piepend geluid bij bocht naar rechts bij koud weer
-
marcel
piepend geluid bij bocht naar rechts bij koud weer
hallo,
als het koud is en je maakt een bocht naar rechts dan hoor je bij optrekken een piep-piep- piep geluid dat sneller gaat als je optrekt en dan weg is als je rechtdoor gaat....
wie weet wat dat kan zijn?
als het koud is en je maakt een bocht naar rechts dan hoor je bij optrekken een piep-piep- piep geluid dat sneller gaat als je optrekt en dan weg is als je rechtdoor gaat....
wie weet wat dat kan zijn?
-
Marc-my-Words
Re: piepend geluid bij bocht naar rechts bij koud weer
Piept ie ook als je een bocht naar rechts maakt zonder optrekken, en/of zonder motor (dit laatste alleen proberen waar het ontbreken van stuur- en rembekrachtiging geen problemen geeft).
't Kan het begin van het einde van een wiellager zijn. Begint met slechts weinig extra speling en dan dus alleen piepen (of kraken) onder bepaalde belastingen.
Als het beginnend is en je doet geen gekke dingen dan kan het met wat geluk nog 100den kilometers duren voor het echt ernstig wordt, maar helpen doet dit niet, het wordt dan vanzelf ernstig.
Veelal merk je ook verschil als je zachtjes remt (erger of juist minder) omdat door het remmen de wiellagers weer net iets anders belast worden.
Marc
PS Heb je ook al eens een paar corrigerende tikken uitgedeeld op de verschillende remklauwen, als een remklauw een beetje blijft hangen kan het ook piepen.
't Kan het begin van het einde van een wiellager zijn. Begint met slechts weinig extra speling en dan dus alleen piepen (of kraken) onder bepaalde belastingen.
Als het beginnend is en je doet geen gekke dingen dan kan het met wat geluk nog 100den kilometers duren voor het echt ernstig wordt, maar helpen doet dit niet, het wordt dan vanzelf ernstig.
Veelal merk je ook verschil als je zachtjes remt (erger of juist minder) omdat door het remmen de wiellagers weer net iets anders belast worden.
Marc
PS Heb je ook al eens een paar corrigerende tikken uitgedeeld op de verschillende remklauwen, als een remklauw een beetje blijft hangen kan het ook piepen.
-
marceltd5
hoi Marc,
heeft niets met de remmen te maken deze zijn recent geheel gecontroleer.
het lijkt dus te maken hebben met overhelen van de auto..
heeft niets met de remmen te maken deze zijn recent geheel gecontroleer.
het lijkt dus te maken hebben met overhelen van de auto..
-
gerard E.
Zijn er toen ook nieuwe blokjes op gekomen?
Het kan wezen dat er een blokje niet goed op het draagplaatje is gemonteerd,dit is haast niet te zien.
Ik bedoel dus het remblok met het plaatje wat er achter op vast zit.
Pas als je zo'n blokje tegen het licht houd zie je dat het niet goed is.
Het kan wezen dat er een blokje niet goed op het draagplaatje is gemonteerd,dit is haast niet te zien.
Ik bedoel dus het remblok met het plaatje wat er achter op vast zit.
Pas als je zo'n blokje tegen het licht houd zie je dat het niet goed is.
-
Patrick van Assouw
Hee Marcel,
controleer aan de achterzijde beide "Anti roll bar" links. Heb hetzelfde gehad, pieptje bij overhellen in de bochten. Een van de joints was uit de kom geschoten. Ik heb aansluitend de volledige anti rollbar verwijderd. (Defender 110/1998)
controleer aan de achterzijde beide "Anti roll bar" links. Heb hetzelfde gehad, pieptje bij overhellen in de bochten. Een van de joints was uit de kom geschoten. Ik heb aansluitend de volledige anti rollbar verwijderd. (Defender 110/1998)
-
peterelst@hotmail.com
Heb pas toevallig ook zoiets gehad weet niet of het bij jou hetzelfde is maar
bij mij was een van de kruiskoppelingen van de aandrijfas drooggelopen.
Flink vet in de kruiskoppelingen geperst met de vetspuit en geluid was verholpen
Mischien is dit bij jou ook wel aan de hand
gegr Peter
bij mij was een van de kruiskoppelingen van de aandrijfas drooggelopen.
Flink vet in de kruiskoppelingen geperst met de vetspuit en geluid was verholpen
Mischien is dit bij jou ook wel aan de hand
gegr Peter
-
Paul Engels
Misschien een rare vraag maar ik kan nergens uit je uitleg halen waar je het geluid vandaan komt. Klinkt het uit de aandrijving, motorruimte of dasboard. Ik heb dat vaker in de werkplaats, dat geluid wat een klant ergens hoort op een heel andere plaats vandaan komt als het "oor" denkt. Mijn Disco doet bijvoorbeeld ook wel eens wat jij omschrijft n.l. piepend geluid maar dat is dan de kachelventilator onder het dasboard die dat geluid maakt bij een bocht naar links.
Als je een idee hebt welke kant ik op moet "denken" is het misschien makkelijker de oorzaak te achterhalen.
Paul
Paul Engels
LandRover Discovery TD5 Highlander
www.krafter.nl
www.garagemooyman.nl
Als je een idee hebt welke kant ik op moet "denken" is het misschien makkelijker de oorzaak te achterhalen.
Paul
Paul Engels
LandRover Discovery TD5 Highlander
www.krafter.nl
www.garagemooyman.nl