Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
-
Wiend
Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Een paar jaar geleden kocht ik voor een heel leuk prijsje een Samurai. Leuk autootje waar ik jaren vrijwel probleemloos in gereden heb. Het Samuraitje is weliswaar nu weer probleemloos door de APK gekomen, maar gaat toch weg. Er zit zo ondertussen wat werk aan (roest) om 'm weer netjes te maken en hij is te klein, want jer kan er maar met z'n tweeën in zitten.
Nadat we de Samurai hadden, zijn we mee gaan rijden met die toertochten over onverhard (Greenlanen) en zijn we een paar keer het terrein in geweest, wat erg leuk was. De afgelopen jaren stond die hobby op een laag pitje, maar nu is er weer wat tijd.
Ik overweeg in de loop van dit jaar een andere terreinauto te kopen. Om het een beetje betaalbaar te houden wordt het iets van voor 1986 (belastingvrij) en rijdend op diesel of LPG. Het moet een beetje groot zijn en er moeten vier fatsoenlijke zitplaatsen in zitten. En het moet goed in het terrein mee kunnen komen. En ja, dan is een Land Rover natuurlijk een uitstekende kandidaat Komt nog bij dat een eigen Land Rover ook nog een beetje een jongensdroom is (al wil ik niet al te sentimenteel worden), die nu binnen bereik komt.
Maar waar begin je aan, als je een Land Rover koopt? Ik weet nog niet welk type of uitvoering het zou gaan worden. Als ik er één zou kopen, dan hoop ik er één te vinden waarvan de verkoper beweert dat het ding in hele goede staat is en waar niet al te veel werk aan zit. Maar moet je nou een halve (of hele) automonteur zijn als je een Land Rover bezit en kan je nooit van huis gaan zonder gereedschap en reserveonderdelen, of valt dat ook wel weer mee? Of valt het wel mee met de betrouwbaarheid en volstaat onderhoud bij een goede garage?
Ik besef dat het oude auto's zijn en dat er, gezien de leeftijd, van alles kapot kan gaan. Ik besef ook dat het een hobby is die geld kost en het mag ook best wat kosten. Maar blijven de kosten een beetje binnen de perken of kost het bezit van een oude Land Rover je duizenden euro's per jaar, als je zelf niet zo handig bent? Wie kan/wil er iets over zeggen?
Grtz,
Wiend
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 15:48 door Wiend.
-
paul be
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Voor 1986, dan kom je bijna in de series landrovers. Dat zijn de bladgeveerde Land Rovers. Vanaf 1983 zijn er de 90 en 110 die later de naam Defender kregen en die zijn schroefgeveerd.
Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor, om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in de winter.
Eigenlijk wilde ik alleen maar schrijven dat onderdelen helemaal niet duur zijn. De anderen vullen mij gegarandeerd aan.
Duizenden per jaar hoeft en gaat het zeker niet kosten. Wij zijn zeker niet rijk, allemaal haha.
succes.
paul
-
der-rudi
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
maar waar begin ik dan aan ????
Aan een "eindeloos" avontuur !!!!
snowlaro.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77ca4606dc136565317acb5e068dd1c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', 'http://pe1hlv.nl/prikfoto/snowlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', '', 10873513, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Der-rudi
[pe1hlv.nl]
-
Jurriaan
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
...en de Range Rover Classic is ook nog een mogelijkheid
DSC_0003.JPG --> mod_embed_images_loadimage('a4b8717598c52c920f623d13f9b76bda', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', 'http://landrover.paginamarkt.nl/foto/2010/02/12/DSC_0003.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', '', 10873669, 600, 600, 'Loading image ...', false);
...of een 101FC, of of of...
Kijk eerst eens wat je wil, maar verwacht ook niet dat je veel goedkoper rijdt dan eentje waar je wel wegenbelasting voor betaalt. Het geld van je wegenbelasting kun je sowieso reserveren voor onderhoud en vervanging van onderdelen.
Veel rechtsgestuurd wordt er aangeboden, prijstechnisch een stuk interessanter. Maar vindt de partner dat ook wel zo leuk om ineens aan de andere kant van de auto te zitten. Ook zijn de Engelse auto's nogal berucht om de roest, eiland omringd met zout water....
En niet te snel verliefd worden op een auto, er staan er genoeg en eerst goed oriënteren alvorens je verliefd wordt
Veel plezier in de oriëntatiefase!
Jurriaan.
-
paulus-109
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
aan een ,,levenwijze,, die je niet meer los laat.......
het onvermijdelijke sleutelen moet je gewoon erbij nemen.
veel is echt makkelijk zelf te doen, zeker met de hulp van dit prikbord.
koop alleen een auto waar je mee rijden kan en vraag eventueel hulp als je gaat kijken.
zo betrouwbaar als een suki is een landrover niet, mits je er een treft die goed onderhouden en je dit zelf ook gaat doen.
onderdelen kosten niet erg veel en een gemiddelde kist met gereedschap is meestal voldoende.
succes, paul
-
richard78
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Als eerste, bedenk je dat als je een landrover koopt je voor de rest van je leven het groene virus te pakken hebt! Maar samen emt je landrover krijg je er wel een hele grote groep vrienden (allen met landrovers) erbij!
Als je een landrover koopt betekent dat je moet gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van prikkers die onder enige kennis van zaken zijn begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd met succes. En kom je er niet uit dan plaats je hier een berichtje en de oplossing volgt meestal snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg aanbod is.
Omdat het animo van landrover rijders best groot is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop. Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
-
Marijn & Simba
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Tja, waar begin je aan... allereerst word je zonder dat je ervoor betaalt lid van een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote familie
Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Stel jezelf een budget en ga daarvoor kijken. Reken er op dat een LaRo in concoursstaat makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten) die mee willen gaan kijken.
Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan regelmatig goed onderhouden Series te koop... invoeren naar NL is geen probleem.
Succes met je zoektocht.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb1aee93e5d41296e1e58a9e9703421a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10874563, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
D&G
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
paul be Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor,
> om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het
> terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in
> de winter.
> succes.
> paul
Charme zeker, koud heb ik het niet gehad, kwestie van goede thermostaat en de kieren dichten .... Het krabben van je ramen aan de buiten- en binnenkant is wel apart.
Gerard
-
Madcap
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ga er maar van uit dat je het aankoopbedrag twee keer uitgeeft, aanschaf + opknappen. Ik was zo dom om het aankoopbedrag in één keer uit te geven aan een nieuwe en die moet helemaal opnieuw in elkaar gezet worden.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 20:17 door Willem 'MadCap'.
-
Boelo
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Wiend,
Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je LR krijgt, het wordt een way of life.
Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage delen kapot van gaan zoals een waterpomp, dynamo, remlichtschakelaar, slavecilinder, radiateur, startmotor, stuurschakelaars, uitlaat, etc. Dus ook bij een belastingvrije LR.
Koop je een auto waar al een boel van vervangen is dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn.
Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een oude auto die door zijn vernieuwde status ineens heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt onderhoud en dus kosten met zich mee! Neemt niet weg dat het een hoop charme heeft als je de ongemakken kan waarderen/trotseren.
