ik heb een disco 1 van 1997 en zoek me rot naar de aftapplug voor de swiffelbol
heb wel een repair manual echter de pluggen die daar in vermeld staan vindt ik niet terug op mijn auto
zit er verschil tusen de diverse assen?
geertjan
swiffelbol olie
-
Arthur Oudejans
Re: swiffelbol olie
GeertJan,
k heb even snel in mn manual gekeken. Deze is van een RR Classic, maar dat zijn volgens mij (nagenoeg) dezelfde assen.
De vulplug zit bovenaan (is n uitstekende "bout" met vierkante kop)
De levelplug zit in het midden (is n inbus). Level is onderkant schroefdraad (uiteraard)
De drainplug zit, hoe verrassend, onderaan (is uitstekende bout, zeskant)
Volgens de manual, LR kennende zal er best wat verschil in zitten, maar de opbouw van de assen is allemaal t zelfde.
Advies: zoek hier op t prikbord even naar tips&trucs (zoek op swivel), er kan namelijk vet of olie in. Er zijn voor en nadelen en evenzo voor en tegenstanders.
Succes!
Arthur
k heb even snel in mn manual gekeken. Deze is van een RR Classic, maar dat zijn volgens mij (nagenoeg) dezelfde assen.
De vulplug zit bovenaan (is n uitstekende "bout" met vierkante kop)
De levelplug zit in het midden (is n inbus). Level is onderkant schroefdraad (uiteraard)
De drainplug zit, hoe verrassend, onderaan (is uitstekende bout, zeskant)
Volgens de manual, LR kennende zal er best wat verschil in zitten, maar de opbouw van de assen is allemaal t zelfde.
Advies: zoek hier op t prikbord even naar tips&trucs (zoek op swivel), er kan namelijk vet of olie in. Er zijn voor en nadelen en evenzo voor en tegenstanders.
Succes!
Arthur
-
Han
Hallo Geertjan,
na een bepaalde datum zijn de aftap pluggen vervallen..............
Grtzzz,
Han
na een bepaalde datum zijn de aftap pluggen vervallen..............
Grtzzz,
Han
-
Geertjan
Han bedankt.
echter hoe moet ik dan verversen
uitzuigen of gewoon nieuw er indoen ?
Geertjan
echter hoe moet ik dan verversen
uitzuigen of gewoon nieuw er indoen ?
Geertjan
-
GeraRRCd
Je kunt ook de swivel loshalen (pennen boven en onder eruit) dan loopt hij vanzelf leeg. Wel een goeie opvangbak eronder zetten natuurlijk 
Maar dat is iets wat je doet als je de voorspanning wilt aanpassen want dan moet je toch met de vulplaatjes aan de slag. Bij de RRC zit er onderaan wel een aftapplug die je uiteraard na aftappen weer terugplaatst.
Stinkt je olie/vet vies? Dan is het raadzaam om te vervangen. Ruikt hij gewoon goed kan je kiezen om bij te vullen.
Succes, Gerard
Maar dat is iets wat je doet als je de voorspanning wilt aanpassen want dan moet je toch met de vulplaatjes aan de slag. Bij de RRC zit er onderaan wel een aftapplug die je uiteraard na aftappen weer terugplaatst.
Stinkt je olie/vet vies? Dan is het raadzaam om te vervangen. Ruikt hij gewoon goed kan je kiezen om bij te vullen.
Succes, Gerard
-
Roald DI TDI&NAS3.9V8
GeerdJan,
als er een aftapplug opzit,.dan zit er vet in.
zolang je bolkeeringen niet lekken is er niks aan de hand en hoef je niet bij tevullen of te verversen.
mocht je dat wel willen doen,.moet je de fussee assy spluiten(i.e. uitelkaar sleutelen) schoon spoelen in elkaar zetten en weer vullen met vet
als er een aftapplug opzit,.dan zit er vet in.
zolang je bolkeeringen niet lekken is er niks aan de hand en hoef je niet bij tevullen of te verversen.
mocht je dat wel willen doen,.moet je de fussee assy spluiten(i.e. uitelkaar sleutelen) schoon spoelen in elkaar zetten en weer vullen met vet