Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mijn O
-
Boelo
Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mijn O
Voor wie het leuk vindt, hier een klein foto verslagje.
Een dagje werken en de verrotte raam geleiders LA zijn nu ook vervangen door vol kunststof raam geleiders.
Het is even hakken en slijpen om de verroeste parkers los te krijgen, de kunstof geleiders zagen en voorzien van gaatjes voor afwatering, plaatsen met polymeer kit en klaar! Geen mosgroei meer in de geleiders en fijne gangbare schuiframen... daar is de hond heel erg blij mee!
Foto-ZO4F6VCF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0db8aaa83256bbbac4287c48927a2d56', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZO4F6VCF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZO4F6VCF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZO4F6VCF.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-NZLYZQ86.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eefab148943182a2ed55462dfca09760', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NZLYZQ86.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZLYZQ86.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NZLYZQ86.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-OOZCQFZV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dbca54f6888b260cee20406fb60ce62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OOZCQFZV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOZCQFZV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OOZCQFZV.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-CVODQTM6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1ff76caff11a8b5688f2615535237f1c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CVODQTM6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVODQTM6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CVODQTM6.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-RAC7VF3J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('593e4156cde5b59af9dc141bef0d747d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RAC7VF3J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RAC7VF3J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RAC7VF3J.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-PULSASZO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('322d500c67a39faf7dd0f9f8d7d53eb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PULSASZO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PULSASZO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PULSASZO.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ff340c695995a50e6e5a31828b89aae5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 17:57 door Boelo.
Een dagje werken en de verrotte raam geleiders LA zijn nu ook vervangen door vol kunststof raam geleiders.
Het is even hakken en slijpen om de verroeste parkers los te krijgen, de kunstof geleiders zagen en voorzien van gaatjes voor afwatering, plaatsen met polymeer kit en klaar! Geen mosgroei meer in de geleiders en fijne gangbare schuiframen... daar is de hond heel erg blij mee!
Foto-ZO4F6VCF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0db8aaa83256bbbac4287c48927a2d56', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZO4F6VCF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZO4F6VCF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZO4F6VCF.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-NZLYZQ86.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eefab148943182a2ed55462dfca09760', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NZLYZQ86.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZLYZQ86.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NZLYZQ86.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-OOZCQFZV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dbca54f6888b260cee20406fb60ce62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OOZCQFZV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOZCQFZV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OOZCQFZV.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-CVODQTM6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1ff76caff11a8b5688f2615535237f1c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CVODQTM6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVODQTM6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CVODQTM6.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-RAC7VF3J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('593e4156cde5b59af9dc141bef0d747d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RAC7VF3J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RAC7VF3J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RAC7VF3J.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-PULSASZO.jpg --> mod_embed_images_loadimage('322d500c67a39faf7dd0f9f8d7d53eb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PULSASZO.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PULSASZO.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PULSASZO.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ff340c695995a50e6e5a31828b89aae5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10651147, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 17:57 door Boelo.
-
sander
Re: Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mi
het ziet er weer mooi uit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 18:47 door sander.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 18:47 door sander.
-
D&G
Re: Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mi
Heb je de rail boven of onder als eerste weggehaald? Bij het vervangen van mijn rails door de Rocky Mountain werd mij aangeraden eerst de onderste te doen, dat liep bij mij niet echt soepel. De andere kant moet ik nog doen maar ik wacht even op beter weer ivm de kit.
Ziet er in ieder geval goed uit!
Gerard
Ziet er in ieder geval goed uit!
