dieselpomp stuk?
-
Ron
dieselpomp stuk?
Ik heb onlangs mijn brandstoftank leeg laten lopen en inmiddels weer gevuld. Probleem is nu, dat ik nergens geen brandstof meer tegenkom! (en de auto dus niet meer loopt....)
Ik kan starten wat ik wil maar nergens dus brandstof te bekennen. Filter/opvoerpomp gevuld maar ook dat zonder resultaat. Pomp stuk?
Voorafgaand aan dit verhaal, liep de rr na 1,5 maand stil staan, beroerd. Witte/blauw rook en smoren zodra ik gas gaf. Ongeveer 4 maanden terug getankt dus vandaar de brandstof er uit. Nu loopt de motor dus helemaal niet meer, op de paar druppels die in het begin nog in de leiding zaten......
Ik kan starten wat ik wil maar nergens dus brandstof te bekennen. Filter/opvoerpomp gevuld maar ook dat zonder resultaat. Pomp stuk?
Voorafgaand aan dit verhaal, liep de rr na 1,5 maand stil staan, beroerd. Witte/blauw rook en smoren zodra ik gas gaf. Ongeveer 4 maanden terug getankt dus vandaar de brandstof er uit. Nu loopt de motor dus helemaal niet meer, op de paar druppels die in het begin nog in de leiding zaten......
-
richard78
Re: dieselpomp stuk?
Het eerste wat in mij op komt is de volgende vraag. Heb je de leidingen ontlucht nadat je de tank weer hebt gevuld. Dit moet je doen zodat de dieselpomp de diesel op kan zuigen.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('548303488e3ee3139afd05ed2b19b69f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10586011, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('548303488e3ee3139afd05ed2b19b69f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10586011, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Ron
..... Ik had namelijk het donkerbruine idee dat dit vanzelf ging.....Hoe kan ik dat nu het beste doen? Leidingen op de verstuivers los en pompen tot de diesel er uit komt?
-
Exfietser
Dat gaat je niet lukken. Je kunt niet door de injectiepomp heen pompen. Bij de landrover 2.25 tenminste. Ik heb geen idee hoe het zit bij jouw 2.8. Je moet in ieder geval met de brandstof opvoerpomp op een of andere manier pompen. Bij landrover zit daar een hefboompje op zodat je met de hand kunt pompen. Je moet naar zoiets zoeken. Als je een electrisch pompje hebt spanning er op zodat die gaat pompen.
Op de injectiepomp moet je zoeken naar ontluchtings schroefjes, dopjes, dingentjes. Zijn die er niet dan zou ik de wartel van de dieseltoevoer wat lossen. Daarna met de opvoerpomp pompen tot de diesel uit de ontluchting of losse wartel loopt zonder te borrelen. Wartel of ontluchting weer dichtdraaien en dan doorstarten tot de boel aanslaat.
Dat zou ik doen.
Arnold.
Op de injectiepomp moet je zoeken naar ontluchtings schroefjes, dopjes, dingentjes. Zijn die er niet dan zou ik de wartel van de dieseltoevoer wat lossen. Daarna met de opvoerpomp pompen tot de diesel uit de ontluchting of losse wartel loopt zonder te borrelen. Wartel of ontluchting weer dichtdraaien en dan doorstarten tot de boel aanslaat.
Dat zou ik doen.
Arnold.
-
Roy B
Wat ik altijd doe om te ontluchten (wel met 2 man) is eerst bij de opvoerpomp de wartel van de output leiding, is de leiding van de pomp naar het filter, losdraaien en dan starten tot dat hier diesel uitkomt sijpelen. Zelfde doe ik bij de dieselpomp met de leding die van het filter naar de dieselpomp gaat. Meestal start de motor dan al weer. Mocht dit nog niet het geval zijn draai ik altijd nog even de leidingen bij de verstuivers los (leidingen van de dieselpomp naar de verstuivers).
Dit werkt tot nu toe nog elke keer bij mij.
Dit werkt tot nu toe nog elke keer bij mij.
-
Ron
Ik heb een handpomp aan het schutboard zitten en via deze gaat deze naar de benzinepomp, die alles weer verder dirigeert naar de injectoren.
Ik zal dus maar eens de procedure gaan starten en kijken of deze jongen weer aan de gang krijg! Nu ook maar hopen dat de motor ook gelijk weer normaal loopt en niet zoals twee dagen terug.....
Bedankt zover
Ik zal dus maar eens de procedure gaan starten en kijken of deze jongen weer aan de gang krijg! Nu ook maar hopen dat de motor ook gelijk weer normaal loopt en niet zoals twee dagen terug.....
Bedankt zover
-
Roy B
Ron 2.8teedee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een handpomp aan het schutboard zitten en
> via deze gaat deze naar de benzinepomp, die alles
> weer verder dirigeert naar de injectoren.
>
> Ik zal dus maar eens de procedure gaan starten en
> kijken of deze jongen weer aan de gang krijg! Nu
> ook maar hopen dat de motor ook gelijk weer
> normaal loopt en niet zoals twee dagen terug.....
>
> Bedankt zover
Uhm..................ging toch over een diesel of niet?
-------------------------------------------------------
> Ik heb een handpomp aan het schutboard zitten en
> via deze gaat deze naar de benzinepomp, die alles
> weer verder dirigeert naar de injectoren.
