110 grijs kenteken omkeuren naar geel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
110exdef

110 grijs kenteken omkeuren naar geel

Bericht door 110exdef »

Hoi allemaal,

Ik heb pas een Ex-Defensie 110 hardtop uit 1985 gekocht en heb daar nu een 300tdi ingebouwd. Dat wil ik binnenkort door de RDW op kenteken laten zetten.
Eigenlijk wil ik hem dan meteen laten omkeuren naar geel kenteken. Wat zijn daar de eisen voor, kan ik gewoon één dwarsbankje achterinbouwen en that's it?
Bij antwoorden svp wel rekening houden met laatste veranderingen mbt tot omkeuren bij de RDW, want vroeger voor 1 mei vorig jaar waren dit soort dingen helemaal moeilijk te legaliseren geloof ik.
Erik One-ten+LW

Re: 110 grijs kenteken omkeuren naar geel

Bericht door Erik One-ten+LW »

Volgens mij maakt het aantal zitplaatsen dat de auto heeft als je hem aanbied niets uit. Je zou dus gewoon zo, met enkel je voorstoelen kunnen.
Dat was bij mijn One-ten ook en daar kreeg ik op kenteken enkel 'personenwagen'. Je mag dan personen vervoeren op officiële zitplaatsen. M.a.w plaats jij daarna netjes een goede achterbank, dan mogen daar personen op zitten. Er is wel een max aan personen dat je mag vervoeren geloof ik. Maar bij mij gold;achterbank+2 voorstoelen+2 lengtebanken achterin=9 personen. (ik had dus enkel voorstoelen staan)
De voorstoelen moeten gordels hebben, de rest is niet verplicht. Ik heb ze echter wel geplaatst.

Dus eigenlijk kun je auto aanbieden zoals ie is, de eisen zijn voor geel wel iets anders;ik geloof iets met remkracht op het pedaal, voorruit-ontwaseming enzo. Dat kun je vast op RDW site vinden.

Ik heb de keuring afgelopen augustus gedaan.

Erik
110exdef

Bericht door 110exdef »

Ik wist wel dat het bij invoer zo gaat als dat jij vertelt, maar ik wist niet dat dat ook zo gaat als je al een NL grijs kenteken hebt zoals in mijn geval.
Wat valt er dan nog te keuren eigenlijk.
Erik One-ten+LW

Remdruk, gordels voorin en nog wat punten. Feitelijk gewoon een apk voor personenwagens. Die verschilt op sommige punten met die van een grijs kenteken.

Erik
Disco

Bericht door Disco »

ben benieuw,
een driedeurs 110 kon niet of met extreem veel moeite op geel omdat er geen type goedkeuring voor was (of dit moet ondertussen veranderd zijn)

Theo
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Aangezien de reminrichting bij de grijskenteken 110's hetzelfde is als die bij de geel 110's ( indien alles naar behoren werkt) moet dat geen problemen opleveren.

Groet, Paul
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Daar ben ik ook erg benieuwd naar want mij is het ook niet gelukt een hardtop op geel kenteken te krijgen.
Erik One-ten+LW

Dat wist ik dus niet.. Met een 109 kan het wel in ieder geval. Laatst heb ik wat onderdelen bij iemand gekocht die had ook een 110 hardtop op geel.. Had ie net uit UK gehaald.

Erik
marc lw

Bericht door marc lw »

oeps

ik sta op het punt om te gaan kijken naar een militaire 110 en die staat op grijs kenteken,als die niet om te keuren is naar geel dan gaat het hele verhaal niet door

het is al 5 uur geweest en de rdw is natuurlijk dicht

groet marc lw
Erik One-ten+LW

Ik weet 100% zeker dat er in Nederland al zijn, dus het kán wel.
Ik heb zelf geen ervaring met dit geval.

Erik
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Zet eens een posting met de vraag wie geel hard top heeft en vraag naar het gaik nummer op het kenteken.
Met dat nummer de technische helpdesk van de rdw bellen en je weet een hoop meer.

Groet, Paul
Plaats reactie