Gerard
-
Boelo
beschrijving werkwijze vervangen geleiderails schuiframen
Hoi Gerard,
Er is niet voldoende hoogte om als eerste de bovenste geleider onder (de stalen geleide-rail voor de sluitingen) vandaan te halen. Daarom eerste de onderste verwijderen, de ramen kunnen zo een paar millimeter zakken en dat is dan net voldoende om de bovenste rail onder de stalen rail van de sluitingen weg te krijgen. Je wilt de stalen sluitingenrail niet verwijderen, dan moet je namelijk de hemel losmaken
Ik ben als volgt te werk gegaan:
1. eerst de onderste geleiders verwijderen (dat gaat idd zeer moeizaam omdat de ramen nog niet gedemonteerd kunnen worden als de onderste geleiders niet verwijderd zijn) let op, de parkers zullen verrot zijn, om ze te demonteren zul je heel voorzichtig de kopjes van de parkers moeten slijpen, schuif de ramen van li naar re om alle parkers te ontdekken (bescherm je ramen met karton)
2. de geleiders aan de zijkanten verwijderen (ook deze worden vervangen door kunstof rails), zitten ook vast met een paar parkers.
3. de bovenste geleiders lossschroeven, dat gaat makkelijk omdat de parkers hier niet verrot zijn, schuif de ramen opzij om alle parkers te vinden. Parkers goed bewaren.
4. de binnenste bovenste geleider als eerste met raam en al verwijderen door deze aan de bovenzijde naar je toe te halen (van binnen uit de auto) en als het ware de onderzijde van het raam te kantelen in de lege aluminium goot. Onthoud goed hoe je de geleiders eruit haalt en label ze (links binnen, rebi, libu en rebu) zodat je straks weet hoe ze terug te plaatsen, de kleine gaatjes voor de parkers komen zo weer overeen met de gaatjes in de geleiders. Let op bij het demonteren van de raam sluitingen dat je de alu busjes niet verliest!
5. idem als 4. maar nu met de buitenste geleider en raam.
6. alles goed schoonmaken
7. 2x geleiders onder en 4x opzij inmeten
8. in onderste geleiders aan de uiteinden een paar gaatjes (4 à 5 mm) boren voor afwatering.
9. onderste geleiders goed ontvetten en de contactvlakken van de carrosserie ook, met dotjes kit (polymeer) om de paar centimeter inlijmen en plaatsen en een nachtje laten drogen. Gebruik niet teveel kit, bij het aandrukken van de rails komt het aan de buitenzijden eronderuit en dat blijf je zien. Controleer de positie van de beide rails.
10. plaats de ramen tegelijk met bovengeleiders in omgekeerde volgorde terug, dus eerst de buitenste en dan de binnenste
11. de zijgeleiders inkitten en plaatsen, Gebruik ook hier niet teveel kit, bij het aandrukken van de rails komt het aan de buitenzijden eronderuit en dat blijf je zien.
12. sluit de ramen in de zijgeleiders, zo worden de geleiders door de ramen op de juiste positie gehouden en kan de kit drogen.
Mijn eerste zijkant nam veel meer tijd in beslag (een avond en een hele dag) als deze laatste keer (ongeveer 6 uur), De eerste keer was ik voornamelijk aan het uitzoeken hoe ik die ramen er nu toch uit moest krijgen. Wellicht zijn er andere manieren, maar deze werkt goed en best wel snel.
Succes!
Groet Boelo
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2011 20:30 door Boelo.
Er is niet voldoende hoogte om als eerste de bovenste geleider onder (de stalen geleide-rail voor de sluitingen) vandaan te halen. Daarom eerste de onderste verwijderen, de ramen kunnen zo een paar millimeter zakken en dat is dan net voldoende om de bovenste rail onder de stalen rail van de sluitingen weg te krijgen. Je wilt de stalen sluitingenrail niet verwijderen, dan moet je namelijk de hemel losmaken
Ik ben als volgt te werk gegaan:
1. eerst de onderste geleiders verwijderen (dat gaat idd zeer moeizaam omdat de ramen nog niet gedemonteerd kunnen worden als de onderste geleiders niet verwijderd zijn) let op, de parkers zullen verrot zijn, om ze te demonteren zul je heel voorzichtig de kopjes van de parkers moeten slijpen, schuif de ramen van li naar re om alle parkers te ontdekken (bescherm je ramen met karton)
2. de geleiders aan de zijkanten verwijderen (ook deze worden vervangen door kunstof rails), zitten ook vast met een paar parkers.
