opnieuw remmenprobleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rudger88

opnieuw remmenprobleem

Bericht door rudger88 »

beste allemaal

allereerst hartelijk dank voor de vorige reacties waarbij de remafsteller versleten bleek te zijn.
dit is opgelost na nog al wat werk.
het volgende probleem is als volgt
waneer ik na het plaatsen van nieuwe remvoeringen en nieuwe trommels de trommel erop schuif
draait deze goed rond zonder aan te lopen, maar draai ik de bevestigingsschroef aan of draai het wiel vast dan is deze niet meer
rond krijgen met flink wat kracht.
de remafsteller raakt de nok niet en de nieuwe materialen zijn exact hetzelfde als wat eraf komt.
het gaat hier om een serie 3 88" diesel

alvart bedankt voor het meedenken mvg rudger
Roy B

Re: opnieuw remmenprobleem

Bericht door Roy B »

Welk merk remvoeringen heb je gemonteerd?
rudger88

Bericht door rudger88 »

hoi roy

partnr 232074.

oude en nieuwe delen zijn precies gelijk

gr rudger
Sergej

Bericht door Sergej »

Wat bedoel je met bevestigingsschroef ? Het schroefje waarmee de trommel vastzit of het schroefje waarmee de remschoenen vstzitten?

Welk merk remschoenen heb je gebruikt?
rudger88

Bericht door rudger88 »

hoi

het schroefje waarmee de trommel vast zit.
het merk weet ik niet [verpakking weg], gewoon goed spul uit oisterwijk, precies hetzelfde als
wat eraf komt.

mvg rudger
110

Bericht door 110 »

Remmen stellen kan je alleen goed doen met het wiel gemonteerd,
dus met alle wielmoeren.

De borgschroef van/voor de trommel kan je weglaten (kan alleen maar vastroesten of in de wegzitten. En natuurlijk de trommel vasthouden als er geen wiel gemonteerd zit, maar dat lijkt me overbodig).

Succes
Roy B

Bericht door Roy B »

rudger88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi
>
> het schroefje waarmee de trommel vast zit.
> het merk weet ik niet , gewoon goed spul uit
> oisterwijk, precies hetzelfde als
> wat eraf komt.
>
> mvg rudger

Als je daar de standaard schoenen hebt gekocht die hun op voorraad hebben liggen zou ik toch maar is heel goed kijken of ze wel echt gelijk zijn met de oude. En dan vooral aan de bovenzijde kijken of je voering toevallig niet 15 a 20mm te ver doorsteekt. Heb daar ook de remvoeringen gehaald en bij ons was dit dus het geval. Voor de rest precies dezelfde omschrijving
C Klaasman

Bericht door C Klaasman »

Hallo Rudger,

Na een revisie van mijn achteras heb ik ook maar gelijk de remmen vernieuwd. Na het monteren heb ik precies dezelfde problemen als jij omschrijft. De nieuwe trommel gaan scheef t.o.v. en het wiel is niet meer rond te draaien. Ik ben er bijna zeker van dat het aan de voorste remschoen ligt. De afstel nok is zover mogelijk naar binnen gedraaid en raakt net als bij jou de remschoen niet. Ik kan uit jou omschrijving en de reacties daarop niet helemaal de oplossing vinden. Waren het nu verkeerde voeringen.
Ik ben benieuwd naar de reactie.

Met vriendelijke groeten
Plaats reactie