Semi OT: Iemand ervaring met export/verschepen naar USA?
-
Bart74
Semi OT: Iemand ervaring met export/verschepen naar USA?
Heeft iemand ervaring met het exporteren/verschepen van een auto (Land Rover) naar Amerika?
Zijn er bedrijven die dit doen? Waar moet ik op letten (behalve dat de koper betrouwbaar moet zijn, dat ik mijn geld krijg en dat ik het kenteken voor export aanmeld)?
Bsart
Zijn er bedrijven die dit doen? Waar moet ik op letten (behalve dat de koper betrouwbaar moet zijn, dat ik mijn geld krijg en dat ik het kenteken voor export aanmeld)?
Bsart
-
Jurriaan
Re: Semi OT: Iemand ervaring met export/verschepen naar USA?
Dat je niet te weinig vraagt voor zo'n 127, ze zijn er gek op daar =)
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Rene110V8
Als het goed gaat is ie dinsdag klaar
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
[www.markelo4x4.tk]
[landrover110v8.fotopic.net]
Groeten Rene110V8
[www.markelo4x4.tk]
-
Bart74
Dus dinsdagavond kom je bakkie doen? Had je de b-stylen al besteld? Zoja.. waar?
Bart
Bart
-
Bart74
Als ze betalen wat ik vraag vind ik het goed.
Op gelukzoekers reageer ik niet...
Op gelukzoekers reageer ik niet...
-
johan
Ik woon in USA en heb diverse LR's hier heen gehaald.
Goedkoopste (ong € 800,=) is om de auto in Amsterdam op de te boot zetten en in Baltimore (Oostkust) af te halen. RORO-schip. Er zijn ook andere steden maar daat heb ik geen ervaring mee. Even met Hoech liner bellen in A'dam. Container is ook mogelijk maar veel duurder.
Let er op dat auto absoluut schoon is. Modder komt het land niet in.
Bij douane bij binnenkomst van het land moet je bewijs hebben dat auto 25 jr oud is om onder EPA en MOD uit te komen. Dit kan met originele kenteken en vermelding van bouwjaar, ik heb dat altijd meegenomen en later bij RDW als export afgemeld. Zou niet weten hoe je het anders bij de doane in USA moet aantonen. Invoerrechten bedragen 4% van een bedrag dat je zelf op moet geven. Registreren gaat via Secratery of State maar kan alleen als je hier woont.
Ik heb de auto's altijd vanaf Baltimore gereden, NL kenteken geschorst en in US een verzekering afgesloten, veel goedkoper dan in NL een verzekering vvoor AMerika afsluiten.
Goedkoopste (ong € 800,=) is om de auto in Amsterdam op de te boot zetten en in Baltimore (Oostkust) af te halen. RORO-schip. Er zijn ook andere steden maar daat heb ik geen ervaring mee. Even met Hoech liner bellen in A'dam. Container is ook mogelijk maar veel duurder.
Let er op dat auto absoluut schoon is. Modder komt het land niet in.
Bij douane bij binnenkomst van het land moet je bewijs hebben dat auto 25 jr oud is om onder EPA en MOD uit te komen. Dit kan met originele kenteken en vermelding van bouwjaar, ik heb dat altijd meegenomen en later bij RDW als export afgemeld. Zou niet weten hoe je het anders bij de doane in USA moet aantonen. Invoerrechten bedragen 4% van een bedrag dat je zelf op moet geven. Registreren gaat via Secratery of State maar kan alleen als je hier woont.
Ik heb de auto's altijd vanaf Baltimore gereden, NL kenteken geschorst en in US een verzekering afgesloten, veel goedkoper dan in NL een verzekering vvoor AMerika afsluiten.
-
Rene110V8
Ding ligt in Genemuiden, is een beetje uit de richting
Groeten Rene110V8
[www.markelo4x4.tk]
Groeten Rene110V8
[www.markelo4x4.tk]