Wie kan ons helpen... we proberen de cardanas van de freelander te verwijderen maar hij blijft vastzitten aan de voorkant.
Wat kan dit zijn?
HELP:cardanas freelander verwijderen lukt niet!
-
Dennis101
Re: HELP:cardanas freelander verwijderen lukt niet!
Je weet ook dat je beide cardanassen en de visco als een geheel weg moet halen en pas later scheiden?
Als de homokineet van de voorste cardanas aan de flens blijft zitten kun je deze lossen door met een kunststof hamer tegen de zijkant te tikken, het kan namelijk zijn dat hij blijft plakken.
Uiteraard moeten dan wel alle bouten en moeren verwijderd zijn.
Alleen een van de cardanassen verwijderen is onder de auto bijna niet mogelijk zonder andere onderdelen te beschadigen.
Dennis B.
Als de homokineet van de voorste cardanas aan de flens blijft zitten kun je deze lossen door met een kunststof hamer tegen de zijkant te tikken, het kan namelijk zijn dat hij blijft plakken.
Uiteraard moeten dan wel alle bouten en moeren verwijderd zijn.
Alleen een van de cardanassen verwijderen is onder de auto bijna niet mogelijk zonder andere onderdelen te beschadigen.
Dennis B.
-
plaetje
Je moet de 6 bouten en moeren ( ene kant tor ) los maken en de bouten er helemaal uit halen.
let op deze eerst los make voor de aan de visco kant begint
anders kan de as uit de aansluiting vallen en dan gaat de rubber stuk
normaal is een lichte tik genoeg om het los te krijgen
als je de homokineet er uit wilt hebben moet je de ring die over de rubber zit met een schroeven draaien VOORZICHTIG los maken
en als je alles weer in elkaar wilt zetten doe dan lagervet er in (ik heb waterafstotende) er in gedaan
plaetje
s3 88 2,5na +FL1.8i
let op deze eerst los make voor de aan de visco kant begint
anders kan de as uit de aansluiting vallen en dan gaat de rubber stuk
normaal is een lichte tik genoeg om het los te krijgen
als je de homokineet er uit wilt hebben moet je de ring die over de rubber zit met een schroeven draaien VOORZICHTIG los maken
en als je alles weer in elkaar wilt zetten doe dan lagervet er in (ik heb waterafstotende) er in gedaan
plaetje
s3 88 2,5na +FL1.8i
-
Vording
de 6 bouten eruit en los is de as
-
Raoul Winckels
Ik denk dat hij na anderhalf jaar wel los is gekomen en waarschijnlijk ook een nieuwe gemonteerd
Haha ik verbaas me toch altijd hoe mensen opeens zo'n topic kunnen ophalen uit het verleden
Groetjes Raoul
Haha ik verbaas me toch altijd hoe mensen opeens zo'n topic kunnen ophalen uit het verleden
Groetjes Raoul