Achterste krukas oliekeering vervangen van 300TDi
-
Eduard
Achterste krukas oliekeering vervangen van 300TDi
Heeft iemand nog tips die van pas kunnen komen bij het vervangen van de achterste oliekeering van de krukas van mijn Disco 300TDi. Ik heb het Haynes boek, maar misschien zijn er nog handige tips die ik moet weten als ik aan dit karwei ga beginnen.
Bij voorbaat hartelijk dank,
Eduard
Bij voorbaat hartelijk dank,
Eduard
-
Bart van Dessel
Re: Achterste krukas oliekeering vervangen van 300TDi
Gebruik in ieder geval alleen een originele Land Rover keerring! Goedkopere merken lekken vaak nog harder dan je huidige keerring. Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Doe ook de pakking vernieuwen die achter de keerring zit.
gr, bart
gr, bart
-
Eduard
Hallo Bart,
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen!
Ik heb enige tijd geleden wat oliekeeringen van mijn tussenbak vervangen en heb toen deze onder de auto vandaan gehaald. Het ding vond ik behoorlijk zwaar en wij hebben met twee man het ding weer teruggeduwd. Als ik nu de automatische versnellingsbak samen met de tussenbak er af haal, ben ik bang dat het spul helemaal niet te tillen is. Heb jij een methode om het spul er onderuit te halen en er weer in te bouwen zonder dat ik een blijvende rugblessure oploop?
MvG
Eduard
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen!
Ik heb enige tijd geleden wat oliekeeringen van mijn tussenbak vervangen en heb toen deze onder de auto vandaan gehaald. Het ding vond ik behoorlijk zwaar en wij hebben met twee man het ding weer teruggeduwd. Als ik nu de automatische versnellingsbak samen met de tussenbak er af haal, ben ik bang dat het spul helemaal niet te tillen is. Heb jij een methode om het spul er onderuit te halen en er weer in te bouwen zonder dat ik een blijvende rugblessure oploop?
MvG
Eduard
-
Bart van Dessel
Er is maar 1 veilige methode, dat is de auto op een hefbrug plaatsen (ik heb een 3500 kg stempelbrug) en met het goede gereedschap aan de auto werken. Ik doe altijd eerst de tussenbak apart demonteren, en daarna de automaatbak. Als gereedschap is een versnellingsbak krik onmisbaar om fijn te werken en een goede bok voor de motor te ondersteunen voordat ie achterover kukelt. Ik doe dit al jaren dus is ondertussen peanuts geworden. Als je geen brug of een smeerput hebt dan is het misschien wat om het in een d-h-z- garage te doen. Gezondheid/veiligheid is belangrijker dan zuinigheid....ik moet er niet aan denken om onder de auto te liggen,
gr, bart
gr, bart
-
Eduard
Hallo Bart,
Het klinkt alsof jij veel LARO ervaring hebt. Ik heb zelf zo'n 9 jaar aan Engelse sportauto's (MG, Triumph, Austin Healy, Jaguar etc) gesleuteld in Nijmegen bij de Classic Car Clinic. Waar zit jij? Ik heb ergens in een van de forumberichten gezien dat jij in Limburg zit. Ik zit zelf in Noord-Limburg. Zou je mij eventueel kunnen helpen. Ik zou naar jou toe kunnen komen en wij zouden dan samen het karwei kunnen opknappen. Als dit een optie is laat mij dan even weten hoe ik buiten het forum kontakt met je kan maken.
MvG
Eduard
Het klinkt alsof jij veel LARO ervaring hebt. Ik heb zelf zo'n 9 jaar aan Engelse sportauto's (MG, Triumph, Austin Healy, Jaguar etc) gesleuteld in Nijmegen bij de Classic Car Clinic. Waar zit jij? Ik heb ergens in een van de forumberichten gezien dat jij in Limburg zit. Ik zit zelf in Noord-Limburg. Zou je mij eventueel kunnen helpen. Ik zou naar jou toe kunnen komen en wij zouden dan samen het karwei kunnen opknappen. Als dit een optie is laat mij dan even weten hoe ik buiten het forum kontakt met je kan maken.
MvG
Eduard
-
Bart van Dessel
Hoi Eduard, ik zit in Meijel, ik heb alleen ervaring met RRC en Disco's, ook een jaartje of 9, helaas werk ik met m'n knecht alleen aan de auto's. Ik kan je wel evt. tips geven via mail, info@bartsautoservice.nl Ik heb nog heel veel projectauto's staan die af moeten dus op het moment neem ik geen werk van derden aan. Als je het toch wilt uitbesteden dan weet ik hier in het dorp wel iemand die het wil doen,
gr, Bart
gr, Bart
-
Eduard
Hallo Bart,
Ik heb overigens een Disco serie 1, maar dat terzijde. Ik begrijp het probleem. Met twee man kan je maar zoveel werk doen, dat was ook mijn ervaring in Nijmegen. No hard feelings! Zou je mij het adres van jouw contact in Meijel kunnen geven. Ik heb overigens nog een mogelijkheid om het toch zelf te doen, maar daar moet ik komende week even overleg over plegen, maar als back-up zou het fijn zijn als ik op jouw collega in Meijel zou kunnen terug vallen.
MvG
Eduard
Ik heb overigens een Disco serie 1, maar dat terzijde. Ik begrijp het probleem. Met twee man kan je maar zoveel werk doen, dat was ook mijn ervaring in Nijmegen. No hard feelings! Zou je mij het adres van jouw contact in Meijel kunnen geven. Ik heb overigens nog een mogelijkheid om het toch zelf te doen, maar daar moet ik komende week even overleg over plegen, maar als back-up zou het fijn zijn als ik op jouw collega in Meijel zou kunnen terug vallen.
MvG
Eduard
-
Bart van Dessel
Je kunt het beste even naar 'm toe rijden, contact via telefoon gaat niet altijd goed, hij komt van Rusland, maar sleutelen kan ie goed en is naar verhouding niet duur. Kruisstraat 2 in Meijel, Sinbad heet ie, K&A auto's. 06-viervier696896
gr, bart
gr, bart
-
Eduard
Hallo Bart,
Bedankt. Ik hou hem even in portefeuille.
MvG
Eduard
Bedankt. Ik hou hem even in portefeuille.
MvG
Eduard