Recent al een hele discussie over de kwaliteit van Britpart geweest. Nu heb ik voor mijn serie 3 een nieuwe (achter) tank besteld en een Britpart tank gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn uberhaupt nog andere tanks te krijgen?
Merci,
Sven
Nieuwe tank voor 109" Britpart?
-
Bart van Dessel
Re: Nieuwe tank voor 109" Britpart?
Ik zou 'm goed behandelen met body-schutz of spuitbus anti-steenslag of zoiets. Bij RRC gaan ze doorroesten omdat er aan de achterkant modder en troep op blijft liggen waar je niet bij kunt. Gewoon lekker monteren. Misschien eerst testen, vol water doen en nachtje laten staan.
gr, Bart
gr, Bart
-
toetankh
Zit thuis te werken en kijk tegen 3 tanks aan die in de 2k primer zitten
voorbehandeling kan het dus niet zijn. Mijn bericht was mn. naar aanleiding van het feit dat de 2 militaire tanks (onder stoelen) er wat laswerk betreft wat netter uitzien. (BP tank ziet er niet slecht uit hoor).
Is water in een benzinetank geen slecht idee (wegens roestvorming)?
Ik ga 't nog es overdenken.
Merci,
Sven
Is water in een benzinetank geen slecht idee (wegens roestvorming)?
Ik ga 't nog es overdenken.
Merci,
Sven
-
paulus-109
spoelen met wasbenzine en direct een 2k epoxy coating er in gieten.
gaat ie echt nooit meer stuk.
paul
gaat ie echt nooit meer stuk.
paul
-
Dennis101
Voordat je de tank in gebruik neemt eerst testen op lekken.
Vorig jaar bleken twee van de drie tanks van dit merk lek, pas de derde was lekvrij (maar voor hoe lang?).
De sticker "leak tested ok" heeft sindsdien een andere betekenis gekregen als oorspronkelijk bedoelt.
Dennis B
Vorig jaar bleken twee van de drie tanks van dit merk lek, pas de derde was lekvrij (maar voor hoe lang?).
De sticker "leak tested ok" heeft sindsdien een andere betekenis gekregen als oorspronkelijk bedoelt.
Dennis B
-
Gert
Hallo Sven,
Ik heb een dergelijk tank gekocht.
Hij is bedoeld voor mijn S1, waar tanks niet meer voor te krijgen lijken te zijn.
Ik heb hem omgebouwd naar een militaire tank, dus een grote vuldop in het midden en de twee pijpjes weggewerkt.
De tank heb ik geschuurd, en toen in de 2k-epoxy gezet. De lasnaden zijn van matige kwaliteit. Ik heb de lasjes hier en daar nog bijgewerkt, en de kieren afgesmeerd met Terostat van Henkel.
Dat is een soort Sikaflex, alleen betaal je daarbij véél minder voor het merk.
Voor 40 pond vind ik het in mijn geval de juiste keuze. Andere aanbieders zijn vaak drie keer zo duur.
De kwaliteitsverschillen zijn er wel, dus het is maar wat voor eisen je stelt.
Het coaten van de binnenkant vind ik onzinnig, omat ik een diesel heb. Deze coat zichzelf tijdens het klotsen. Een dieseltank roest sneller van de buitenkant dan van de binnenkant.
Als je even zoekt, kun je van mij een posting zien over deze tank met foto's. Ongeveer 3 maanden geleden schat ik.
Groeten,
Gert
Ik heb een dergelijk tank gekocht.
Hij is bedoeld voor mijn S1, waar tanks niet meer voor te krijgen lijken te zijn.
Ik heb hem omgebouwd naar een militaire tank, dus een grote vuldop in het midden en de twee pijpjes weggewerkt.
De tank heb ik geschuurd, en toen in de 2k-epoxy gezet. De lasnaden zijn van matige kwaliteit. Ik heb de lasjes hier en daar nog bijgewerkt, en de kieren afgesmeerd met Terostat van Henkel.
Dat is een soort Sikaflex, alleen betaal je daarbij véél minder voor het merk.
Voor 40 pond vind ik het in mijn geval de juiste keuze. Andere aanbieders zijn vaak drie keer zo duur.
De kwaliteitsverschillen zijn er wel, dus het is maar wat voor eisen je stelt.
Het coaten van de binnenkant vind ik onzinnig, omat ik een diesel heb. Deze coat zichzelf tijdens het klotsen. Een dieseltank roest sneller van de buitenkant dan van de binnenkant.
Als je even zoekt, kun je van mij een posting zien over deze tank met foto's. Ongeveer 3 maanden geleden schat ik.
Groeten,
Gert