Koeling disco 3.9
-
Frans Bonnes
Koeling disco 3.9
Ik ben afgelopen zaterdag naar een andere Discovery voor mijzelf wezen kijken.
Een 3.9 met LPG, wat mij nu opviel is dat je een bohoorlijke beweging in de koelvloeistof in het expansietankje ziet.
Is dat normaal bij deze auto, of duidt dat op problemen.
Wat me wel opviel is dat er 4 nogal redelijk dikke (1.5 cm) slangen aan het tankje zaten.
bvd
fb
Een 3.9 met LPG, wat mij nu opviel is dat je een bohoorlijke beweging in de koelvloeistof in het expansietankje ziet.
Is dat normaal bij deze auto, of duidt dat op problemen.
Wat me wel opviel is dat er 4 nogal redelijk dikke (1.5 cm) slangen aan het tankje zaten.
bvd
fb
-
Bart van Dessel
Re: Koeling disco 3.9
Als de motor warm is en de thermostaat is open dan zit er inderdaad volop stroming in het kunststof vaatje. Het is geen overloopvaatje maar een expansievaatje en zit gewoon in het circuit dus volop beweging. Ik ken alleen vaatjes met 2 aansluiting, misschien is dit een wat nieuwer type, '96 of '97?
gr, Bart
gr, Bart
-
Frans Bonnes
2001, en het leek erop dat er vier slangen aanzaten.
Liepen in elk geval 4 slangen tot bij / onder het tankje.
En nog een vraag, zijn die auto's redelijk betrouwbaar, hij is van een particulier, dus geen garantie.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2010 17:56 door Frans Bonnes.
Liepen in elk geval 4 slangen tot bij / onder het tankje.
En nog een vraag, zijn die auto's redelijk betrouwbaar, hij is van een particulier, dus geen garantie.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2010 17:56 door Frans Bonnes.
-
Bart van Dessel
Een Disco van 2001 is officieel een 4.0i (heeft wel dezelfde cyl. inhoud als van 3.9i maar 4.0i klinkt beter..) en die heeft inderdaad meer koelslangen, heeft ook een "zwevend" thermostaat zoals bij P38. Dit zijn heerlijke auto's maar wel een V8 met risico's....bekende koelwaterprobleem.
gr, Bart
gr, Bart
-
neef Henk
Nu snap ik ook wat je met die 300tdi gaat doen
Groeten neef Henk
(die nog een flessie heeft staan)
Groeten neef Henk
(die nog een flessie heeft staan)
-
Frans Bonnes
Moet er alleen nog een jaartje mee wachten, hij is pas 14 jaar.
En hij zou dan voor mijn projectauto moeten worden.
fb
En hij zou dan voor mijn projectauto moeten worden.
fb