>
> Ik zal dus maar eens de procedure gaan starten en
> kijken of deze jongen weer aan de gang krijg! Nu
> ook maar hopen dat de motor ook gelijk weer
> normaal loopt en niet zoals twee dagen terug.....
>
> Bedankt zover
Uhm..................ging toch over een diesel of niet?
-
Ron
Met mijn handpompje krijg ik al geen diesel uit een jerrycan, laat staan de brandstoftank 2 meter verder.....
-
Exfietser
Dan heb je waarschijnlijk de oorzaak van je probleem. Een niet zelf aanzuigend pompje. Probeer de leiding en het pompje eens te vullen via een hevelslangetje. Of je koopt een pompje dat wel zelf aanzuigt. Dat voorkomt dit soort gezeur in de toekomst.
Of? Heb je al gekeken of er mischien ergens een verstopping zit? Niet heel raar met dit koude weer. Mischien liep je motor ook daardoor al vervelend.
Bekijk dan ook goed de aanzuigbuis en het op het uiteinde zittende zeefje dat in je tank zit.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2010 14:02 door Exfietser.
Of? Heb je al gekeken of er mischien ergens een verstopping zit? Niet heel raar met dit koude weer. Mischien liep je motor ook daardoor al vervelend.
Bekijk dan ook goed de aanzuigbuis en het op het uiteinde zittende zeefje dat in je tank zit.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2010 14:02 door Exfietser.
-
Ron
Ik heb nog eenzelfde pomp liggen dus die probeer ik maar. Zal de leiding ook even op de compressor zetten. Misschien zit er wel een vogelnestje in
-
Roy B
Mijn opvoerpomp werkt met het heveltje ook niet als er lucht in de ledingen zit ( en ja het pompje is goed) Als ik de leiding losdraai die naar het filter gaat e n start dan zuigt hij gewoon weer brandstof aan na een paar seconde starten.
-
roderiquez
zoals ex fietser aangaf, de opvoer pomp, die dus de diesel uit de tank naar de rest moet brengen is niet (geheel) zelf aanzuigend. zoals aangegeven, haal de uitgaande slang van de opvoerpomp eraf. Haal de uitgaande slang van de tank(oftewel de ingaande slang van de opvoerpomp), los bij de tank, en vul deze met diesel. Dit doe ik zelf met een knijpflesje erin gedrukt. Als je nu het heveltje bedient, zal hij als het goed is diesel uit het gat moeten spuiten, waar je als eerste de uitgaangde slang hebt gedraaid.
Das mooi, want dan weet je dat die het doet! Dan is het een kwestie van de uitgaande opvoerpomp slang weer monteren, zeker weten dat je diesel filter vol zit, en de ontluchting van dit filter open staat (als deze op jouw type filter zit) , en pompen totdat er uit de filter ontluchting diesel stroomt zonder al te veel gepruttel (gepruttel=lucht). Das ook mooi, want dan zit die ook vol met diesel.check wel het niveau van flesje af en toe Vervolgens kun je je dieselpomp ontluchting open zetten, en dan weer met het handje pompen totdat hier ook pruttelvrij de diesel eruit komt zetten. Dan weet je dat alles diesel heeft!
Slang, gevuld met diesel, op de tank aansluiten. de injector leiding aan de voorzijde vh blok los draaien, en doorstarten totdat hier alleen diesel zonder lucht uitkomt. Boel aansluiten, en lopen maar.
Ik weet alleen niet zeker of de opvoer,- inspuitpomp en filter allemaal een ontluchting hebben, aangezien het een 2.8 is (nissan of mits denk ik?). anders moet je het ff posten op een forum van het merk waar het blok uit komt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2010 23:03 door roderiquez.
Das mooi, want dan weet je dat die het doet! Dan is het een kwestie van de uitgaande opvoerpomp slang weer monteren, zeker weten dat je diesel filter vol zit, en de ontluchting van dit filter open staat (als deze op jouw type filter zit) , en pompen totdat er uit de filter ontluchting diesel stroomt zonder al te veel gepruttel (gepruttel=lucht). Das ook mooi, want dan zit die ook vol met diesel.check wel het niveau van flesje af en toe Vervolgens kun je je dieselpomp ontluchting open zetten, en dan weer met het handje pompen totdat hier ook pruttelvrij de diesel eruit komt zetten. Dan weet je dat alles diesel heeft!
Slang, gevuld met diesel, op de tank aansluiten. de injector leiding aan de voorzijde vh blok los draaien, en doorstarten totdat hier alleen diesel zonder lucht uitkomt. Boel aansluiten, en lopen maar.
Ik weet alleen niet zeker of de opvoer,- inspuitpomp en filter allemaal een ontluchting hebben, aangezien het een 2.8 is (nissan of mits denk ik?). anders moet je het ff posten op een forum van het merk waar het blok uit komt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2010 23:03 door roderiquez.
-
neef Henk
Het makkelijkste gaat het als je een sleep kan krijgen van iemand. In zijn 3 of 4, contact aan en volgas geven. Je merkt het vanzelf als tie aanslaat.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Ron
tis een automaat.....
Ik zie inmiddels wel de brandstof tot boven de verstuivers uit komen, maar aanslaan wil nog niet......
Ik zie inmiddels wel de brandstof tot boven de verstuivers uit komen, maar aanslaan wil nog niet......