Kun je zelf sleutelen dan is een LR relatief goedkoop, de onderdelen zijn gemakkelijk te verkrijgen voor lage prijzen.
Succes met je keuze.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('839c24b3140216a3d0c6e836b58c90ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10875828, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 21:15 door Boelo.
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
richard78 Schreef:
> Als je een landrover koopt betekent dat je moet
> gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte
> staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar
> geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel
> in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles
> zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van
> prikkers die onder enige kennis van zaken zijn
> begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd
> met succes. En kom je er niet uit dan plaats je
> hier een berichtje en de oplossing volgt meestal
> snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen
> met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan
> natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg
> aanbod is.
>
> Omdat het animo van landrover rijders best groot
> is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop.
> Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
Onhandig ben ik niet, maar ik heb me nog nooit met het sleutelen aan auto's bezig gehouden. Maar als zo'n Land Rover je hobby wordt, dan is het ook wel leuk om inderdaad te leren sleutelen. En dat er een hele grote groep enthousiaste medehobbyisten is, is mij ondertussen ook al duidelijk geworden, wat op zich dan weer een argument kan zijn tzt. inderdaad een Land Rover te kopen (in plaats van wat anders, want er zijn natuurlijk ook nog andere 4x4 merken ). Wat voor mij wel een brug te ver zou zijn, is om een Land Rover helemaal te strippen en na behandeling van alles weer opnieuw op te bouwen. Los van de technische kennis mis ik daar ook de faciliteiten voor.
Grtz,
Wiend
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
> Tja, waar begin je aan... allereerst word je
> zonder dat je ervoor betaalt lid van een
> heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote
> familie
Kijk, dat is alvast mooi meegenomen Altijd gezellig en makkelijk.
> Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel
> aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles
> bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf
> en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is
> 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan bij de aankoop? Koop je de auto dan bij een handelaar of van een particulier? En neem je dan vooraf al bewust de gok dat je kort na de aankoop nog een aanzienlijk bedrag in de auto zou moeten steken? Ik heb gezien dat er oude Land Rovers in overvloed te koop aangeboden worden, maar zijn er nou ook handelaren die echt eerlijk zijn in wat ze verkopen? (dit lijkt een beetje een rotopmerking naar handelaren toe maar is niet zo bedoeld hoor. Ik zie alleen nogal wat websites waar vooral Engelse Land Rovers aangeboden worden voor prijzen die soms wat hoog lijken en waarbij de zaken wellicht wat rooskleuriger voorgesteld worden dan ze zijn, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben...)
> makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal
> gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een
> waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles
> een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er
> wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten)
> die mee willen gaan kijken.
Ik zou persoonlijk wel geneigd zijn een exemplaar te kopen waar al zoveel mogelijk aan gedaan is (moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven) en dat zal dan wat duurder zijn. Als het ooit zover komt dat ik ergens serieus naar ga kijken, dan zal ik hier zeker vragen of een deskundige mee wil.
> Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan
> regelmatig goed onderhouden Series te koop...
> invoeren naar NL is geen probleem.
Ik woon, letterlijk helemaal aan de andere kant van het land, aan de kust. Dus net iets te ver om effe in Duitsland te gaan kijken.
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer
> vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen
> en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je
> LR krijgt, het wordt een way of life.
Het lijkt wel of het over mijn vrouw gaat
> Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije
> auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat
> je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie
> goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen
> komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en
> niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude
> Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage
> delen kapot van gaan
> Koop je een auto waar al een boel van vervangen is
> dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal
> de prijs dan ook naar zijn.
> Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het
> wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij
> wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een
> oude auto die door zijn vernieuwde status ineens
> heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt
Als ik al een Land Rover zou kopen, dan wordt dat een auto voor "erbij", dus niet voor intensief gebruik zoals dagelijks woon/werkverkeer over langere afstand. Neem ik mijn oude Samurai als referentie, dan rijd ik daar misschien 5000 - 7500 km. per jaar in want voor de "normale" dagelijkse dingen hebben we natuurlijk ook nog een normale auto en die blijft ook gewoon.
Ik ben mij er terdege van bewust dat het oude auto's zijn, dat er vanwege de leeftijd van alles kapot kan gaan en dat het onderhoud geld kost. Mijn voornaamste reden om voor een oldtimer te kiezen is dat het anders te duur wordt vanwege de MRB. Dat geld geef ik dan liever uit aan onderhoud
Grtz,
Wiend
-
Marijn & Simba
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ik heb de mijne (S3-109) particulier gekocht. Éen vriend van me bij Ron Bolleboom (S3-88LW). En een andere vriend bij Jansen in Oisterwijk (Defender 90) Aan mijn auto moest vanalles gebeuren, maar daar was de prijs ook naar heb er nu voor bijna 3000 euro aan versleuteld, die van Bolleboom is nu 3,5 jaar geleden gekocht en hiervan is recentelijk de startmotor vervangen a 140 euro. En die 90 is ondertussen helemaal gestript en opnieuw opgebouwd omdat er in 3 maand tijd voor 2000 euro aan stuk is gegaan...
Dus handelaar of particulier maakt niet zoveel uit, al heb je altijd handelaren waar je mee moet oppassen. Maar ook daar kun je je vragen hier op het prikbord over stellen. De verkoopster van mijn 109 keek me zo lief aan met haar blauwe ogen dat ik em meteen gekocht heb
Het hangt niet alleen af van waar je em koopt, maar ook hoe je zelf als koper ernaar kijkt. Als je weinig wilt sleutelen zul je heel kritisch moeten zijn op de moeilijke dingen als schutbord, motor en versnellingsbak.
Ik heb een aantal 109's proefgereden destijds en uiteindelijk deze gekocht omdat er 1 jaar APK op zat én de motor toen heel goed liep. De rest kon ik wel gaandeweg repareren of vervangen.
Ik had ook geen faciliteiten toen, alleen een parkeervak voor de deur, maar sindsdien 2 gehuurde lokaties gehad en intussen via een vrijstaande woning met garage naar een iets grotere vrijstaande woning met garages waar ik 3 auto's kwijt kan. Maar is wel handig als je daar vantevoren bij stil staat... want ooit moet je em schorsen en dan heb je wel een plek nodig...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c4472748d960d69bcd1ade2bb47ef98', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10876523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
die zijn onderweg
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
dag beste Wiend,
doen wij nog een duit in het zakje (want er worden hier bedragen genoemd, hhmmm, ... en MadCapWillem ga nou toch 'es fietsen man):
wij rijden met grooooot plezier al 6 jaar onze enige auto: 109IIID exleger 1979 (gekocht voor 6.000 euro bij R rijden netjes 6.000- tot de verzekeringslimiet voor olditmers 10.000 km. (elke 3/4 weken naar de Ardennen tegenwoordig)
Aan kosten in deze 6 jaar: Oltimerverzekering, diesel/olie/vet, de APK, een nieuwe achtebalk, 2 accu's, 4 banden, 2 x v snaar, een voorruitje ... het benodigde gereedschap en een parkeervergunning da-was-'t. Misschien hebben wij veel geluk, klopklop, maar tel uit je winst!
Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
-
die zijn onderweg
Re: OT: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
nou, omdat fietsen lekker lang duurt zo fris met je haren in de wind, je dan heerlijk lang kan nadenken over 'zal ik nu dan eens reageren zónder dat ik het over 'm'n zeer' ga hebben, of ...'
-
richard78
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ik ben op het moment bezig emt het volledig strippen en weer opbouwen van een series III 109 diesel. Ik ben hieraan begonnen zonder kennis van landrovers en tot nu toe gaat het goed. Alles zit zo simpel in elkaar dat best lukt. Het is inderdaad een hoop werk en het kost wat tijd maar dan heb je ook wat. Die van mij staat bijna een jaar in de schuur en ik ben net begonnen met de wederopbouw. Voordeel is dat je na de restauratie een auto hebt die je door end oor kent, en je hebt een hoop ervaring op gedaan.
Een goed alternatief is natuurlijk een landrover kopen welke in redelijke tot goede conditie is. Deze kan je dan gaande weg naar je eigen hand repareren en verbeteren. Dat terwijl je er nog in kan rijden. En doorgaans is het ook goedkoper dan eentje restaureren. Nadeel is wel dat je je auto niet geheel kent en er dus verrassingen kunnen opduiken. Maar dat heb je met elke oude auto en die zijn meestal ook weer te verhelpen.
Kijk eens of er prikkers in de buurt zijn waarbij je kan komen kijken. Bij mij ben je in ieder geval welkom.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('53df4c858d62791f0f01fabbc2b6d992', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10877940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Madcap
Re: OT: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Aah, nu begrijp ik het pas, ik moet gewoon niet zeuren.
-
Leo van der Poel
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hey Wiend
Ben nu een landrover 109 ex defensie aan het restaureren. Heb hem/haar gekocht onder de blubber en er mankeerde van alles aan. Heb het geluk dat ik een vrij grote garage tot m'n beschikking heb. Ze lekken/zuipen en regelmatig onderdelen reviseren of vervangen. Maaaaaar deze onderdelen zijn niet zo duur. Persoonlijk heb ik er heeeeeeel veel plezier in, en de tijd om het te doen. Ben je eenmaal eigenaar van zo'n oude landrover, dan is het net heroine, je bent verslaafd voor je er erg in hebt. Vandaar die landrover, heroine is me te kostbaar. Nee joh is maar gekheid, maar bekijk voor je zelf wat voor tijd je er aan kan besteden, je zegt zelf al dat een hobby geld mag kosten, en als er vragen op technisch gebied zijn kan je bij veel verslaafden hier terecht.
mvrgr
Leo van der Poel
restauratie landrover 109 D ex def
[s835.photobucket.com]
th_SAM_0485.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e0e7026949d0f6c230b2aae779bdc0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', 'http://i835.photobucket.com/albums/zz272/lvanderpoel/th_SAM_0485.jpg?t=1306055220', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', '', 10878745, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
LaRo'69
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hallo Wiend,
Leuk dat je interesse uitgaat naar het icoon waar wij allen zo verliefd op zijn geworden en vaak ook gebleven.
Ik ben zelf ook ooit met een SJ 413 begonnen, daarna een Samurai.
Hartstikke leuke en vooral lichte auto's waar weinig mis mee kan gaan.
Rotten en roesten doen ze alleen wel op het zelfde niveau als de Landrovers.
Mijn vrouw vond onze eerste, rechtsgestuurde, 109 Serie III Stationwagon in Limestone kleur.
Pas nadat we er een slordige 7000 km mee door Europa hadden gereden, inclusief offroad, bleek
hoe ongelofelijk verrot de wagen was en vooral hoeveel teveel wij betaald hadden voor dit gebakje.
Op basis van de rotting, en toch niet zo rot dat hij in elkaar zakte, ben ik zo verknocht geraakt aan de
eenvoud van de wagen, en de enorme sterkte van alle onderdelen dat ik hem toch maar volledig uit elkaar heb gesloopt, en hem nu aan het opbouwen ben.
Intussen hebben we er een defender 130 bijgekocht ( want we kunnen natuurlijk niet meer zonder landrover ) en tevens wat old timer landrover 90's ( voor een offroad project, en één voor zomer met een softtopje ).
Je vind Landrovers werkelijk overal ter wereld voor de gekste prijzen, ik denk dat het beste advies inderdaad is: neem rustig de tijd om te kijken, te luisteren, te observeren, te rijden, naar evenementen
te gaan en mee te rijden. Maar vooral.... neem iemand mee die kennis van zaken heeft als je bij wie dan ook naar jouw/jullie landrover te kijken om deze eventueel te kopen.
-
Jaap 109
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hallo Wiend,
Hier een bericht vanuit Portugal. Hier zie je veel landrovers rondrijden en zijn door het droge klimaat bijna allemaal keihard.
Kijk eens op onderstaande site en voldoende keus. Mocht je hulp nodig hebben met het portugees dan hoor ik het wel.
[www.standvirtual.com]
Groeten,
Jaap
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
die zijn onderweg Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf
> van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk
> zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
> Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
Bedankt voor de tip! Ik heb het boekje ondertussen besteld.
Grtz,
Wiend
-
Wiend
Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Een paar jaar geleden kocht ik voor een heel leuk prijsje een Samurai. Leuk autootje waar ik jaren vrijwel probleemloos in gereden heb. Het Samuraitje is weliswaar nu weer probleemloos door de APK gekomen, maar gaat toch weg. Er zit zo ondertussen wat werk aan (roest) om 'm weer netjes te maken en hij is te klein, want jer kan er maar met z'n tweeën in zitten.
Nadat we de Samurai hadden, zijn we mee gaan rijden met die toertochten over onverhard (Greenlanen) en zijn we een paar keer het terrein in geweest, wat erg leuk was. De afgelopen jaren stond die hobby op een laag pitje, maar nu is er weer wat tijd.
Ik overweeg in de loop van dit jaar een andere terreinauto te kopen. Om het een beetje betaalbaar te houden wordt het iets van voor 1986 (belastingvrij) en rijdend op diesel of LPG. Het moet een beetje groot zijn en er moeten vier fatsoenlijke zitplaatsen in zitten. En het moet goed in het terrein mee kunnen komen. En ja, dan is een Land Rover natuurlijk een uitstekende kandidaat Komt nog bij dat een eigen Land Rover ook nog een beetje een jongensdroom is (al wil ik niet al te sentimenteel worden), die nu binnen bereik komt.
Maar waar begin je aan, als je een Land Rover koopt? Ik weet nog niet welk type of uitvoering het zou gaan worden. Als ik er één zou kopen, dan hoop ik er één te vinden waarvan de verkoper beweert dat het ding in hele goede staat is en waar niet al te veel werk aan zit. Maar moet je nou een halve (of hele) automonteur zijn als je een Land Rover bezit en kan je nooit van huis gaan zonder gereedschap en reserveonderdelen, of valt dat ook wel weer mee? Of valt het wel mee met de betrouwbaarheid en volstaat onderhoud bij een goede garage?
