Bacterievorming in diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Madcap

Bacterievorming in diesel

Bericht door Madcap »

[www.utb.nl]
Joost Nouwen

Re: Bacterievorming in diesel

Bericht door Joost Nouwen »

Er is nog veeel meer aan de hand met de diesel van tegenwoordig.
Bacterien zijn bij lange na niet het grootste probleem.
Tegenwoordig wordt er bio verkocht.
Bijna alle diesel is vermengd met palmolie,zonnebloem, koolzaad etc.
Deze vloeistoffen blijken extreem agressief in vergelijk met de gewone diesel.
Binnen nu en 15 jaar moeten alle tanks aangepast of vervangen worden.
De tanks moeten een coat krijgen , welke coat is nog niet bekend nog afgesproken.(tuv,kiwa,de grote olieboeren....)
Dwz dat alle tanks , om ze te behouden , van binnen gereinigd , geschuurd , gestraald en gecoat moeten worden, daarna komt afvonken.
Rvs is niet voldoende , zelfs 316 niet , valt geen bepaalde levensduur op te garanderen.
Ik ben tankbouwer van beroep en weet dat er nog heel wat staat te gebeuren omtrend de toekomst van de diesel.
Wat dit voor onze auto's gaat betekenen kan ik niet direct zeggen maar je kunt er van uitgaan dat het brandstofsysteem gaat slijten.(jullie systeem nu al!)
Voor mij geen probleem , ik tank de diesel die mijn legerlaro serie 3 (tanks voor ) aangeeft.
Er staat DIESEL , in een bepaalde kleur , als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar zit ook nog 100ppm zwavel in.(was 2000ppm , voor 1-1-08 meen ik toch)
Met de huidige afstelling (origineel leger) loopt ie daar beter op als die andere kleur die de meesten gebruiken.
Vergelijk de prestaties van de mijne maar met die dure van shell , kom ff niet op de naam.
Petrol is ook een optie , loopt ie ook goed op zonder aanpassing.
Kerosine , da's misschien wel de toekomst.
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

ik vraag me af met kerosine...
een tijd geleden hadden we een overstap met kerosine voor onze boiler,
van echte naar bio brandstof.
de bio brandstof brand minder fel, en ik vraag me af of dat dan ook niet problemen zal geven als ik besluit de wet te breken en er op ga rijden.
de boiler kreeg een aanpassing met een gaatje in het hitte schild, zodat de sensor meer licht kreeg...
maar met het spul als brandstof??? ik ga het proberen met een oude diesel motor die de weg niet meer op gaat.
cheers, arjan
VeeTee

Bericht door VeeTee »

Oud nieuws... kijk 'ns naar de datum.
Sindsdien is er al veel meer over geschreven.

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Madcap

Bericht door Madcap »

Daarom is het nog wel ter zake doende informatie toch?
Boelo

Bericht door Boelo »

maar wat voor storingen kunnen bacterien dan geven, dat lees ik niet terug in het artikel?

Groet Boelo
Madcap

Bericht door Madcap »

Biologische olie is een smakelijk hapje voor kleine organismen, die onder invloed van warmte en water snel kunnen groeien tot slijmerige klonten. Die klonten verstoppen in het minst erge geval je brandstoffilter. In het ergste geval verstoppen ze verstuivers, doorvoerleidingen of andere vitale delen van het brandstofsysteem.

Een ander soort bacterie, dat ook voorkomt in mengsels van water, biobrandstof en diesel, is nog agressiever van aard. Deze leeft zonder zuurstof op de bodem van de tank en scheidt een zure stof af die tankbodem, verstuivers en plunjers kan aanvreten.
VeeTee

Bericht door VeeTee »

Willem 'MadCap' Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daarom is het nog wel ter zake doende informatie
> toch?

Oh ja wel hoor, maar dan kunnen we wel een heleboel links naar oud nieuws gaan posten...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Barranco

Bericht door Barranco »

NL217_xWtKVpoc_AdvancedDieselFuelConditioner.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0fd2db71072a010930f956596e10afc0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.forte-nwe.com%2Fitemfiles%2Fproduct%2FNL217_xWtKVpoc_AdvancedDieselFuelConditioner.jpg', 'http://www.forte-nwe.com/itemfiles/product/NL217_xWtKVpoc_AdvancedDieselFuelConditioner.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.forte-nwe.com%2Fitemfiles%2Fproduct%2FNL217_xWtKVpoc_AdvancedDieselFuelConditioner.jpg', '', 11049087, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is een conform de EN 590 norm multifunctioneel en asloos verbrandend reinigingsproduct dat bij voorgeschreven gebruik alle dieselmotoren de volgende voordelen biedt:

• Reinigt het complete brandstofsysteem inclusief injectoren en verstuivers.

• Verhoogt de noodzakelijke smering van pompen, injectoren en verstuivers van hogedrukbrandstofsystemen, zoals aangetoond met de HFRR test.

