Ik ben met de huidige eigenaar in gesprek over een 110. Nu geeft hij als 'date of first registration in UK' een andere datum op als in de papieren. Volgens de papieren is dit in 1994. De auto zelf heeft als modeljaar (calVIN) '83/'84. Kan het zijn dat deze auto voorheen ergens anders geregistreerd is geweest waardoor er een andere registratiedatum (IN UK!!!!!) op de papieren is gekomen. Kan ik de auto op NL belastingvrij kenteken krijgen als het bouwjaar (modeljaar) langer als 25
jaar geleden is???
De eigenaar heeft nog niet gereageerd op mijn vraag hierover, maar ik wil graag voorbereid zijn.
Groet, Maarten
date of registration in UK.........
-
HLaan
Re: date of registration in UK.........
Wanneer je een CVO opvraagt bij Landrover (importeur) en daarop staat aangegeven het bouwjaar zoals CALVIN aangeeft komt het goed.
Is het een ex-leger voertuig dan kan het kloppen dat deze jaren na bouwjaar pas op civiel kenteken is gezet (first registration).
Wees er zeker van dat het chassisnr luid en duidelijk leesbaar in het chassis staat incl speciale af fabriek tekens anders kan het zonder kenteken aflopen bij de RDW...even in het archief zoeken en je vindt erg veel info betreft UK import.
Succes
Is het een ex-leger voertuig dan kan het kloppen dat deze jaren na bouwjaar pas op civiel kenteken is gezet (first registration).
Wees er zeker van dat het chassisnr luid en duidelijk leesbaar in het chassis staat incl speciale af fabriek tekens anders kan het zonder kenteken aflopen bij de RDW...even in het archief zoeken en je vindt erg veel info betreft UK import.
Succes