Ik besef dat het oude auto's zijn en dat er, gezien de leeftijd, van alles kapot kan gaan. Ik besef ook dat het een hobby is die geld kost en het mag ook best wat kosten. Maar blijven de kosten een beetje binnen de perken of kost het bezit van een oude Land Rover je duizenden euro's per jaar, als je zelf niet zo handig bent? Wie kan/wil er iets over zeggen?
Grtz,
Wiend
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 15:48 door Wiend.
Nadat we de Samurai hadden, zijn we mee gaan rijden met die toertochten over onverhard (Greenlanen) en zijn we een paar keer het terrein in geweest, wat erg leuk was. De afgelopen jaren stond die hobby op een laag pitje, maar nu is er weer wat tijd.
Ik overweeg in de loop van dit jaar een andere terreinauto te kopen. Om het een beetje betaalbaar te houden wordt het iets van voor 1986 (belastingvrij) en rijdend op diesel of LPG. Het moet een beetje groot zijn en er moeten vier fatsoenlijke zitplaatsen in zitten. En het moet goed in het terrein mee kunnen komen. En ja, dan is een Land Rover natuurlijk een uitstekende kandidaat Komt nog bij dat een eigen Land Rover ook nog een beetje een jongensdroom is (al wil ik niet al te sentimenteel worden), die nu binnen bereik komt.
Maar waar begin je aan, als je een Land Rover koopt? Ik weet nog niet welk type of uitvoering het zou gaan worden. Als ik er één zou kopen, dan hoop ik er één te vinden waarvan de verkoper beweert dat het ding in hele goede staat is en waar niet al te veel werk aan zit. Maar moet je nou een halve (of hele) automonteur zijn als je een Land Rover bezit en kan je nooit van huis gaan zonder gereedschap en reserveonderdelen, of valt dat ook wel weer mee? Of valt het wel mee met de betrouwbaarheid en volstaat onderhoud bij een goede garage?
Ik besef dat het oude auto's zijn en dat er, gezien de leeftijd, van alles kapot kan gaan. Ik besef ook dat het een hobby is die geld kost en het mag ook best wat kosten. Maar blijven de kosten een beetje binnen de perken of kost het bezit van een oude Land Rover je duizenden euro's per jaar, als je zelf niet zo handig bent? Wie kan/wil er iets over zeggen?
Grtz,
Wiend
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 15:48 door Wiend.
-
paul be
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Voor 1986, dan kom je bijna in de series landrovers. Dat zijn de bladgeveerde Land Rovers. Vanaf 1983 zijn er de 90 en 110 die later de naam Defender kregen en die zijn schroefgeveerd.
Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor, om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in de winter.
Eigenlijk wilde ik alleen maar schrijven dat onderdelen helemaal niet duur zijn. De anderen vullen mij gegarandeerd aan.
Duizenden per jaar hoeft en gaat het zeker niet kosten. Wij zijn zeker niet rijk, allemaal haha.
succes.
paul
Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor, om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in de winter.
Eigenlijk wilde ik alleen maar schrijven dat onderdelen helemaal niet duur zijn. De anderen vullen mij gegarandeerd aan.
Duizenden per jaar hoeft en gaat het zeker niet kosten. Wij zijn zeker niet rijk, allemaal haha.
succes.
paul
-
der-rudi
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
maar waar begin ik dan aan ????
Aan een "eindeloos" avontuur !!!!
snowlaro.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77ca4606dc136565317acb5e068dd1c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', 'http://pe1hlv.nl/prikfoto/snowlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', '', 10873513, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Der-rudi
[pe1hlv.nl]
Aan een "eindeloos" avontuur !!!!
snowlaro.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77ca4606dc136565317acb5e068dd1c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', 'http://pe1hlv.nl/prikfoto/snowlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpe1hlv.nl%2Fprikfoto%2Fsnowlaro.jpg', '', 10873513, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Der-rudi
[pe1hlv.nl]
-
Jurriaan
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
...en de Range Rover Classic is ook nog een mogelijkheid
DSC_0003.JPG --> mod_embed_images_loadimage('a4b8717598c52c920f623d13f9b76bda', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', 'http://landrover.paginamarkt.nl/foto/2010/02/12/DSC_0003.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', '', 10873669, 600, 600, 'Loading image ...', false);
...of een 101FC, of of of...
Kijk eerst eens wat je wil, maar verwacht ook niet dat je veel goedkoper rijdt dan eentje waar je wel wegenbelasting voor betaalt. Het geld van je wegenbelasting kun je sowieso reserveren voor onderhoud en vervanging van onderdelen.
Veel rechtsgestuurd wordt er aangeboden, prijstechnisch een stuk interessanter. Maar vindt de partner dat ook wel zo leuk om ineens aan de andere kant van de auto te zitten. Ook zijn de Engelse auto's nogal berucht om de roest, eiland omringd met zout water....
En niet te snel verliefd worden op een auto, er staan er genoeg en eerst goed oriënteren alvorens je verliefd wordt
Veel plezier in de oriëntatiefase!
Jurriaan.
DSC_0003.JPG --> mod_embed_images_loadimage('a4b8717598c52c920f623d13f9b76bda', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', 'http://landrover.paginamarkt.nl/foto/2010/02/12/DSC_0003.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.paginamarkt.nl%2Ffoto%2F2010%2F02%2F12%2FDSC_0003.JPG', '', 10873669, 600, 600, 'Loading image ...', false);
...of een 101FC, of of of...
Kijk eerst eens wat je wil, maar verwacht ook niet dat je veel goedkoper rijdt dan eentje waar je wel wegenbelasting voor betaalt. Het geld van je wegenbelasting kun je sowieso reserveren voor onderhoud en vervanging van onderdelen.
Veel rechtsgestuurd wordt er aangeboden, prijstechnisch een stuk interessanter. Maar vindt de partner dat ook wel zo leuk om ineens aan de andere kant van de auto te zitten. Ook zijn de Engelse auto's nogal berucht om de roest, eiland omringd met zout water....
En niet te snel verliefd worden op een auto, er staan er genoeg en eerst goed oriënteren alvorens je verliefd wordt
Veel plezier in de oriëntatiefase!
Jurriaan.
-
paulus-109
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
aan een ,,levenwijze,, die je niet meer los laat.......
het onvermijdelijke sleutelen moet je gewoon erbij nemen.
veel is echt makkelijk zelf te doen, zeker met de hulp van dit prikbord.
koop alleen een auto waar je mee rijden kan en vraag eventueel hulp als je gaat kijken.
zo betrouwbaar als een suki is een landrover niet, mits je er een treft die goed onderhouden en je dit zelf ook gaat doen.
onderdelen kosten niet erg veel en een gemiddelde kist met gereedschap is meestal voldoende.
succes, paul
het onvermijdelijke sleutelen moet je gewoon erbij nemen.
veel is echt makkelijk zelf te doen, zeker met de hulp van dit prikbord.
koop alleen een auto waar je mee rijden kan en vraag eventueel hulp als je gaat kijken.
zo betrouwbaar als een suki is een landrover niet, mits je er een treft die goed onderhouden en je dit zelf ook gaat doen.
onderdelen kosten niet erg veel en een gemiddelde kist met gereedschap is meestal voldoende.
succes, paul
-
richard78
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Als eerste, bedenk je dat als je een landrover koopt je voor de rest van je leven het groene virus te pakken hebt! Maar samen emt je landrover krijg je er wel een hele grote groep vrienden (allen met landrovers) erbij!
