van 4- naar 5-bak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

van 4- naar 5-bak

Bericht door Ron »

Als ik bij een rrc de orig 4-bak verwissel met een 5-bak, kom ik dan major problems tegen? Dacht dat dit wel direkt paste, maar hoor nog wel eens dat de priesas kan verschillen? Gaat om een lt77 long stick.
Tom_RRC

Re: van 4- naar 5-bak

Bericht door Tom_RRC »

Ik heb het bij mijn '82 RRC gedaan en het ging eigenlijk wel zonder problemen.
2 dingen om rekening mee te houden: andere koppelingset (platen/drukgroep) en andere middentunnel. Voor de rest past het zo.

Mvg Tom
Ron

Bericht door Ron »

Thanks Tom!

Welke groep moet ik eigenlijk hebben? Tunnel etc heb ik van een 5-bak (is eigenlijk hetzelfde als de 4-bak alleen heeft een opbouw) maar ik kan de koppeling etc van de 5 bak toch gelijk laten zitten en op de motor schuiven?

Ron
Mike

Bericht door Mike »

Hoeveel ruimte kom je bij de middentunnel te kort?
Ik heb een bodylift van 5 cm, is dat al genoeg?

Groet,
Mike
Ron

Bericht door Ron »

Dag Mike,

Ik moet de oude bak er eerst nog uit zien te vissen dus weet niet wat ik te kort kom. Waarschijnlijk niks gezien ze vroeger voor de oude 5-bak dezelfde tunnel gebruikte als van een 4-bak, alleen kreeg de tunnel een daarop aangebrachte verhoging. Deze paneeltjes heb ik van een 5-bak tunnel af, en kan weer op de 4-bak tunnel. Qua hoogte zou dit wel eens een cm of 5 kunnen zijn.
Peter

Bericht door Peter »

Drukgroep is hetzelfde, koppelingsplaat heeft meer splines.
Peter
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

ja zoals hierboven plaat van een 5 bak gebruiken en de tunnel moet verhoogd.

ik had ook nog een probleempje met een steun op de tussenbak (verkeerde) maar als je alles compleet hebt dan moet het zo passen.

Groetjes Andrew
Ron

Re: van 4- naar 5-bak: alleen....

Bericht door Ron »

De 5-bak is een rechtsgestuurde bak.....De handrem moet dus naar de andere kant en dat ziet er zo op het eerst gezicht toch anders uit, dan de 4-bak....
Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie