Beste prikkers,
In bladen voor gereedschappen zijn verscheidene remontluchters te zien. De meeste werken op luchtdruk. Voor mij geen probleem, omdat ik een (kleine) compressor heb. Hebben jullie een advies voor mij: ik wil een goede ontluchter die door een persoon te bedienen is. Zonder op allerlei - vooral bij het voorraadtankje op de remcylinder - vloeistof te morsen.
Dank voor jullie reacties.
advies remontluchter
-
Cor
Re: advies remontluchter
Ton,
Ik heb mijn remmen ontlucht met zo'n spuit van de Gamma waar je normaal planten mee bespuit: oude dop van een hoofdremcylinder voorzien van een slangnippel, slangetje op ontluchting in een potje met remolie en pompen (3x de inhoud van de hoofdcylinder erdoor pompen, was bij mij voldoende)
De spuit heeft iets van een overdruk ventiel, dus bij 3 bar begint ie gewoon af te blazen.
Cor
Ik heb mijn remmen ontlucht met zo'n spuit van de Gamma waar je normaal planten mee bespuit: oude dop van een hoofdremcylinder voorzien van een slangnippel, slangetje op ontluchting in een potje met remolie en pompen (3x de inhoud van de hoofdcylinder erdoor pompen, was bij mij voldoende)
De spuit heeft iets van een overdruk ventiel, dus bij 3 bar begint ie gewoon af te blazen.
Cor
-
Reinoud W
Een Fietseband binnenband doorknippen andere eind dichtknuppen en het andere eind op de reservour zetten en oppompen ,werkt perfect kost niks kun je zo bij de fietsemaker ophalen anders gooien ze ze toch weg.
Sucses
Sucses
-
plaetje
of aan de onderkant een aanzuig pompje houden dan hoef je alleen te maar te zuigen. Ik heb er een met hoge druk (gaat sneller, ook het olie potje leeg )
plaetje
een leven, leef het
plaetje
een leven, leef het
-
waterman
Ik heb een setje van gunsons wat ze " eezy-bleed" noemen. Wordt geleverd met de juiste adapters voor op de hoofdremcilinder en koppelingscilinder. Op de Engelse Ebay-site voor 12 pond NIEUW gekocht. Werkt super.