• Vermindert roetvorming en blow-by- verontreiniging in de motorolie door reiniging van de toplands en de zuigerveergroeven.

• Verbetert de verbranding en vermindert de vervuiling van het inlaatspruitstuk via het E.G.R. en het C.V. - systeem.

• Verlaagt de roetbelasting van het DPF of SCR roetfilter doordat tijdens de verbranding minder roet ontstaat.

• Minimaliseert de brandstofcorrectie door een optimale mengselbereiding.

• Verhoogt de opslagbestendigheid, speciaal van biodiesel en mengsels met EN 590 diesel en voorkomt zuurafscheidende bacteriegroei.

• Verlaagt de temperatuur waarbij brandstoffilters verstoppen.
Door de behandeling van dieselbrandstof bij dieselmotoren voorzien van lijnpompen en alle hogedruk brandstofsystemen zoals pompverstuivers en Common Rail met Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner blijft de brandstof voldoen aan de EN 590 norm en wordt bij alle soorten dieselmotoren de efficiëntie en het motorvermogen geoptimaliseerd en storingen voorkomen.

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner herstelt de mengselbereiding zodat de verbranding volgens motorontwerp plaatsvindt en aan de gestelde Euro-normen voor uitlaatgasemissies wordt voldaan.

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is compatibel met alle soorten dieselbrandstof, inclusief PPO, biodiesel (RME) en zwavelvrije diesel.

Geen aandelen, maar wij gebruiken deze producten naar volle tevredenheid!

Groeten Toon
Madcap

Bericht door Madcap »

Heb ik ook staan. Mij is verteld dat dit 1x per 20.000 km mag...
The Dream

Bericht door The Dream »

Ik gooi om mijn systeem schoon te houden af en toe 2 takt olie voor buitenboord motoren door de diesel.
Joost Nouwen

Bericht door Joost Nouwen »

Hee Arjan ,
Maak een posting als je er mee bezig bent.
Ben erg benieuwd.
Kerosine bevat veel meer energie , blok gaat denk ik warmer worden.
Waar wil je het mee gaan proberen?
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

ik ben in het bezit van een axiam 80km/u micro auto, waar een kubota 2cylinder diesel in zit.
ik ben van plan dat ding te slopen, motor aan een generator te hangen en op kerosiene/zonnebloem olie te laten lopen.
kero uit de 1250liter tank die op het erf staat, zonnebloem olie herwinnen uit de keuken
voor een wagentje van 30 euro kan ik het wel wagen, en met een 12v dynamo die zat levert kan ik ook accu's laden, welke voor mij weer een bonus is.
hoeveel kva is zat voor een huis te voorzien?
cheers arjan
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

De meeste huisaansluitingen zijn 1x 35A ofwel 7kVA
Je gebruikt gemiddeld 3000kWh per jaar per huis, dat is per dag ff gemakkelijk gerekend 10kWh.
Dat is dus gedurende 24 uur zo'n 400W continu gebruik.
Als je dat kunt opslaan, bijvoorbeeld in accu's die samen 400W/12V x 24uur = 800Ah opslagcapaciteit hebben zou je een heel eind moeten komen.
Let wel, je redt het niet met autoaccu's die houden dit misschien een jaar vol maar dan kun je ze weer vervangen.

In mijn huis heb ik uitgerekend dat ik met zonnepanelen een stuk sneller de investering eruit heb: 14 240Wp panelen kosten me 12000 euro, maar leveren per jaar ca. 3000kWh op. Dat is ruim 750 euro aan energiekosten minder per jaar.
Ze gaan 20 jaar mee, hooguit de convertor 1x vervangen, dus 15000 euro opbrengst uiteindelijk. En dat bij 0,25 euro per kWh.
Qua subsidie: ik krijg hier per kWh 0,35 euro als verrekening, dus ik pak nog een dubbeltje extra. Daarmee heb ik met de panelen uiteindelijk een totaal van 21000 euro opbrengst. Aandelen leveren minder op
Bedenk dus goed hoe je je energie wil opwekken, zolang je energie niet uit zon of wind komt, kost t je op lange termijn meer.

Oh ja, ik reken even grof, maar de boodschap blijft t zelfde.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e247fd8268e573668e11969474cbd68', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11057262, 600, 600, 'Loading image ...', false);
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

we raken off topic, maar die generator is als back-up. we hebben een wens voor zonne panelen, wind turbine en voor het huis veel herbruik of herwonnen spulen.
oue vloer tegels als vensterbanken gered uit de container, zelfde als houtkachel en rvs schoorsteen elementen.
alles van diverse werken meegenomen (met toestemming)in de laadbak van de trouwe 109 diesel.
de 12v aansluiting op de generator wil ik voor voertuigen accu's laden, moet te doen zijn dacht ik.
qua energie verbruik kregen we een belletje van onze electra leverancier, of we er wel woonden, de rekening was zo laag.
ik hoop met de panelen al zo'n opbrengst te krijgen.
cheers arjan
Plaats reactie