V8 Vraagstuk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Niels

V8 Vraagstuk

Bericht door Niels »

Beste prikkers,

Ik heb een "raar" geval: Mijn 110 V8 houdt in, dat wil zeggen vol gas in zijn 4 rijdt ie 70 tot 80. Als ik de choke uit trek (met warme motor), dan sprint hij er vandoor en gaat dan veel harder, zo door naar de 100. In zijn 5 wil hij normaal niet harder dan 80 en met choke zo door naar de 120.

Iemand enig idee?

Ontsteking staat op tijd, Stromberg carbs staan helemaal synchroon, nieuwe boegies, boegiekabels, membramen vervangen. Dash pods zijn op pijl.

Groet,

Niels
Aad Koene

Re: V8 Vraagstuk

Bericht door Aad Koene »

Te schraal mengsel .......

Vermoedelijk door CO afstelling.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
G-men

Bericht door G-men »

Check eens of je benzinefilter niet dich zit... hoewel het vreemd is als ie het met choke wel doet.
Maar zoals jij het nu schets is het toch echt iets met je carburateurs (te weinig brandstof). Ze staan synchroon, maar misschien te arm, versleten naalden, zit er olie in de dempers ??

Andere mogelijkheid is het gaspedaal, heb je wel de volle uitslag van de gasklep ??? Even checken of je bij vol ingtrapt pedaal ook de volle uitslag op de carbs is. Het wil weleens gebeuren dat de gaskabel wat slipt of uitgerekt is door rafelen waardoor het niet meer klopt.

Een V8 moet makkelijk 120 halen. Mijne loopt 130 in zijn 4 en 115 met de overdrive erbij. Overigens is dat wel een 4-bak.

Gerrit
Gert Jan B

Bericht door Gert Jan B »

Nog een paar mogelijkheden: versleten nokkenas waardoor er te weinig vulling komt of motor intern vervuild, oliepomp die onvoldoende druk heeft. Ik heb het zelfde probleem gehad en bij mij was het vervuiling van de motor. Slechte olie gebruikt in het verleden of te weinig verversen of..
Plaats reactie