shims lt 95

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bob Knipscheer

shims lt 95

Bericht door Bob Knipscheer »

Hallo,

pas geleden is van mijn 110 v8 '84 de tussenbak overleden. Dwz hij valt uit zowel de hoge als lage gearing.
Volgens de garage zijn waarschijnlijk de shims versleten en heb ik dus nieuwe shims nodig. Klopt het dat daar verschillende diktes in zijn? Wie weet waar ik die shims kan bestellen?
Nu dan toch de tussenbak uit elkaar gaat kan ik misschien ook meteen voor een hogere eindoverbrenging gaan kiezen. Waar kan ik die tandwielen daarvoor bestellen en heeft iemand misschien er de onderdelennummers voor?

Alvast bedankt,

Bob Knipscheer
frank

Re: shims lt 95

Bericht door frank »

Heb een hald jaar geleden hetzelfde gehad, Lagerhuizen van de intermediate schaft waren weggesmolten omdat de smeergaten verstopt waren geraakt.
Heb nieuwe intermediate shaft gekocht en andere lagers en tandwielen 1:1 overbrenging. twv 400 euro. Nu is mijn tussenbak sper overleden dus heb ik een andere bak ingebouwd.

oude LT95 met half jaar oude lagers en shaft heb ik nu dus over....samen met een reserve versnellingsbak LT95

mag weg voor een klein bedrag, (ligt in schiedam)

Groeten

Frank

06-43726138
Boelo

Bericht door Boelo »

Hoi Bob, ik zou voor de aanbieding van Frank gaan, hoef je alleen maar te meten wat de min-max (0,15-0,23 mm) toelaatbare axiale speling is op de intermediate shaft, je kunt dan kiezen uit drukringen in de volgende diktes:

THRUST WASHER AND PIN ASSY
FRC6284 3.55mm
FRC6285 3.59mm
FRC6286 3.67mm
FRC6287 3.75mm
FRC6288 3.79mm

Ga je zelf de shims bestellen en vervangen dan heb je deze ook nog nodig, 4x:
FRC3500 Thrust Washer-Inter-Shaft

Succes,
Boelo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2010 18:22 door Boelo.
Phillip

Bericht door Phillip »

Bob,

Sleutel aan de onderkant het deksel er eens af en kijk wat er aan de hand is. Bij mij was het 't lager.

Groet Phillip

www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Bob Knipscheer

Hoi Frank,

sorry voor mijn late reactie (beetje druk) Misschien is jouw optie wel erg geschikt voor mij. Ik ga het even overleggen met mijn garage. Heb je je versnellingsbak uit elkaar liggen of zit alles er nog in..... betekend de overbrenging 1:1 dat dat een hogere eindoverbrenging is?

Ik bel je binnenkort even.

Groeten,

Bob

PS anderen ook bedankt voor de reacties..... Ik ga het niet zelf doen, ik heb dat nl nog nooit gedaan en beschik ook niet over een brug of een goede warme plek om te sleutelen...
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij deze verschijnselen blijkt meestal dat de kunststof kooien van de naaldlagers van de tussenas gesmolten zijn, waardoor de tandwielen wegzakken.
Meestal wordt dit veroorzaakt door een te laag olieniveau in de tussenbak, wat vaak veroorzaakt wordt door uitwendige lekkage of inwendige lekkage naar de hoofdbak.
Dat laatste is te herkennen aan een te hoog niveau van de hoofdbak of uitwendige lekkage van de hoofdbak zonder daling in het niveau hiervan.

Dennis B
Bob Knipscheer

Dat zou het best geweest kunnen zijn. Ik rook kort ervoor ook een beetje een vebrande lucht. Ik was nog even gestopt maar kon niet bedenken waar het vandaag kwam....

Bedankt voor je uitleg.

Bob
Plaats reactie