remmen instelling Part nr RTC3176 ervaring?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor

remmen instelling Part nr RTC3176 ervaring?

Bericht door Cor »

Heb vandaag mijn bestelling van Paddock binnengekregen waaronder o.a een vervangingsset voor het afstellen van de trommelremmen (SIII 88').
Maar eerlijk gezegd snap ik van de beschrijving die erbij zit niet echt alles..
Heeft iemand zo'n setje al eens besteld / gemonteerd??
Setje bestaat uit 2 soorten 'halve maantjes' zwart en zilver, in mijn geval moet ik de zwarte gebruiken, een 'adjusting pin' die gemonteerd wordt ipv de bestaande afstelschroef, en nog een veer en een aantal verschillende ringetjes (waarschijnlijk om de boel op de juiste hoogte te krijgen.
Begrijp het principe wel: oude halve maantje eraf slijpen, bestaande adjuster pin uitboren en in het gat dat zo ontstaat de nieuwe adjuster pin van achter opsteken.
Vervolgens de veer en ringetjes monteren en het 'halve maantje'. Vastzetten van voren met de bijgeleverde schroef.
Nu komt het wat ik niet helemaal begrijf: de nieuwe adjusterpin is aan het uiteinde voorzien van een vertanding. Het halve maantje pas daar niet helemaal overheen.

Vraag voor mij is nu: moet het halve maantje met enig geweld over de vertanding worden gedwongen zodat deze samen met de adjusterpin een geheel vormen (ondersteund door de veerdruk)??

Klink ingewikkeld, helaas kan ik geen tekening bijvoegen om eea te verduidelijken, Weet echter zeker dat iemand die zo'n setje al heeft gebruikt me kan verder helpen.

Hoor het graag,

Cor
Plaats reactie