motoren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erik van oort

motoren

Bericht door erik van oort »

Na wat rondkijken naar wat 110 type's kom ik erachter dat het merendeel van alle motoren diesel of td zijn. Nu snap ik dat als je rustig rijdt in terrein het weinig zin heeft om een intercooler te hebben, maar schaden doet het ook niet. Verder lijkt vooralsnog de opbouw van de motoren vrij "ouderwets" zo ben ik er niet achter hoeveel kleppen er per cilinder inzitten bij een diesel van 86. Verder heb ik heb het vermoeden dat een 3lt tdi eigenlijk de modernste en krachtigste motoren zijn in het scala, even de allermodernste "vanaf 2000" motoren niet meegerekend. Ik heb het boekje aankoop van een landrover lekker doorgelezen en dat was leuk en informatief. Weet iemand plekken op het net of weer een boekje dat wat meer info geeft over alle motortypes en de uitwisselbaarheid per type of jaar landrover... bv een 3ltr tdi in een 110 plaatsen...
gretz erik
Hermen Vlothuizen

Re: motoren

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Inderdaad leunde Land Rover in het verleden graag op bewezen en dus ouderwetse techniek. Hier wat leesvoer:
[en.wikipedia.org]

[www.glencoyne.co.uk]

Hermen
erik van oort

Wat mag een diesel of td op een 110 uit 84 tot 86 eigenlijk aan co2 uitbraken en wat doet een 2lt en 3lt Tdi aan co2?
gretz erik
110

Bericht door 110 »

Let op;

alle motoren, op diesel, die jij nu beschrijft zijn 2.5 Liter motoren.
200Tdi is zo genoemd vanwege het (bijna gehaalde) koppel, en 300Tdi omdat Land Rover een opvolgende naam wilden hebben.

Succes
erik van oort

Wat ik zo gelezen heb blijkt ook dat zowel 2 als 3tdi mechanische injectie heeft. Klopt toch?
erik
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Klopt helemaal.
De meeste gebruikers zweren er ook bij: geen elctronica = geen storing.
Jaap
Plaats reactie