Als je een landrover koopt betekent dat je moet gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van prikkers die onder enige kennis van zaken zijn begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd met succes. En kom je er niet uit dan plaats je hier een berichtje en de oplossing volgt meestal snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg aanbod is.
Omdat het animo van landrover rijders best groot is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop. Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
Als je een landrover koopt betekent dat je moet gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van prikkers die onder enige kennis van zaken zijn begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd met succes. En kom je er niet uit dan plaats je hier een berichtje en de oplossing volgt meestal snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg aanbod is.
Omdat het animo van landrover rijders best groot is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop. Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
-
Marijn & Simba
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Tja, waar begin je aan... allereerst word je zonder dat je ervoor betaalt lid van een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote familie
Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Stel jezelf een budget en ga daarvoor kijken. Reken er op dat een LaRo in concoursstaat makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten) die mee willen gaan kijken.
Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan regelmatig goed onderhouden Series te koop... invoeren naar NL is geen probleem.
Succes met je zoektocht.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb1aee93e5d41296e1e58a9e9703421a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10874563, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Stel jezelf een budget en ga daarvoor kijken. Reken er op dat een LaRo in concoursstaat makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten) die mee willen gaan kijken.
Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan regelmatig goed onderhouden Series te koop... invoeren naar NL is geen probleem.
Succes met je zoektocht.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb1aee93e5d41296e1e58a9e9703421a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10874563, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
D&G
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
paul be Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor,
> om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het
> terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in
> de winter.
> succes.
> paul
Charme zeker, koud heb ik het niet gehad, kwestie van goede thermostaat en de kieren dichten .... Het krabben van je ramen aan de buiten- en binnenkant is wel apart.
Gerard
-------------------------------------------------------
> Maar die Laro`s serie III hebben veel charme hoor,
> om het zo maar te zeggen. En zijn prima in het
> terrein. Voor dagelijks gebruik, ehm heel koud in
> de winter.
> succes.
> paul
Charme zeker, koud heb ik het niet gehad, kwestie van goede thermostaat en de kieren dichten .... Het krabben van je ramen aan de buiten- en binnenkant is wel apart.
Gerard
-
Madcap
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ga er maar van uit dat je het aankoopbedrag twee keer uitgeeft, aanschaf + opknappen. Ik was zo dom om het aankoopbedrag in één keer uit te geven aan een nieuwe en die moet helemaal opnieuw in elkaar gezet worden.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 20:17 door Willem 'MadCap'.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 20:17 door Willem 'MadCap'.
-
Boelo
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Wiend,
Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je LR krijgt, het wordt een way of life.
Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage delen kapot van gaan zoals een waterpomp, dynamo, remlichtschakelaar, slavecilinder, radiateur, startmotor, stuurschakelaars, uitlaat, etc. Dus ook bij een belastingvrije LR.
Koop je een auto waar al een boel van vervangen is dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn.
Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een oude auto die door zijn vernieuwde status ineens heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt onderhoud en dus kosten met zich mee! Neemt niet weg dat het een hoop charme heeft als je de ongemakken kan waarderen/trotseren.
Kun je zelf sleutelen dan is een LR relatief goedkoop, de onderdelen zijn gemakkelijk te verkrijgen voor lage prijzen.
Succes met je keuze.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('839c24b3140216a3d0c6e836b58c90ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10875828, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 21:15 door Boelo.
Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je LR krijgt, het wordt een way of life.
Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage delen kapot van gaan zoals een waterpomp, dynamo, remlichtschakelaar, slavecilinder, radiateur, startmotor, stuurschakelaars, uitlaat, etc. Dus ook bij een belastingvrije LR.
Koop je een auto waar al een boel van vervangen is dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn.
Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een oude auto die door zijn vernieuwde status ineens heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt onderhoud en dus kosten met zich mee! Neemt niet weg dat het een hoop charme heeft als je de ongemakken kan waarderen/trotseren.
Kun je zelf sleutelen dan is een LR relatief goedkoop, de onderdelen zijn gemakkelijk te verkrijgen voor lage prijzen.
Succes met je keuze.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('839c24b3140216a3d0c6e836b58c90ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10875828, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2010 21:15 door Boelo.
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
richard78 Schreef:
> Als je een landrover koopt betekent dat je moet
> gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte
> staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar
> geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel
> in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles
> zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van
> prikkers die onder enige kennis van zaken zijn
> begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd
> met succes. En kom je er niet uit dan plaats je
> hier een berichtje en de oplossing volgt meestal
> snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen
> met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan
> natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg
> aanbod is.
>
> Omdat het animo van landrover rijders best groot
> is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop.
> Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
Onhandig ben ik niet, maar ik heb me nog nooit met het sleutelen aan auto's bezig gehouden. Maar als zo'n Land Rover je hobby wordt, dan is het ook wel leuk om inderdaad te leren sleutelen. En dat er een hele grote groep enthousiaste medehobbyisten is, is mij ondertussen ook al duidelijk geworden, wat op zich dan weer een argument kan zijn tzt. inderdaad een Land Rover te kopen (in plaats van wat anders, want er zijn natuurlijk ook nog andere 4x4 merken ). Wat voor mij wel een brug te ver zou zijn, is om een Land Rover helemaal te strippen en na behandeling van alles weer opnieuw op te bouwen. Los van de technische kennis mis ik daar ook de faciliteiten voor.
Grtz,
Wiend
> Als je een landrover koopt betekent dat je moet
> gaan sleutelen. zelfs als je er een in perfecte
> staat koop zal er iets mis zijn of mis gaan. Maar
> geen nood, ze zitten namelijk erg basic en simpel
> in elkaar. je kan dus overal bij en nagenoeg alles
> zelf doen. Er zijn hier genoeg voorbeelden van
> prikkers die onder enige kennis van zaken zijn
> begonnen met sleutelen aan hun landrover en altijd
> met succes. En kom je er niet uit dan plaats je
> hier een berichtje en de oplossing volgt meestal
> snel. En wild vreemden die je opeens komen helpen
> met sleutelen komt ook geregeld voor. Je kan
> natuurlijk ook een cursus doen waarvoor er genoeg
> aanbod is.
>
> Omdat het animo van landrover rijders best groot
> is zijn de onderdelen nog redelijk goedkoop.
> Daardoor zijn de kosten nog redelijk te overzien.
Onhandig ben ik niet, maar ik heb me nog nooit met het sleutelen aan auto's bezig gehouden. Maar als zo'n Land Rover je hobby wordt, dan is het ook wel leuk om inderdaad te leren sleutelen. En dat er een hele grote groep enthousiaste medehobbyisten is, is mij ondertussen ook al duidelijk geworden, wat op zich dan weer een argument kan zijn tzt. inderdaad een Land Rover te kopen (in plaats van wat anders, want er zijn natuurlijk ook nog andere 4x4 merken ). Wat voor mij wel een brug te ver zou zijn, is om een Land Rover helemaal te strippen en na behandeling van alles weer opnieuw op te bouwen. Los van de technische kennis mis ik daar ook de faciliteiten voor.
