Verlichting

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Spies

Verlichting

Bericht door Jan Spies »

Hallo,
Ik heb wat problemen met de verlichting van mijn Defender van 1991. Het is een militaire versie uit het engelse leger.
Het volgende is het geval, mijn dimlichten werken niet meer en mijn groot licht ook niet. Groot licht doet het wel als signaallicht, dus kortstondig branden.
Stadslichten en richtingaanwijzers zijn oké.
Ik heb in beide koplampen nieuwe halogeen lampen gedaan, heb de lichtschakelaar nagekeken op losse contacten, heb de zekeringen gecontroleerd, maar nu tast ik letterlijk en figuurlijk in het duister.
Ik zit te denken aan een kapot relais? Als ik de verlichting schakel hoor ik wel een relais tikken ergens achter het instrumentenpaneel. Dit paneel heb ik los gehaald, maar zie zo gauw niets zitten tussen de wirwar aan draden.
Weet iemand waar de relais zitten voor de verlichting en hoe je hier het beste bij kunt komen? Schakelen dimlicht en groot licht over het het zelfde relais?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Groet,
Jan
Cadarn

Re: Verlichting

Bericht door Cadarn »

Bij de civiele Defender van 96 zit het relais tegen het schutbord boven (of bij) de stuurkolom. Heb hetzelfde gehad, polen opgeruwd en beetje contactspray. Werkt alweer een jaar
Jan Spies

Bericht door Jan Spies »

Oké, bedankt, ik ga kijken wat ik kan vinden.

Groet,
Jan
disco1992

Bericht door disco1992 »

bij mijn RHD landrover 110 laast ook lichtproblemen ineens.

bleken vele slechte massa's te zijn.nu veel elektra vervangen en alles werkt weer prima

succes

disco1992
Plaats reactie