Hallo prikkers,
Is het nodig een nieuwe kabel in te vetten?
De oude kabel zwabberde ca 30 km heen en weer en deze is vet. De nieuwe kabel heeft de hele klok nodig bij een snelheid van ik vermoed 110 km/uur.
Of is het olie uit de bak bij de oude kabel en heeft het zwabberen misschien een andere oorzaak?
groet,
Dirk RRC 73
kilometerteller kabel
-
Exfietser
Re: kilometerteller kabel
Het zwabberen heeft een waarschijnlijk andere oorzaak. Meestal zit het probleem in je bak. Het kan zijn dat je de grote kroonmoer achter je handremtrommel iets strakker moet aandraaien.
Arnold.
Arnold.
-
D&G
Misschien overbodig maar. Is de kabel heel "soepel" gelegd, dus zonder te krappe bochten ed?
Mijn teller zwabbert ook tot ca 30 kmh daarna ligt hij mooi stil. Het kan ook aan de teller liggen. Er kan stroef vet en vuil in zitten.
Gerard
Mijn teller zwabbert ook tot ca 30 kmh daarna ligt hij mooi stil. Het kan ook aan de teller liggen. Er kan stroef vet en vuil in zitten.
Gerard
-
Dirk
De kabel is onder de auto in een mooie boog vastgezet. Ik ga morgen kijken of de moer vastzit en hoe de toestand van de teller is. Bij het vastdraaien van de nieuwe kabel zag het er schoon uit maar misschien is het mogelijk verder in de klok te kijken. Het heen en weer tikken van de teller is bij alle snelheden. Alleen bij de nieuwe kabel hoe hoger de snelheid des te groter wordt de uitslag.
Bedankt voor de reacties,
Dirk
Bedankt voor de reacties,
Dirk
-
Dirk
Gisteren de moer op het eind van de as gecontroleerd. Deze zit naar mijn idee goed vast.
Bij de klok is alles schoon. De haakse overbrenging tussen de kabel en de klok heb ik eraf gehaald en bekeken. De overbrenging voelt een beetje wiebelig aan als je aan het asje draait. Is dit misschien ook een onderdeel wat bekend staat om zwabberen van de teller te veroorzaken. Dit is onderdeel 579164 en nogal pittig geprijsd om zomaar te vervangen.
Dirk RRC 73
Bij de klok is alles schoon. De haakse overbrenging tussen de kabel en de klok heb ik eraf gehaald en bekeken. De overbrenging voelt een beetje wiebelig aan als je aan het asje draait. Is dit misschien ook een onderdeel wat bekend staat om zwabberen van de teller te veroorzaken. Dit is onderdeel 579164 en nogal pittig geprijsd om zomaar te vervangen.
Dirk RRC 73