Grtz,
Wiend
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
> Tja, waar begin je aan... allereerst word je
> zonder dat je ervoor betaalt lid van een
> heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote
> familie
Kijk, dat is alvast mooi meegenomen Altijd gezellig en makkelijk.
> Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel
> aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles
> bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf
> en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is
> 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan bij de aankoop? Koop je de auto dan bij een handelaar of van een particulier? En neem je dan vooraf al bewust de gok dat je kort na de aankoop nog een aanzienlijk bedrag in de auto zou moeten steken? Ik heb gezien dat er oude Land Rovers in overvloed te koop aangeboden worden, maar zijn er nou ook handelaren die echt eerlijk zijn in wat ze verkopen? (dit lijkt een beetje een rotopmerking naar handelaren toe maar is niet zo bedoeld hoor. Ik zie alleen nogal wat websites waar vooral Engelse Land Rovers aangeboden worden voor prijzen die soms wat hoog lijken en waarbij de zaken wellicht wat rooskleuriger voorgesteld worden dan ze zijn, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben...)
> makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal
> gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een
> waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles
> een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er
> wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten)
> die mee willen gaan kijken.
Ik zou persoonlijk wel geneigd zijn een exemplaar te kopen waar al zoveel mogelijk aan gedaan is (moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven) en dat zal dan wat duurder zijn. Als het ooit zover komt dat ik ergens serieus naar ga kijken, dan zal ik hier zeker vragen of een deskundige mee wil.
> Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan
> regelmatig goed onderhouden Series te koop...
> invoeren naar NL is geen probleem.
Ik woon, letterlijk helemaal aan de andere kant van het land, aan de kust. Dus net iets te ver om effe in Duitsland te gaan kijken.
> zonder dat je ervoor betaalt lid van een
> heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote
> familie
Kijk, dat is alvast mooi meegenomen Altijd gezellig en makkelijk.
> Ik dacht ook even lekker te rijden en niet teveel
> aan nieuwe onderdelen uit te geven... Ben nu alles
> bij elkaar ongeveer 6000 euro inclusief aanschaf
> en motorconversie kwijt. Mijn totale budget is
> 7.500 euro, en daar kom ik niet aan denk ik.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan bij de aankoop? Koop je de auto dan bij een handelaar of van een particulier? En neem je dan vooraf al bewust de gok dat je kort na de aankoop nog een aanzienlijk bedrag in de auto zou moeten steken? Ik heb gezien dat er oude Land Rovers in overvloed te koop aangeboden worden, maar zijn er nou ook handelaren die echt eerlijk zijn in wat ze verkopen? (dit lijkt een beetje een rotopmerking naar handelaren toe maar is niet zo bedoeld hoor. Ik zie alleen nogal wat websites waar vooral Engelse Land Rovers aangeboden worden voor prijzen die soms wat hoog lijken en waarbij de zaken wellicht wat rooskleuriger voorgesteld worden dan ze zijn, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben...)
> makkelijk 10.000 kan kosten, en een in normaal
> gereviseerde staat 7.500 waard is. Koop je er een
> waaraan gewerkt moet worden, zorg dan dat je alles
> een beetje op een rijtje hebt voor je koopt. Er
> wonen Prikkers genoeg in je buurt (zeker weten)
> die mee willen gaan kijken.
Ik zou persoonlijk wel geneigd zijn een exemplaar te kopen waar al zoveel mogelijk aan gedaan is (moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven) en dat zal dan wat duurder zijn. Als het ooit zover komt dat ik ergens serieus naar ga kijken, dan zal ik hier zeker vragen of een deskundige mee wil.
> Als je in de buurt van Duitsland woont, daar staan
> regelmatig goed onderhouden Series te koop...
> invoeren naar NL is geen probleem.
Ik woon, letterlijk helemaal aan de andere kant van het land, aan de kust. Dus net iets te ver om effe in Duitsland te gaan kijken.
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer
> vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen
> en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je
> LR krijgt, het wordt een way of life.
Het lijkt wel of het over mijn vrouw gaat
> Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije
> auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat
> je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie
> goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen
> komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en
> niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude
> Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage
> delen kapot van gaan
> Koop je een auto waar al een boel van vervangen is
> dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal
> de prijs dan ook naar zijn.
> Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het
> wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij
> wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een
> oude auto die door zijn vernieuwde status ineens
> heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt
Als ik al een Land Rover zou kopen, dan wordt dat een auto voor "erbij", dus niet voor intensief gebruik zoals dagelijks woon/werkverkeer over langere afstand. Neem ik mijn oude Samurai als referentie, dan rijd ik daar misschien 5000 - 7500 km. per jaar in want voor de "normale" dagelijkse dingen hebben we natuurlijk ook nog een normale auto en die blijft ook gewoon.
Ik ben mij er terdege van bewust dat het oude auto's zijn, dat er vanwege de leeftijd van alles kapot kan gaan en dat het onderhoud geld kost. Mijn voornaamste reden om voor een oldtimer te kiezen is dat het anders te duur wordt vanwege de MRB. Dat geld geef ik dan liever uit aan onderhoud
Grtz,
Wiend
-------------------------------------------------------
> Als je aan een LR begint dan kom je er nooit meer
> vanaf, niet van de auto als je dat al zou willen
> en niet van het liefdevolle gevoel dat je voor je
> LR krijgt, het wordt een way of life.
Het lijkt wel of het over mijn vrouw gaat
> Realiseer je wel dat wanneer je een belastingvrije
> auto koopt voor dagelijks (intensief) gebruik, dat
> je, ondanks dat de verkoper zal zeggen 'dat ie
> goed is', toch voor een hoop onkosten zal kunnen
> komen te staan. Dat is inherent aan de leeftijd en
> niet aan het merk Koop je bv een 25 jaar oude
> Mercedes of Volvo, dan zullen daar ook de slijtage
> delen kapot van gaan
> Koop je een auto waar al een boel van vervangen is
> dan zal het allemaal wel meevallen, maar daar zal
> de prijs dan ook naar zijn.
> Ik merk wel in mijn omgeving dat 'leken', als het
> wat oudere auto's aangaat, de status belastingvrij
> wel wat over-romantiseren. Het is en blijft een
> oude auto die door zijn vernieuwde status ineens
> heel erg veel gebruikt wordt en dat brengt
Als ik al een Land Rover zou kopen, dan wordt dat een auto voor "erbij", dus niet voor intensief gebruik zoals dagelijks woon/werkverkeer over langere afstand. Neem ik mijn oude Samurai als referentie, dan rijd ik daar misschien 5000 - 7500 km. per jaar in want voor de "normale" dagelijkse dingen hebben we natuurlijk ook nog een normale auto en die blijft ook gewoon.
