Zijn er ervaringen met het plaatsen van een vw polo blower in ee

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul de Vos

Zijn er ervaringen met het plaatsen van een vw polo blower in ee

Bericht door Paul de Vos »

Regelmatig wordt er op dit forum de verwezen naar een opmerking in het verleden dat het plaatsen van een vw polo blower/aanjager een aanzienlijke verbetering van de warmte afgifte in de auto zou geven. Mijn persoonlijke ervaring met de huidige blower is dat als je stilstaat dat voel je nog warme lucht in de auto maar als je gaat rijden dan vermindert dit aanzienlijk. Zijn er prikkers die de originele blower vervangen hebben?
Groeten,
Paul de Vos
Margriet

Re: Zijn er ervaringen met het plaatsen van een vw polo blower i

Bericht door Margriet »

ja, ik ben heel benieuwd want bij mij is het ook erg koud in mijn softtoppie.
laat maar horen uit welke polo dat die blower komt en foto's en bouwtekeningen alles is welkom.

groeten margriet
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Ik denk dat dat verhaal hier [www.landroverclub.net] vandaan komt, heel vaak besproken is, maar nog bitter weinig gecopieerd is.

groeten
Wim
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Waarbij ik van mening ben dat de originele kachel in een Series III, mits in goede staat, prima functioneert.
Met goede staat bedoel ik:
Alle aansluitingen in het hele systeem luchtdicht zodat de warme lucht niet op plaatsen ontsnapt waar je er niets aan hebt.
De ventilator op 2 snelheden en dan met name de hoge snelheid draait.
De waterflow door de matrix voldoende is.
De kachelkraan dus helemaal open is.
Er geen luchtbel in de matrix zit.
En voor de rest alle tochtgaten in de Land Rover dicht gemaakt zijn, want tegen tocht is niet te stoken.

Groeten
Wim
Bram109

Bericht door Bram109 »

Helemaal mee eens.

Bram (die met deze buitentemperaturen de 20 graden celcius in de 109 soft top haalt)
Plaats reactie