Ik zou wel eens een aanhanger willen trekken met mijn ex ned. leger 109. Deze heeft een 24 Volt connector aan de achterkant.
Heeft iemand een simpele oplossing hier voor. Zelf dacht ik om in een lichtbalkje 24V lampjes te zetten.
Zijn er wellicht verloop stekkers te verkrijgen? Of een 24 Volt stekker?
Bedankt alvast voor het meedenken.
Gr. Mark..
Aanhanger aan een series III ex leger
-
Geert LW79
Re: Aanhanger aan een series III ex leger
Heb op mijn Lightweight een gewone aanhanger stopkontakt maar dan wel met 24 volt, heb bij Conrad een omvormer/verloopstekker gekocht artikel nr. 852208-8A, die kan je tussen de aanhanger en je auto monteren, je hebt dan met verloopstekker 12V en zonder verloopstekker 24 volt. je kan dus zo bijna alles aankoppelen (mits er een gewone aanhanger stekker aan zit)
Dit werkt voor mij prima.
Groeten,
Geert
Dit werkt voor mij prima.
Groeten,
Geert
-
Landstalker
Op mijn 109 zit geen standaard aanhangwagen maar een 12 polig stopcontact. Is er voor deze een omvormer/verloopstekker te koop?
groet Mark..
groet Mark..
-
Nick
Als je voor een meer permanente oplossing wilt gaan, kun je ook een 12 volt omvormer en een paar 24 volt relais nemen. Je laat de relais schakelen door de verlichting, dus knipper (L+R), rem, verlichting. en sluit de omvormer erop aan. Zo kun je op een goedkope manier een 12 volt aanhanger stopcontact maken, de omvormer hebben de meeste al in de auto voor radio e.d.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
Geert LW79
Als je een 7 polig stopkontakt naast de 12 polige zet kan je met die losse adapter alles aansluiten wat je hartje begeert, Die omvormer kost iets van 96 euro dus dan ben je totaal iets van 100 euro kwijt. die adapter is er ook in een uitvoering voor vrachtwagen stopkontakten, dat is ook 7 polig maar dan anders, die adapter is 10 euro duurder.
Geert
Geert