Ik ben mij er terdege van bewust dat het oude auto's zijn, dat er vanwege de leeftijd van alles kapot kan gaan en dat het onderhoud geld kost. Mijn voornaamste reden om voor een oldtimer te kiezen is dat het anders te duur wordt vanwege de MRB. Dat geld geef ik dan liever uit aan onderhoud
Grtz,
Wiend
-
Marijn & Simba
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ik heb de mijne (S3-109) particulier gekocht. Éen vriend van me bij Ron Bolleboom (S3-88LW). En een andere vriend bij Jansen in Oisterwijk (Defender 90) Aan mijn auto moest vanalles gebeuren, maar daar was de prijs ook naar heb er nu voor bijna 3000 euro aan versleuteld, die van Bolleboom is nu 3,5 jaar geleden gekocht en hiervan is recentelijk de startmotor vervangen a 140 euro. En die 90 is ondertussen helemaal gestript en opnieuw opgebouwd omdat er in 3 maand tijd voor 2000 euro aan stuk is gegaan...
Dus handelaar of particulier maakt niet zoveel uit, al heb je altijd handelaren waar je mee moet oppassen. Maar ook daar kun je je vragen hier op het prikbord over stellen. De verkoopster van mijn 109 keek me zo lief aan met haar blauwe ogen dat ik em meteen gekocht heb
Het hangt niet alleen af van waar je em koopt, maar ook hoe je zelf als koper ernaar kijkt. Als je weinig wilt sleutelen zul je heel kritisch moeten zijn op de moeilijke dingen als schutbord, motor en versnellingsbak.
Ik heb een aantal 109's proefgereden destijds en uiteindelijk deze gekocht omdat er 1 jaar APK op zat én de motor toen heel goed liep. De rest kon ik wel gaandeweg repareren of vervangen.
Ik had ook geen faciliteiten toen, alleen een parkeervak voor de deur, maar sindsdien 2 gehuurde lokaties gehad en intussen via een vrijstaande woning met garage naar een iets grotere vrijstaande woning met garages waar ik 3 auto's kwijt kan. Maar is wel handig als je daar vantevoren bij stil staat... want ooit moet je em schorsen en dan heb je wel een plek nodig...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c4472748d960d69bcd1ade2bb47ef98', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10876523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dus handelaar of particulier maakt niet zoveel uit, al heb je altijd handelaren waar je mee moet oppassen. Maar ook daar kun je je vragen hier op het prikbord over stellen. De verkoopster van mijn 109 keek me zo lief aan met haar blauwe ogen dat ik em meteen gekocht heb
Het hangt niet alleen af van waar je em koopt, maar ook hoe je zelf als koper ernaar kijkt. Als je weinig wilt sleutelen zul je heel kritisch moeten zijn op de moeilijke dingen als schutbord, motor en versnellingsbak.
Ik heb een aantal 109's proefgereden destijds en uiteindelijk deze gekocht omdat er 1 jaar APK op zat én de motor toen heel goed liep. De rest kon ik wel gaandeweg repareren of vervangen.
Ik had ook geen faciliteiten toen, alleen een parkeervak voor de deur, maar sindsdien 2 gehuurde lokaties gehad en intussen via een vrijstaande woning met garage naar een iets grotere vrijstaande woning met garages waar ik 3 auto's kwijt kan. Maar is wel handig als je daar vantevoren bij stil staat... want ooit moet je em schorsen en dan heb je wel een plek nodig...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c4472748d960d69bcd1ade2bb47ef98', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10876523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
die zijn onderweg
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
dag beste Wiend,
doen wij nog een duit in het zakje (want er worden hier bedragen genoemd, hhmmm, ... en MadCapWillem ga nou toch 'es fietsen man):
wij rijden met grooooot plezier al 6 jaar onze enige auto: 109IIID exleger 1979 (gekocht voor 6.000 euro bij R rijden netjes 6.000- tot de verzekeringslimiet voor olditmers 10.000 km. (elke 3/4 weken naar de Ardennen tegenwoordig)
Aan kosten in deze 6 jaar: Oltimerverzekering, diesel/olie/vet, de APK, een nieuwe achtebalk, 2 accu's, 4 banden, 2 x v snaar, een voorruitje ... het benodigde gereedschap en een parkeervergunning da-was-'t. Misschien hebben wij veel geluk, klopklop, maar tel uit je winst!
Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
doen wij nog een duit in het zakje (want er worden hier bedragen genoemd, hhmmm, ... en MadCapWillem ga nou toch 'es fietsen man):
wij rijden met grooooot plezier al 6 jaar onze enige auto: 109IIID exleger 1979 (gekocht voor 6.000 euro bij R rijden netjes 6.000- tot de verzekeringslimiet voor olditmers 10.000 km. (elke 3/4 weken naar de Ardennen tegenwoordig)
Aan kosten in deze 6 jaar: Oltimerverzekering, diesel/olie/vet, de APK, een nieuwe achtebalk, 2 accu's, 4 banden, 2 x v snaar, een voorruitje ... het benodigde gereedschap en een parkeervergunning da-was-'t. Misschien hebben wij veel geluk, klopklop, maar tel uit je winst!
Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
-
die zijn onderweg
Re: OT: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
nou, omdat fietsen lekker lang duurt zo fris met je haren in de wind, je dan heerlijk lang kan nadenken over 'zal ik nu dan eens reageren zónder dat ik het over 'm'n zeer' ga hebben, of ...'
-
richard78
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Ik ben op het moment bezig emt het volledig strippen en weer opbouwen van een series III 109 diesel. Ik ben hieraan begonnen zonder kennis van landrovers en tot nu toe gaat het goed. Alles zit zo simpel in elkaar dat best lukt. Het is inderdaad een hoop werk en het kost wat tijd maar dan heb je ook wat. Die van mij staat bijna een jaar in de schuur en ik ben net begonnen met de wederopbouw. Voordeel is dat je na de restauratie een auto hebt die je door end oor kent, en je hebt een hoop ervaring op gedaan.
Een goed alternatief is natuurlijk een landrover kopen welke in redelijke tot goede conditie is. Deze kan je dan gaande weg naar je eigen hand repareren en verbeteren. Dat terwijl je er nog in kan rijden. En doorgaans is het ook goedkoper dan eentje restaureren. Nadeel is wel dat je je auto niet geheel kent en er dus verrassingen kunnen opduiken. Maar dat heb je met elke oude auto en die zijn meestal ook weer te verhelpen.
Kijk eens of er prikkers in de buurt zijn waarbij je kan komen kijken. Bij mij ben je in ieder geval welkom.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('53df4c858d62791f0f01fabbc2b6d992', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10877940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een goed alternatief is natuurlijk een landrover kopen welke in redelijke tot goede conditie is. Deze kan je dan gaande weg naar je eigen hand repareren en verbeteren. Dat terwijl je er nog in kan rijden. En doorgaans is het ook goedkoper dan eentje restaureren. Nadeel is wel dat je je auto niet geheel kent en er dus verrassingen kunnen opduiken. Maar dat heb je met elke oude auto en die zijn meestal ook weer te verhelpen.
Kijk eens of er prikkers in de buurt zijn waarbij je kan komen kijken. Bij mij ben je in ieder geval welkom.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('53df4c858d62791f0f01fabbc2b6d992', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10877940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Madcap
Re: OT: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Aah, nu begrijp ik het pas, ik moet gewoon niet zeuren.
