Omdat mijn disco I 3,9 V8 uit 1996 niet meer wil starten ben ik op zoek naar een schema van het alarmsysteem.
Wie weet waar ik dat kan vinden? De workshop manual heb ik op PDF, maar daar staan helemaal geen schema's in.
De handzenders doen het gewoon, deuren openen en sluiten en de knipperlichten doen het dan ook zoals het moet. Het alarm gaat ook af als het moet. Als ik wil starten doet de benzinepomp het niet en er is geen ontsteking.
Een tijd geleden ging de sirene zomaar spontaan loeien terwijl er niks aan de hand was en hij reageerde ook niet op de handzender. Ik heb toen de plug er maar uitgetrokken en sindsdien zo gereden. Toen hij ermee kapte de plug er weer ingedrukt, misschien lag het daar wel aan dacht ik..
De spider unit heb ik al eerder verwijderd dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik het systeem al meerdere malen gereset met het draaien van de sleutel in de deur, maar hij wil gewoon niet meer aan de praat.
Misschien moet ik de alarm ECU vervangen (kan dat zomaar?) of circuits overbruggen. Zitten er nog externe relais buiten de kast?
Kan ik de hele alarmtroep eruit slopen?
Wie kan me helpen??
Groet'n Bas.
schema alarm discovery I
-
Sylvester
Re: schema alarm discovery I
Hi Bas,
Ik heb schema's van een Disco 1995 met een alarmsysteem op pdf.
Laat maar weten of je ze wilt hebben.
Groet Sylvester
Ik heb schema's van een Disco 1995 met een alarmsysteem op pdf.
Laat maar weten of je ze wilt hebben.
Groet Sylvester
-
bas_zelf@wanadoo.nl
Re: schema alarm discovery I
Hoi Sylvester,
Die schema's zou ik graag willen hebben!
Maar het zou kunnen zijn dat de schema's in 1996 gewijzigd zijn. I.i.g zit er vanaf dat bouwjaar een aparte sirene met eigen voeding in.
Maar evengoed zou het me op weg kunnen helpen, zowiezo is het handig om ze te hebben.
Groeten, Bas.
Die schema's zou ik graag willen hebben!
Maar het zou kunnen zijn dat de schema's in 1996 gewijzigd zijn. I.i.g zit er vanaf dat bouwjaar een aparte sirene met eigen voeding in.
Maar evengoed zou het me op weg kunnen helpen, zowiezo is het handig om ze te hebben.
Groeten, Bas.
-
bas_zelf@wanadoo.nl
Benzinepomp dus!
Blijkt de benzinepomp te zijn...
Ben maar eens verder gaan meten dan m'n neus lang is, komt 12V tot aan de pomp. Deze gedemonteerd en direct aan een accu (een volle) aangesloten, maar hij doet niks.
Waarschijnlijk kon hij er niet tegen om droog te lopen..
Dus: wie heeft er nog een liggen?
Het gaat om type ESR3926.
Gemonteerd op Discovery vanaf vin nr. KA065556 en RRC vanaf vin nr. KA642083
Het is de pomp met de kunststof bovenkant met stekkeraansluiting, niet de metalen waar een kabel uitkomt.
Groeten, Bas.
Ben maar eens verder gaan meten dan m'n neus lang is, komt 12V tot aan de pomp. Deze gedemonteerd en direct aan een accu (een volle) aangesloten, maar hij doet niks.
Waarschijnlijk kon hij er niet tegen om droog te lopen..
Dus: wie heeft er nog een liggen?
Het gaat om type ESR3926.
Gemonteerd op Discovery vanaf vin nr. KA065556 en RRC vanaf vin nr. KA642083
Het is de pomp met de kunststof bovenkant met stekkeraansluiting, niet de metalen waar een kabel uitkomt.
Groeten, Bas.