poully trekker stuur
-
Larosaurus
poully trekker stuur
Mijn stuur moet uit de defender 1984, nieuwe lichtschakelaar monteren. Heeft iemand een goed idee om het eruit te krijgen (zonder de auto te slopen) Heb al geprobeerd met de knieën eronder duwen en met hamer op bout slaan. Gaat niet. Je kunt twee draadeinden in stuur schroeven en dan een soort poully-trekker maken heeft iemand hier ervaring mee, wellicht een fotootje.
-
Leendert
Re: poully trekker stuur
Voor mijn RRC heb ik ook een trekker zelf gemaakt.
Een dik stuk plaat (12MM of M10 of zo) bv 10x10 CM in het midden een gat met M12 draad er in en 2 gaten of sleuven waar bouten door kunnen (bij RRC is de draad in de twee gaten M6 draad). Bouten in de gaten en met een centrale bout trekken, dan is hij zo los.
Een dik stuk plaat (12MM of M10 of zo) bv 10x10 CM in het midden een gat met M12 draad er in en 2 gaten of sleuven waar bouten door kunnen (bij RRC is de draad in de twee gaten M6 draad). Bouten in de gaten en met een centrale bout trekken, dan is hij zo los.
-
Dirk109
Ik heb het stuur er ook wel eens afgehaald op die wijze met je knieen er onder en op spanning houden en voorzichtig op de as tikken.Klein beetje wrikken links rechts etc wil ook wel eens helpen.Het is beter om idd een trekken te maken om je lagers te sparen.
Succes
Succes
-
Nick
En als je dat doet met je knieen er onder vergeet dan niet de centrale bout er 1 of 2 windingen op te draaien, je zult de eerste niet zijn die het stuur met een geweldige klap tegen zijn gezicht krijgt.......
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
Larosaurus
Was al een uitdaging om met rubberen hamer op die bout te slaan, komt een aardig stukje in de richting van je tandjes. Van de andere kant ook wel een prima idee dat het stuur zo goed vast zit...
-
plaetje
bij mijn stuur kan ik 2 M8 bouten in draaien ; nu nog een dikke plaat met 2 gaten en de M8 bouten aandraaien. Als je dat niet hebt twee plaaten een onder het stuur en een er boven (logies) en dan draaien maar. als die dan op spaning staat even met een hamer onder het stuur tikken (kan ook wel met een ferme klap zijn. Dan gaat die wel los.
plaetje
een leven. leef het
21 maart DE rit
plaetje
een leven. leef het
21 maart DE rit