-
Leo van der Poel
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hey Wiend
Ben nu een landrover 109 ex defensie aan het restaureren. Heb hem/haar gekocht onder de blubber en er mankeerde van alles aan. Heb het geluk dat ik een vrij grote garage tot m'n beschikking heb. Ze lekken/zuipen en regelmatig onderdelen reviseren of vervangen. Maaaaaar deze onderdelen zijn niet zo duur. Persoonlijk heb ik er heeeeeeel veel plezier in, en de tijd om het te doen. Ben je eenmaal eigenaar van zo'n oude landrover, dan is het net heroine, je bent verslaafd voor je er erg in hebt. Vandaar die landrover, heroine is me te kostbaar. Nee joh is maar gekheid, maar bekijk voor je zelf wat voor tijd je er aan kan besteden, je zegt zelf al dat een hobby geld mag kosten, en als er vragen op technisch gebied zijn kan je bij veel verslaafden hier terecht.
mvrgr
Leo van der Poel
restauratie landrover 109 D ex def
[s835.photobucket.com]
th_SAM_0485.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e0e7026949d0f6c230b2aae779bdc0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', 'http://i835.photobucket.com/albums/zz272/lvanderpoel/th_SAM_0485.jpg?t=1306055220', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', '', 10878745, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben nu een landrover 109 ex defensie aan het restaureren. Heb hem/haar gekocht onder de blubber en er mankeerde van alles aan. Heb het geluk dat ik een vrij grote garage tot m'n beschikking heb. Ze lekken/zuipen en regelmatig onderdelen reviseren of vervangen. Maaaaaar deze onderdelen zijn niet zo duur. Persoonlijk heb ik er heeeeeeel veel plezier in, en de tijd om het te doen. Ben je eenmaal eigenaar van zo'n oude landrover, dan is het net heroine, je bent verslaafd voor je er erg in hebt. Vandaar die landrover, heroine is me te kostbaar. Nee joh is maar gekheid, maar bekijk voor je zelf wat voor tijd je er aan kan besteden, je zegt zelf al dat een hobby geld mag kosten, en als er vragen op technisch gebied zijn kan je bij veel verslaafden hier terecht.
mvrgr
Leo van der Poel
restauratie landrover 109 D ex def
[s835.photobucket.com]
th_SAM_0485.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e0e7026949d0f6c230b2aae779bdc0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', 'http://i835.photobucket.com/albums/zz272/lvanderpoel/th_SAM_0485.jpg?t=1306055220', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', '', 10878745, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
LaRo'69
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hallo Wiend,
Leuk dat je interesse uitgaat naar het icoon waar wij allen zo verliefd op zijn geworden en vaak ook gebleven.
Ik ben zelf ook ooit met een SJ 413 begonnen, daarna een Samurai.
Hartstikke leuke en vooral lichte auto's waar weinig mis mee kan gaan.
Rotten en roesten doen ze alleen wel op het zelfde niveau als de Landrovers.
Mijn vrouw vond onze eerste, rechtsgestuurde, 109 Serie III Stationwagon in Limestone kleur.
Pas nadat we er een slordige 7000 km mee door Europa hadden gereden, inclusief offroad, bleek
hoe ongelofelijk verrot de wagen was en vooral hoeveel teveel wij betaald hadden voor dit gebakje.
Op basis van de rotting, en toch niet zo rot dat hij in elkaar zakte, ben ik zo verknocht geraakt aan de
eenvoud van de wagen, en de enorme sterkte van alle onderdelen dat ik hem toch maar volledig uit elkaar heb gesloopt, en hem nu aan het opbouwen ben.
Intussen hebben we er een defender 130 bijgekocht ( want we kunnen natuurlijk niet meer zonder landrover ) en tevens wat old timer landrover 90's ( voor een offroad project, en één voor zomer met een softtopje ).
Je vind Landrovers werkelijk overal ter wereld voor de gekste prijzen, ik denk dat het beste advies inderdaad is: neem rustig de tijd om te kijken, te luisteren, te observeren, te rijden, naar evenementen
te gaan en mee te rijden. Maar vooral.... neem iemand mee die kennis van zaken heeft als je bij wie dan ook naar jouw/jullie landrover te kijken om deze eventueel te kopen.
Leuk dat je interesse uitgaat naar het icoon waar wij allen zo verliefd op zijn geworden en vaak ook gebleven.
Ik ben zelf ook ooit met een SJ 413 begonnen, daarna een Samurai.
Hartstikke leuke en vooral lichte auto's waar weinig mis mee kan gaan.
Rotten en roesten doen ze alleen wel op het zelfde niveau als de Landrovers.
Mijn vrouw vond onze eerste, rechtsgestuurde, 109 Serie III Stationwagon in Limestone kleur.
Pas nadat we er een slordige 7000 km mee door Europa hadden gereden, inclusief offroad, bleek
hoe ongelofelijk verrot de wagen was en vooral hoeveel teveel wij betaald hadden voor dit gebakje.
Op basis van de rotting, en toch niet zo rot dat hij in elkaar zakte, ben ik zo verknocht geraakt aan de
eenvoud van de wagen, en de enorme sterkte van alle onderdelen dat ik hem toch maar volledig uit elkaar heb gesloopt, en hem nu aan het opbouwen ben.
Intussen hebben we er een defender 130 bijgekocht ( want we kunnen natuurlijk niet meer zonder landrover ) en tevens wat old timer landrover 90's ( voor een offroad project, en één voor zomer met een softtopje ).
Je vind Landrovers werkelijk overal ter wereld voor de gekste prijzen, ik denk dat het beste advies inderdaad is: neem rustig de tijd om te kijken, te luisteren, te observeren, te rijden, naar evenementen
te gaan en mee te rijden. Maar vooral.... neem iemand mee die kennis van zaken heeft als je bij wie dan ook naar jouw/jullie landrover te kijken om deze eventueel te kopen.
-
Jaap 109
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
Hallo Wiend,
Hier een bericht vanuit Portugal. Hier zie je veel landrovers rondrijden en zijn door het droge klimaat bijna allemaal keihard.
Kijk eens op onderstaande site en voldoende keus. Mocht je hulp nodig hebben met het portugees dan hoor ik het wel.
[www.standvirtual.com]
Groeten,
Jaap
Hier een bericht vanuit Portugal. Hier zie je veel landrovers rondrijden en zijn door het droge klimaat bijna allemaal keihard.
Kijk eens op onderstaande site en voldoende keus. Mocht je hulp nodig hebben met het portugees dan hoor ik het wel.
[www.standvirtual.com]
Groeten,
Jaap
-
Wiend
Re: Land Rover kopen, maar waar begin ik dan aan
Citeer
die zijn onderweg Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf
> van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk
> zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
> Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
Bedankt voor de tip! Ik heb het boekje ondertussen besteld.
Grtz,
Wiend
-------------------------------------------------------
>
> Nog een tip: op LRCH site shop: boekje aanschaf
> van een tweede hands Land Rover, 5,- (ja, eerlijk
> zijn, we hebben 't boekie gemaakt)
> Groeten en maak de goed keus, Martijn en Caroline
Bedankt voor de tip! Ik heb het boekje ondertussen besteld.
Grtz,
Wiend