mijn hemel!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

mijn hemel!

Bericht door Ron »

Zoals bij de meeste rrc rijders bekend is, hangt het hemeltje nog wel eens. Nu is dat bij mij ook het geval en nu vroeg ik me af of er nog tips zijn om deze vast te zetten? Ik ben van plan om de hemel er niet uit te halen en het hoeft ook niet "a la chique de friemel" dus een Chesterfield style mag best. Ik dacht aan spelden od maar misschien dat iemand nog een ander idee heeft?
neef Henk

Re: mijn hemel!

Bericht door neef Henk »

Koop een busje spuitlijm, maak een klein gaatje waar het spuitlansje doorheen past op de plek die hangt en spuit de lijm tegen het dak. Je kan nu de stof tegen het dak aandrukken. Het nadeel van deze methode is dat je dus kleine gaatjes moet maken in je hemel maar je hoeft hem er dus niet helemaal van af te halen.

Groeten neef Henk
Ron

Bericht door Ron »

Heb ik idd al gepoogd maar dat lukt niet helemaal. Lijm komt niet ver onder de hemel en gezien de hemel iets op spanning staat, zie ik nu het schuim zitten......
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Is het schuim geen kleine stukjes geworden en verhindert zo je lijm om goed te hechten aan zowel stof als de schaal van de hemel? Dan zou wel de bekleding eraf moeten.

Jurriaan.
Benno

Bericht door Benno »

Meestal lost het schuimlaagje op de hemelbekleding op en komt daardoor alles los. Veel gebruikte noodoplossingen zijn punaises, spelden, nietjes etc. Mooier en gemakkelijk is het kaal maken en opnieuw bekleden met een stofje naar keus. Ik heb er gewoon Fleece van de markt voor gebruikt. Voor 8 euro stof en een bus spuitlijm en een middagje prutsen en het ziet er weer goed genoeg uit

Benno
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik sluit me aan bij Menno, de hemel eruit halen is hoogstens een half uurtje werk, hij zit slechts vast met de 2 binnenlampjes, zonnekleppen, en de handvatjes aan de zijkant. Een middagje schoonmaken en lijmen met nieuwe stof en je hemel is weer als nieuw. Ik heb het een aantal keer gedaan. Al het geprutst (sorry dat ik het zo zeg) als de hemel er nog in zit is van tijdelijke aard.

gr, Bart
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

als bekleder van auto,s sluit ik me hier bij aan.

paul
Ron

Bericht door Ron »

Ik had misschien moeten melden dat de auto een grijskentekenschot heeft en de hemel er ietwat moeilijker uit zal gaan.........
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

dan de hemel afsnijden en alleen voor een nieuw stukje doek monteren
de randen met een plamuurmes er tussen steken.

paul
Plaats reactie