ene slechts 10 KV vraagt en de andere 19.
Hoe het verbruik zal gaan uitpakken is nog onduidelijk, maar ik heb nog nooit zo zoevend gereden (en eerder ook niet 150 km/uur zo gemakkelijk), maar moet m'n banden nog wel goed laten balanceren....
Aardig om te zien dat ze bij BS-autotune een 3.9 liter in een LR/racer gebouwd hebben met computer inspuit/electrisch systeem.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b11296dbad6493e5209f0483ce6efdf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 11111428, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: 123 ignition software kabeltje ?
Dag Dirk109,
Net gisteravond laat mijn broertje gesproken.
Jammergenoeg was het uiteindelijk geen SAAB 95 die 'm hierheen bracht maar een iets trivialere Volvo Amazon break uit 1964 (met een traditionele 123-ignition, rijdend op ethanol, mooi creme -- en hij is te koop!).
Vlgs mijn broertje werd er nog gewerkt aan de software 123-versie (maar wellicht weet ie ok niet alles), maar als alles werkt kan je met de computer aan de 123 curves naar wens laden, en alles aflezen -- ongeveer wat GerarRRCd hieronder beschrijft, van temperatuur, toerental en voorontsteking t/m de vonk-energie -- en er zit dan ook een schakeldraadje aan om, wanneer je niet altijd met computer op pad wilt, te kunnen schakelen tussen twee als voorkeur gekozen instellingen.
Per wanneer dit moois ook op de markt is weet ik niet, 'k zou gewoon 123 zelf eens vragen, want via de broer van een 123-fan in Zweden komt de info toch iets vertraagder binnen als direct bij de bron.
Groeten MarcS
Net gisteravond laat mijn broertje gesproken.
Jammergenoeg was het uiteindelijk geen SAAB 95 die 'm hierheen bracht maar een iets trivialere Volvo Amazon break uit 1964 (met een traditionele 123-ignition, rijdend op ethanol, mooi creme -- en hij is te koop!).
Vlgs mijn broertje werd er nog gewerkt aan de software 123-versie (maar wellicht weet ie ok niet alles), maar als alles werkt kan je met de computer aan de 123 curves naar wens laden, en alles aflezen -- ongeveer wat GerarRRCd hieronder beschrijft, van temperatuur, toerental en voorontsteking t/m de vonk-energie -- en er zit dan ook een schakeldraadje aan om, wanneer je niet altijd met computer op pad wilt, te kunnen schakelen tussen twee als voorkeur gekozen instellingen.
Per wanneer dit moois ook op de markt is weet ik niet, 'k zou gewoon 123 zelf eens vragen, want via de broer van een 123-fan in Zweden komt de info toch iets vertraagder binnen als direct bij de bron.
Groeten MarcS