3. de bovenste geleiders lossschroeven, dat gaat makkelijk omdat de parkers hier niet verrot zijn, schuif de ramen opzij om alle parkers te vinden. Parkers goed bewaren.
4. de binnenste bovenste geleider als eerste met raam en al verwijderen door deze aan de bovenzijde naar je toe te halen (van binnen uit de auto) en als het ware de onderzijde van het raam te kantelen in de lege aluminium goot. Onthoud goed hoe je de geleiders eruit haalt en label ze (links binnen, rebi, libu en rebu) zodat je straks weet hoe ze terug te plaatsen, de kleine gaatjes voor de parkers komen zo weer overeen met de gaatjes in de geleiders. Let op bij het demonteren van de raam sluitingen dat je de alu busjes niet verliest!
5. idem als 4. maar nu met de buitenste geleider en raam.
6. alles goed schoonmaken
7. 2x geleiders onder en 4x opzij inmeten
8. in onderste geleiders aan de uiteinden een paar gaatjes (4 à 5 mm) boren voor afwatering.
9. onderste geleiders goed ontvetten en de contactvlakken van de carrosserie ook, met dotjes kit (polymeer) om de paar centimeter inlijmen en plaatsen en een nachtje laten drogen. Gebruik niet teveel kit, bij het aandrukken van de rails komt het aan de buitenzijden eronderuit en dat blijf je zien. Controleer de positie van de beide rails.
10. plaats de ramen tegelijk met bovengeleiders in omgekeerde volgorde terug, dus eerst de buitenste en dan de binnenste
11. de zijgeleiders inkitten en plaatsen, Gebruik ook hier niet teveel kit, bij het aandrukken van de rails komt het aan de buitenzijden eronderuit en dat blijf je zien.
12. sluit de ramen in de zijgeleiders, zo worden de geleiders door de ramen op de juiste positie gehouden en kan de kit drogen.
Mijn eerste zijkant nam veel meer tijd in beslag (een avond en een hele dag) als deze laatste keer (ongeveer 6 uur), De eerste keer was ik voornamelijk aan het uitzoeken hoe ik die ramen er nu toch uit moest krijgen. Wellicht zijn er andere manieren, maar deze werkt goed en best wel snel.
Succes!
Groet Boelo
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2011 20:30 door Boelo.
-
D&G
Re: Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mi
Hey Boelo
Dit was even een printje waard, thanks!
Gerard
Dit was even een printje waard, thanks!
Gerard
-
Frank
Re: Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mi
Dag Boelo,
Weet jij of jouw raamgeleiders ook op een serie II passen? En waar heb jij de raamgeleiders gehaald? Ik wil bij de voorportieren de geleiders vervangen en ook de zijramen. Ik weet alleen niet of ze daar passen. (schuiframen van een carawagon)
Ik hoor graag van je.
mvg Frank
Weet jij of jouw raamgeleiders ook op een serie II passen? En waar heb jij de raamgeleiders gehaald? Ik wil bij de voorportieren de geleiders vervangen en ook de zijramen. Ik weet alleen niet of ze daar passen. (schuiframen van een carawagon)
Ik hoor graag van je.
mvg Frank
-
Boelo
Re: Laatste moestuintje nu ook weg (schuiframen LA achter bij mi
Hoi Frank,
Ik weet niet of de geleiders ook in de deuren passen, maar in elk geval wel bij de achterste schuiframen van een Series LR, deze zijn bij SII,III en OneTen gelijk. De deuren zijn net even anders, dus wellicht dat iemeand anders daar antwoord op heeft.
Ik heb ze gekocht bij Landro.
Groeten van een kersverse vader,
Groet Boelo
Ik weet niet of de geleiders ook in de deuren passen, maar in elk geval wel bij de achterste schuiframen van een Series LR, deze zijn bij SII,III en OneTen gelijk. De deuren zijn net even anders, dus wellicht dat iemeand anders daar antwoord op heeft.
Ik heb ze gekocht bij Landro.
Groeten van een kersverse vader,
Groet Boelo