r380 (van td5)aan een 200tdi met 230 tussenbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Kampeerrover

r380 (van td5)aan een 200tdi met 230 tussenbak

Bericht door Paul Kampeerrover »

Kan dit?

Ik heb wel e.e.a. gevonden via de zoekfunktie, maar het is me toch niet helemaal duidelijk.
Moeten er aanpassingen worden gedaan? De r 380komt uit een defender en moet ook weer in een defender. De huidige bak is en lt77 die er moeite mee heeft ( af en toe) om in de 2 te komen en soms ook in de 3.Bij de 2 doet dit probleem zich niet altijd voor . Soms schiet ie makkelijk in de 2e en soms moet ik 'm ff vasthouden.

Kortom , ik overweeg wederom een bakwissel. De Lt77 kan ook gereviseerd worden. Allemaal overwegingen.

Wie kan me er meer van vertellen.

Groet!

Paul
Bart van Dessel

Re: r380 (van td5)aan een 200tdi met 230 tussenbak

Bericht door Bart van Dessel »

Het enige wat ik weet is dat een R380 van een 300 tdi zo tegen een 200 tdi past, is dus direct uitwisselbaar met LT77. V8 bakken zijn allemaal anders! Maar een R380 van een TD5 weet ik zo niet, kijk 's op de site van Vis of stuur mailtje naar ze of naar Ashcroft.

gr, bart
Bram90

Bericht door Bram90 »

Ik dacht juist dat die twee niet zomaar uitwisselbaar waren, volgens mij staat een 300tdi (meer naar voor?) op iets andere positie dan een 200tdi en heb je een kortere bellhousing nodig om een R380 tussen een 200tdi en tussenbak te krijgen.
Zo'n speciale versie van de R380 verkopen ze bij ashcroft maar daar staat niet duidelijk vermeld hoe dat precies zit.
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Ingaande as van een R380 van een Td5 is anders dan die van een 300Tdi.
Past dus niet.
Plaats reactie