V8 ombouwen naar een 300TDI

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
stingray69

V8 ombouwen naar een 300TDI

Bericht door stingray69 »

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk hebben mensen al meer deze post gezet maar ik kan ze niet vinden vandaar deze post.
Ik wil een Defender 110 V8 ombouwen naar een 300TDI.
Ik heb een Defender gekocht V8 zonder motorblok maar wel met de rest dus de versnellingsbak en verdere bakken en aandrijflijn (alleen de motor is eruit)
Ook heb ik een 300TDI discovery (compleet) gekocht en wil deze als donor gaan gebruiken.
Ik heb wel een stukje gelezen waarin een zekere Noudje dit al gedaan heeft.
Uiteraard zou ik graag in contact willen komen met deze "Noudje"en ook mensen welke hiervan weert hebben.
Zowiezo zou ik graag in contact willen komen met mensen welke regio Tilburg wonen die al een revisie of opknapproject hebben gedaan om mij de nodige informatie en tips te kunnen geven.
Ik heb iets laswerk aan mijn Chassis en wellicht dat iemand ook hierover tips heeft
Mijn e-mailadres is stingray69@live.nl

Alvast bedankt,

Gr. Jean
HuubP

Re: V8 ombouwen naar een 300TDI

Bericht door HuubP »

Heb in mijn '89 110 ook een 300tdi van een disco geschroeft, dus daar heb ik wel ervaring mee.
Niet met de V8 en bijbehorende bak.

Ik woon in Oosterhout en vindt het wel leuk om kennis te maken, kom je op de koffie?

Huub

h.pennings@erasmusmc.nl
Ricardo

Bericht door Ricardo »

In mijn RRC V8 is de 300 TDI ingebouwd met behoud van de originele tussenbak. De versnellingsbak is van de DonorDisco.
Thimo

Bericht door Thimo »

Beste Jean,

Wat leuk om te lezen dat je het zelfde wilt gaan doen als dat ik van plan was.
Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden van gegevens ,zaken en plannen.
Ik wooon in Rijen en wil dit jaar met mijn project starten.
Ik ben al bij de RDW geweest voor info.
Informatie en met name foto's do's en dont's vind ik zeer interessant.
Ik heb overigens een 110 uit 85 en een 300TDI uit een disco van 95.
Alle boeken heb ik digitaal, dus als je iets nodig hebt dan.....

Mvg Tim.
Ton

Bericht door Ton »

Hoi, ik lees dit bericht toevallig. Ik heb zelf een 90 , 3.5 V8 met zenith carb. en zoek een handboek od. voor deze motor.
Mischien heb je iets voor mij? Dit zou geweldig zijn.

groetjes Ton
Tom en Laura

Bericht door Tom en Laura »

Ik heb zelf een 90 met een 2.5td en in de toekomst zal ik naar een geelkenteken moeten gaan. Misschien wel een 130 met V8 op gas...

Maar en nu vraag ik mij af waarom je de V8 weg gaat doen. Ik bedoel een benzine auto is goedkoper voor de wegenbelasting en ik neem aan dat een gastank een optie kan zijn, 66cent per liter zag ik vandaag. Nu is LPGg3 goedkoper voor de wegenbelasting maar ik heb nog niet uitgezocht wat het verschil is. Ook daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

groetjes Tom
Thimo

Bericht door Thimo »

Beste Tom en Laura,

De rede waarom ik ga ombouwen is dat gas erg slecht te verkrijgen is in het buitenland ( lees scandinavie ).
Daarbij wordt mijn 110 in mei 25 jaar dus geen problemen met wegenbelasting.
Of ik nu 1 op 5 bezine of 1 op 10 diesel rijdt maakt nog al wat uit.

Mvg Thimo.
Tom en Laura

Bericht door Tom en Laura »

Geheel duidelijk, en inderdaad als ie wegenbelasting vrij is of wordt dan is de keuze gemakkelijk. Succes met de ombouw maak er maar wat moois van!

groetjes Tom
noudje

Bericht door noudje »

Ha Jean,

Zag je bericht nu pas en idd ben nog bezig met ombouwen heb zelf een 300 tdi met automaat bak (disco) gekocht en die vervolgens ingebouwd nu de rest nog.
Als je wat wil weten kan je me mailen (denk dat die link hierboven werkt op mn naam)
Eventueel kan je ook naar [www.mijnalbum.nl] daar kan je zien hoe het een en ander ik gedaan heb. Moet wel zeggen hoopjes werk erg leuk met tussendoor groene sneeuw (mede doordat ik alles alleen doe). Had hier voor dat ik begon de volgende tips gekregen werkplaats handboek en vooral veel detail foto"s maken (heb ik nog te weinig gedaan af en toe???) en dit forum.

Suc 6 Grr Noudje
noudje

Bericht door noudje »

?? link werkt niet arnoudseekles@yahoo.com.

Grr Noudje
Maartenb

Bericht door Maartenb »

Hoi Timo,
Ik heb net een 110CSW V8 uit 86 gekocht en ben ook van plan een 300tdi in te bouwen.
Ik heb wel interesse in eventuele info die jij van de RDW hebt gehad en een werkplaatshandboek
voor een 110/300tdi.
Groet, Maarten
Plaats reactie